  • 1. Data: 2003-08-27 03:00:56
    Temat: Paszport
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Witam Wszystkich

    Jak aktualnie wyglada sprawa wyrobienia nowego paszportu w skutek utraty
    starego?

    Jest mozliwosc sprawdzenia w urzedzie do kiedy jest wazny stary paszport?
    Chodzi o uniknecie kary, tzn. aby wyrobic nowy paszport w momencie gdy
    stary utraci waznosc.

    Pzd Travis
    --
    Sebastian Grabowski
    GG: 18584 E-mail: Travis(malpa)o2.pl

  • 2. Data: 2003-08-27 08:55:10
    Temat: Re: Paszport
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Witam Wszystkich
    >
    > Jak aktualnie wyglada sprawa wyrobienia nowego paszportu w skutek utraty
    > starego?

    Musisz zgłosić utratę starego, jeśli chcesz możesz od razu wyrobić nowy.

    > Jest mozliwosc sprawdzenia w urzedzie do kiedy jest wazny stary paszport?
    > Chodzi o uniknecie kary, tzn. aby wyrobic nowy paszport w momencie gdy
    > stary utraci waznosc.

    Nie dostaniesz nowego paszportu, jeśli nie oddasz starego w celu
    jego "unieważnienia". Jeśli go zgubiłeś, to musisz to zgłosić. Nie musisz w tym
    celu czekać do upływu jego ważności.

    Pozdrawiam!
    Lech
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2003-08-27 21:36:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale po upływie ważności możesz złożyć oświadczenie, że paszport zniszczyłeś
    w związku z upływem ważności i nikt nie będzie miał o to pretensji. Ja
    przynajmniej tak zrobiłem za doradą urzędniczki, bo nie chciało mi się
    wracać po stary do domu (nie wiedziałem, że należy zwrócić i go nie
    zabrałem). Zniszczyłem go po powrocie do domu,