  • 1. Data: 2006-11-10 14:39:11
    Temat: Czy w Polsce mozna oskarzyc za czyn dokonany zagranica??
    Od: "Grzegorz" <G...@i...pl>

    Czy jezeli umieszcze na zagranicznym serwerze strone i wykonam ja podczas
    pobytu zagranica czyli wszystko poza Polska a jestem obywatelem polskim i
    mieszkam w Polsce czy moge w razie oskarzenia mnie odpowiadac przed polskim
    prawem gdy wszystko zostalo dokonane poza granica Polski?
    W tym przypadku chodzi o to ze chce stworzyc strone ze zdjeciami miejsca i
    przebiegu pewnej kradziezy oraz oszczerstwami zlodzieja oraz znalezc dowody
    na tego zlodzieja i kryminaliste i podac pewne fakty o ktore moze ten
    kryminalista mnie podac do sadu np. za znieslawienie gdyby sie odwazyl a nie
    bylo do udowodnienia ta kradziez i inne rzeczy.Wedlug mnie nie bedzie nic
    znieslawiajacego ale gdyby ten ktos tak uznal i chcialby oskarzyc dlatego
    chcialbym sie dowiedziec czy ma taka mozliwosc w Polsce.

    Czy jest moze tak ze jak zagranica zostanie wszystko zrobione to w Polsce
    nie moze o to oskarzyc tylko w kraju w ktorym te czynnosci zostaly
    wykonane?

  • 2. Data: 2006-11-10 15:38:17
    Od: "Lukasz N" <l...@s...net>

    Mozna oskarzyc w Polsce - ale jedynie w sytuacji, gdy czyn ten jest
    zabroniony równiez w miejscu popelnienia (za granica).

    Obecnie bronie klienta, ktory za przemyt narkotykow w Szwajcarii odpowiada
    przed polskim sadem, pomimo tego, ze juz raz zostal za to skazany w
    Szwajcarii.
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 3. Data: 2006-11-10 17:49:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Grzegorz" <G...@i...pl> napisal w wiadomosci

    Chcial bym zauwazyc, ze pomimo faktu, ze bedziesz przebywal za granica i serwer
    bedzie za granica, to skutek przestepczy (znieslawienie) bedzie w Polsce. Tak
    wiec w ogóle nie ma tu zadnego problemu, bowiem pomimo powyzszych faktów polskie
    prawo uznaje, ze czyn popelniles w Polsce - vide art. 6§2 kk. Zakladam milczaco,
    ze potencjalny pokrzywdzony przebywa w Polsce.