  • 301. Data: 2006-06-11 11:23:28
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Maciej Koczt napisał(a):

> [...]
    > lub do poszczególnych osób, poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę,
    > lecz za zaproszenie do zawarcia umowy.
    >
    > Cennik JEST DOMYŚLNIE OFERTĄ, o ile w cenniku wskazane są wszystkie istotne
    > elementy zobowiązania (czyli cena i przedmiot świadczenia).
    > Dopiero jeśli w związku z brakiem tych istotnych elementów pojawiłyby się
    > wątpliwości (kodeksowe "w razie wątpliwości"), to należy to uznawać nie za
    > ofertę, lecz zaproszenie do zawarcia umowy.
    >
    > Nie jest to moj wlasny wymysl - tak wyklada prof. dr hab. Adam Olejniczak na

    W KC jest dzial "Sprzedaz" i to on reguluje ta kwestie. A dokladnie Art.
    543 ktory IMO i w tym wypadku ma zastosowanie.

    Jacek

  • 302. Data: 2006-06-11 12:34:14
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    castrol napisał(a):

    > W KC jest dzial "Sprzedaz" i to on reguluje ta kwestie. A dokladnie Art.
    > 543 ktory IMO i w tym wypadku ma zastosowanie.

    A co ma sprzedaż do usługi?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 303. Data: 2006-06-11 16:24:11
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    castrol wrote:
    > Jacek Krzyzanowski napisał(a):
    >

    > Ja tutaj widze ze zastosowanie maja inne artykuly z KC. Czyli dzial
    > sprzedaz i dokladnie Art. 543. Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na
    > widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.
    >
    > Wiec cennik w salonie fryzjerskim, w fotolabie jest de facto oferta
    > sprzedazy i sprzedawca czy uslugodawca nie ma prawa odmowic sprzedazy
    > towaru/uslugi.

    A co salon fryzjerski sprzedaje? Włosy po strzyżeniu?
    Usług się nie sprzedaje, usługi się świadczy.

  • 304. Data: 2006-06-11 19:28:09
    Od: ps <p...@g...pl>

    Piotr Kubiak wrote:

    > A co ma sprzedaż do usługi?

    Jak to co? Usługi się też sprzedaje :D

  • 305. Data: 2006-06-11 19:29:05
    Od: ps <p...@g...pl>

    witek wrote:

    > A co salon fryzjerski sprzedaje? Włosy po strzyżeniu?
    > Usług się nie sprzedaje, usługi się świadczy.

    A potem inkasuje za nie pieniądze. Więc się sprzedaje :D

  • 306. Data: 2006-06-12 10:33:08
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e6c0h2$2qoe$1@news2.ipartners.pl>,
    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

    > Czekaj czekaj. Mówisz o zdjęciu legitymacyjnym (tu zgoda, bo nie jest
    > utworem w rozumieniu PA i posiadacz może je sobie zwielokrotniać) czy
    > ogólnie o zdjęciu? Przecież nietrudno sobie wyobrazić zdjęcie-utwór, no
    > i wtedy zwielokrotnianie (takie odbitka z odbitki) może już PA naruszać.

    Niech będzie, że ogólnie o zdjęciu. Samo zrobienie odbitki z _legalnie_
    posiadanego zdjęcia narusza prawo? Od kiedy?

    > Jak przyjdziesz z negatywem, to prawdopodobieństwo mniejsze.

    Podejmiesz się oszacowania prawdopodobieństwa kradzieży negatywu i
    kradzieży zdjęcia? ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 307. Data: 2006-06-12 11:26:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Fri, 9 Jun 2006 11:11:57 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:

    >Tylko czy takie zastrzezenie w przypadku zdjęć legitymacyjnych ma moc
    >prawną?

    Ma, czemu nie? Inna sprawa, że zdjęcia od Bielca, nawet legitymacyjne
    mają indywidualny charakter i nie jest to 'strzelimy fotkę', a
    kilkanaście-dziesiąt minut zabawy z klientem w studio, lekka
    charakteryzacja, a potem obróbka zdjęcia.

    >Podejrzewam, że gdybym zastrzegł sobie np. prawa autorskie do
    >zatemperowanego ołówka (a temperowałem go scyzorykiem, więc niewatpliwie
    >różnic w porównaniu z każdym innym zatemperowanym ołówkiem dało by się
    >dopatrzyć) każdy prawnik śmiałby się z takiego zapisu do rozpuku...

    Gdybys zlecił mi zatemperowanie ołówka, a ja bym w umowie zastrzegł,
    że nie możesz powielać wzoru zatemprowannia, to czemu nie?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/

  • 308. Data: 2006-06-12 11:27:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Fri, 09 Jun 2006 13:59:02 +0200, Piotr Kubiak

    >No ale zabezpiecza sobie przyszyły zysk, gdyby klient chciał więcej odbitek.

    Zgadza się. I wielu klientów sobie to chwali i to mocno.

  • 309. Data: 2006-06-12 11:27:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Fri, 9 Jun 2006 10:16:31 +0200, "Henry (k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    >Nie ma już takich fotografów. Stawiam piwo za każdego fotografa
    >którego znasz, a który przy robieniu przestawia lampy żeby
    >dopasować oświetlenie do kształtu twarzy klienta.

    Wisisz mi piwo. Foto-bielec, Kraków, ul. Królewska 3.

  • 310. Data: 2006-06-12 11:29:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sun, 11 Jun 2006 14:34:14 +0200, Piotr Kubiak

    >A co ma sprzedaż do usługi?

    A usługi to się nei sprzedaje?