  • 1. Data: 2003-08-26 22:04:02
    Temat: Kupno mieszkania - kilka pytan
    Od: "Joanna Sieraczyńska" <j...@w...pl>

    Witam wszystkich !!!

    Zamierzamy z mezem pod koniec roku kupic mieszkanie na ktore niestety musimy
    wziasc kredyt. Maz ma dzialalnosc gospodarcza, ja umowe o prace.

    Moje pytania sa takie:
    - jakie mieszkanie kupowac (rynek pierwotny, rynek wtorny) ze wzgledu na
    mozliwosc odliczania sobie odsetek kredytowych od kosztow (nie jestem pewna
    czy w obu przypadkach jest to mozliwe)
    - jaki kredyt (waluta, bank)
    - na co zwracac uwage przy zaciaganiu kredytu

    Za wszelkie cenne dla mnie informacje z gory dziekuje

    Pozdrawiam J.S.

  • 2. Data: 2003-08-27 21:04:03
    Temat: Re: Kupno mieszkania - kilka pytan
    Od: "koSio" <k...@i...pl>

    Witka !!!

    Wszelkie ulgi z jakich można skorzystać stosuje sie raczej do mieszkań na
    rynku pierwotnym !!
    Największa jest tzw. ulga odsetkowa oznaczająca ze można odpisać od dochodu
    wydatki poniesione na spłatę odsetek od kredytów zaciągniętych na zakup lub
    budowę nowego mieszkania/domu
    * Od dochodu można odliczyć odsetki od tej części kredytu, która nie
    przekracza równowartości 70 m kw. mieszkania (ustalanej na podstawie ceny m
    kw. mieszkania ogłaszanej przez Urząd Mieszkalnictwa). w 2002 było to
    189tys.

    Poza tym można skorzystać w tzw ulgi remontowej !!

    Jeśli chodzi o sam kredyt to rozważałbym tylko złotówkę lub franka
    szwajcarskiego !!

    Pozdroofk@