  • 311. Data: 2006-06-12 11:38:38
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> napisał:

    > [...]
    >
    > Ma, czemu nie? Inna sprawa, że zdjęcia od Bielca, nawet legitymacyjne
    > mają indywidualny charakter i nie jest to 'strzelimy fotkę', a
    > kilkanaście-dziesiąt minut zabawy z klientem w studio, lekka
    > charakteryzacja, a potem obróbka zdjęcia.

    Charakteryzacja do zdjęć legitymacyjnych??? Jakoś nie chce mi się wierzyć.

    > Gdybys zlecił mi zatemperowanie ołówka, a ja bym w umowie zastrzegł,
    > że nie możesz powielać wzoru zatemprowannia, to czemu nie?
    >[...]

    Abyś mógł to zastrzec Twój wzór zatemperowania musiałby różnić się w istotny
    sposób od wzorów temperowania stosowanych powszechnie przez inne osoby - nie
    można zastrzec czegoś, co jest powszechnie stosowane.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 312. Data: 2006-06-12 11:54:01
    Od: Włodek Kierus <N...@p...USUNto.onet.pl>

    stary, prawnik by sie nie rozesmial, on by ci zaproponowal ze przeprowadzi
    procedure zastrzezenia w zamian za spora sumke i wylaczne prawo do scigania
    wszystkich ktorzy beda temperowac olowki :) taka jest prawnicza natura

  • 313. Data: 2006-06-12 12:08:02
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 12 Jun 2006 13:27:50 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Wisisz mi piwo. Foto-bielec, Kraków, ul. Królewska 3.

    Nie była to oferta skierowana do Ciebie, ale jeśli faktycznie
    tak jest to piwo u mnie masz zagwarantowane :-)
    Dla pewności wyślę koleżankę (do fotografa oczywiście) ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 314. Data: 2006-06-12 12:26:51
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <3...@4...com>,
    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> wrote:

> [...]
    > kilkanaście-dziesiąt minut zabawy z klientem w studio, lekka
    > charakteryzacja, a potem obróbka zdjęcia.

    Ale sam indywidualny charakter nie wystarczy, aby coś stało się dziełem
    w rozumieniu przepisów prawa autorskiego. Zresztą indywidualny charakter
    mają wszystkie zdjęcia legitymacyjne, w końcu są na nich różne twarze ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 315. Data: 2006-06-12 12:53:40
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e6bpkv$61r$6@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> wrote:

    > A ty wiesz na jakich zasadach uzywa sie cytatow.
    > A moze w ogole nie wiesz co to jest cytat?

    Powiedz mi. Po Twoich pomysłach na artystyczne dzieło fotograficzne
    liczę na równie dobrą zabawę.

  • 316. Data: 2006-06-12 13:21:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 12 Jun 2006 13:38:38 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:

    >Charakteryzacja do zdjęć legitymacyjnych??? Jakoś nie chce mi się wierzyć.
    Oj, charakteryzacja - przypudrowanie, żeby się klient nie świecił,
    ustawienie świateł, żeby cienei nie psuły efektu...

    >Abyś mógł to zastrzec Twój wzór zatemperowania musiałby różnić się w istotny
    >sposób od wzorów temperowania stosowanych powszechnie przez inne osoby - nie
    >można zastrzec czegoś, co jest powszechnie stosowane.

    Zgadza się. Jednak gdyby temperowanie podpadało pod ustawę o której
    rozmawiamy, to by był to 'przejaw działalności twórczej' ;)
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/

  • 317. Data: 2006-06-12 13:23:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 12 Jun 2006 14:08:02 +0200, "Henry (k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    >Nie była to oferta skierowana do Ciebie, ale jeśli faktycznie
    >tak jest to piwo u mnie masz zagwarantowane :-)
    >Dla pewności wyślę koleżankę (do fotografa oczywiście) ;-)

    No skoro jestes niewierny Tomasz, to wysyłaj. Bedzie miała bardzo
    ładne zdjęcie.

  • 318. Data: 2006-06-12 13:30:36
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

> [...]
    >
    > Zgadza się. Jednak gdyby temperowanie podpadało pod ustawę o której
    > rozmawiamy, to by był to 'przejaw działalności twórczej' ;)

    Skoro robienie majtek podpada, to czemu temperowanie ołówków miałoby nie.

  • 319. Data: 2006-06-12 13:43:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 12 Jun 2006 14:26:51 +0200, Jarek Spirydowicz
    <j...@k...szczecin.pl> wrote:

    >Ale sam indywidualny charakter nie wystarczy, aby coś stało się dziełem
    >w rozumieniu przepisów prawa autorskiego.

    A co jeszcze potrzebne?

  • 320. Data: 2006-06-12 13:44:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jun 2006, Piotr Kubiak wrote:

    > Chodzi o prawdopodobieństwo, że posiadacz jest jednocześnie uprawnionym
    > do zwielokrotniania.

    Ale Jarek właśnie wsadza minę pt. "dozwolony użytek".
    Tak, mam umiarkowaną pewność co do legalnosci zrobienia sobie
    z posiadanej (legalnie) płyty CD/DVD "wyciągu" mp3 celem słuchania
    na discmanie. Ale tak przez skórę czuję że wolno ;)

    pozdrowienia, Gotfryd