  • 1. Data: 2004-04-09 09:02:58
    Temat: Czy za Swieta Wielkanocne (niedziela) przysluguje dzien wolny ?
    Od: "Lucasdm" <x...@W...onet.pl>

    Witam,

    zgodnie z nowym kodeksem pracy jak swieto ustawowe wypada w niedziele, to w
    zamian pracodawca ma obowiazek wyznaczyc inny dzien wolny od pracy.
    Czy ze swietami Wielkanocnymi jest tak samo? Tj, czy powiniwnwm dostac
    piatek (dzis) lub wtorek wolny ?

    Pozdrawiam
    Lucasdm

  • 2. Data: 2004-04-09 09:10:29
    Od: "Voytek" <w...@g...nl>

    Użytkownik Lucasdm <x...@W...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c55ort$4sj$...@n...onet.pl...
> [...]
    > zamian pracodawca ma obowiazek wyznaczyc inny dzien wolny od pracy.
    > Czy ze swietami Wielkanocnymi jest tak samo? Tj, czy powiniwnwm dostac

    Tak jest. Należy nam się dzień wolny. Obojętnie kiedy. Niekoniecznie dziś
    czy we wtorek.
    Pozdrawiam
    Voytek

    ---

  • 3. Data: 2004-04-09 10:24:55
    Od: "Lucasdm" <x...@W...onet.pl>

    "Voytek" <w...@g...nl> wrote in message
    > Tak jest. Należy nam się dzień wolny. Obojętnie kiedy. Niekoniecznie dziś
    > czy we wtorek.

    Wiem, ze to absurdalne, ale czy pracodawca moze powiedziec: "OK, ustanawiam
    dzien wolny 10 marca 2050 roku" (nie pomylilem sie: 2050r.).

    oczywiscie wczesniej sprawdzi w kalendarzu, ze to jest dzien pracujacy ;-)))

    Pozdrawiam
    Lucasdm

  • 4. Data: 2004-04-09 10:38:58
    Od: "szulik" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Voytek" <w...@g...nl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dyskusyjnych napisał:c55ort$4sj$...@n...onet.pl...

    > Tak jest. Należy nam się dzień wolny. Obojętnie kiedy. Niekoniecznie dziś

    no nie wiem...

    zerknijcie tu (szczególnie ostatnie zdanie)
    http://www.mgpips.gov.pl/wydruk.php?nr=2633
    (mam nadzieję, że link zadziała)

    Wg tego chyba za swieto przypadajace w niedziele nie ma dodatkowego dnia
    wolnego.

    Ewa

  • 5. Data: 2004-04-09 11:26:21
    Od: "szulik" <e...@g...pl>

    Poczytałam to i owo (Kodeks Pracy, strona MGPIPS, etc.)
    Wynika z tego jasno, ze sprawa dodatkowego dnia wolnego dotyczy swiat, ktore
    wypadaja w SOBOTE, a nie w niedziele.
    Czyli w tym roku np. 1 maja i 25 grudnia.

    Wiec odpowiadajac na pytanie z tematu - NIE.

    Ewa

  • 6. Data: 2004-04-09 18:46:21
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Wiec odpowiadajac na pytanie z tematu - NIE.

    zgadza sie
    a co do:
    > "OK, ustanawiam dzien wolny 10 marca 2050 roku" (nie pomylilem sie:
    2050r.)."
    to absurd, gdyz dzien wolny musi przypadac w tym samym okresie
    rozliczeniowym,
    ktory maxymalnie wynosi 4 miesiace (chyba dobrze pamietam ;p)

    Jean

  • 7. Data: 2004-04-10 08:05:10
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    szulik wrote:

> [...]
    > ktore wypadaja w SOBOTE, a nie w niedziele.
    > Czyli w tym roku np. 1 maja i 25 grudnia.
    >
    > Wiec odpowiadajac na pytanie z tematu - NIE.

    Pani Ewo.. wiem ze w temacie jest "niedziela"

    Ale za poniedzialek to juz chyba przysluguje...

    Prawda ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-04-10 10:26:06
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Ale za poniedzialek to juz chyba przysluguje...
    >
    > Prawda ?

    Jeśli w lany poniedziałek pracujesz to tak.
    Pytanie bez sensu.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2004-04-14 08:11:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Leszek napisał:

    > Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli w lany poniedziałek pracujesz to tak.
    > Pytanie bez sensu.

    Nie do końca bez sensu. Przysługuje dodatkowy dzień wolny za
    poniedziałek wielkanocny w sytuacji gdy z zasady w danym zakładzie
    poniedziałek jest wolny zamiast soboty (może być, nikt nie powiedział że
    to sobota musi byc wolna, ma być 5 dni pracy w tygodniu, niedziela wolna
    i jeden dzień dodatkowo.. dowolny dzień)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-04-14 14:06:25
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Nie do końca bez sensu. Przysługuje dodatkowy dzień wolny za
    > poniedziałek wielkanocny w sytuacji gdy z zasady w danym zakładzie
    > poniedziałek jest wolny zamiast soboty

    Myślisz, że o tym myślał "bosz' zadając pytanie?

    Pozdr
    Leszek