  • 1. Data: 2003-08-27 06:29:01
    Temat: Czy warto teraz wyrobić Paszport?? Czy po wejściu do UE
    Od: "cobrajas" <c...@p...onet.pl>

    taki dokument będzie potrzebny czy wystarczy dowód os. ??

    pozdro K.S.

  • 2. Data: 2003-08-27 08:16:12
    Od: "RS" <r...@i...pl>

    Warto bo

    1.wejscie do UE nie oznacza wejscia do ukladu z Shengen
    2.bez paszportu nie wyjedziesz do krajow po za UE, a czasem moze nie byc
    czasu na "zrobienie" paszportu

  • 3. Data: 2003-08-27 08:52:46
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Warto bo
    >
    > 1.wejscie do UE nie oznacza wejscia do ukladu z Shengen
    > 2.bez paszportu nie wyjedziesz do krajow poza UE, a czasem moze nie byc
    > czasu na "zrobienie" paszportu

    Poza UE nie wyjedziesz, ale do UE również nie wjedziesz, ze względu na p.1

    Co nie przeszkadzało 'eurofilom' produkować debilne reklamówki
    sugerujące "zniesienie granic, podróżowanie bez ograniczeń" itp. głupstwa.
    Teraz już wystarczy dostosować (podwyższyć) VAT do unijnych standardów i
    jesteśmy w domu :)

    Pozdrawiam!
    Lech
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 4. Data: 2003-08-27 09:04:57
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Teraz już wystarczy dostosować (podwyższyć) VAT do unijnych standardów i
    > jesteśmy w domu :)

    Średnio VAT w UE jest niższy niż 22%

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 5. Data: 2003-08-27 10:27:20
    Od: "Ingle" <m...@p...tlen.pl>

    > Co nie przeszkadzało 'eurofilom' produkować debilne reklamówki
    > sugerujące "zniesienie granic, podróżowanie bez ograniczeń" itp. głupstwa.

    Uklad z Schengen tez nie zostal zawarty rownoczesnie z Traktatem Rzymskim -
    wiec chwile cierpliwosci. Eurofile dopiero od kilku lat moga sobie
    podrozowac 'na pysk' po Europie - z wylaczeniem Wysp Brytyjskich.

    Pozdrowionka dla sfrustrowanych :)
    Ingle

    -
    NoSpamRulezzz
    -

  • 6. Data: 2003-08-27 10:36:24
    Od: "Liwiusz" <l...@r...pl>

    > Średnio VAT w UE jest niższy niż 22%

    Tak, to racja. Minimalna stawka VAT w Unii wynosi bodaj 15%. Jednak stawka
    jest stała i nie ma żadnych ulg (7, 0%). Dlatego też Polska podniesie cały VAT,
    który obecnie jest 0%, 7% itd. na stawkę podstawową, która u nas wynosi 22%.
    Można by zmienić stawkę podstawową na 15%, ale jak wiadomo polski rząd jest
    sprawiedliwy społecznie i nie pozwoli na to, aby bezrobotny na zasiłku 500zł
    nie płacił miesięcznie 100zł VATu...

    Pozdrawiam!
    Lech
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 7. Data: 2003-08-27 10:47:21
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    [ciach]

    > ale jak wiadomo polski rząd jest sprawiedliwy społecznie i nie pozwoli na
    > to, aby bezrobotny na zasiłku 500zł nie płacił miesięcznie 100zł VATu...

    To już nie "wina" unii tylko polskiego rządu.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 8. Data: 2003-08-27 10:49:38
    Od: "Liwiusz" <l...@r...pl>

    > To już nie "wina" unii tylko polskiego rządu.

    Nigdzie nie pisałem, że jest to wina Unii. Polski rząd tym się tłumaczy, ale
    jest to tylko bardzo wygodny pretekst, i bez jej pomocy skutecznie podnosi
    podatki. W czasach pazerności US i ministra finansów nie wyobrażam sobie
    możliwości obniżenia podstawowej stawki VAT. I tak będziemy biednym państwem w
    unii z średnio większymi podatkami.

    Pozdrawiam!
    Lech
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 9. Data: 2003-08-27 10:52:45
    Od: "Liwiusz" <l...@r...pl>

    > Uklad z Schengen tez nie zostal zawarty rownoczesnie z Traktatem Rzymskim -
    > wiec chwile cierpliwosci. Eurofile dopiero od kilku lat moga sobie
    > podrozowac 'na pysk' po Europie - z wylaczeniem Wysp Brytyjskich.

    A co mnie interesuje podróżowanie eurofili? Chodziło mi o to, że rząd w
    oficjalnych reklamówkach jawnie przedstawiał kłamliwe informacje, co skutkuje
    pytaniami takimi jak w głównym temacie. Poza tym wejście do unii wcale nie
    gwarantuje nam przystąpienia do układu z Schengen.

    Pozdrawiam!
    Lech
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 10. Data: 2003-08-27 19:30:46
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > sprawiedliwy społecznie i nie pozwoli na to, aby bezrobotny na zasiłku

    od kiedy bedac na zasilku placi sie VAT?

    Yenn