    From: "Jacek_Placek" <a...@m...adr.es>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo
    Subject: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Date: Tue, 6 Jun 2006 15:02:10 +0200

    Witam
    Mam pytanie do grupowiczów, czy w punkcie usługowym Kodak express mają prawo
    odmówić wykonania usługi? Pytam się, ponieważ dzisiaj mi się to zdarzyło .
    Otóż potrzebowałem zdjęcie formatu legitymacyjnego, a ponieważ niedawno
    takie zdjęcie miałem wykonywane przez fotografa który mi dał je również w
    formie elektronicznej, stwierdziłem, że nie będę musiał się kolejny raz
    fotografować. Więc w domu na komputerze utworzyłem sobie plik graficzny, w
    którym były wklejone moje zdjęcia. Tak ustawiłem, że na jednej odbitce 10x15
    było 6 moich zdjęć 3,5x4,5 cm. Wgrałem pliki na kartę SD w dwóch formatach
    jpg i tiff (do wyboru) i zaniosłem do punktu Kodak Expres w Sosnowcu (pod
    dworcem kolejowym), aby mi to wywołali. Oczywiście kartę przyjęjli dali
    kwitek i polecono mi się zgłosić za godzinę po odbiór. Kiedy już przyszedłem
    pan w punkcie powiedział, że nie zrobi mi tej odbitki. Tłumaczył, że nie
    może i koniec. Zaczął wciskać mi kity, że mają jakiś program i takiej
    odbitki nie da się zrobić. Ja mu na to, że jego nie powinna obchodzić treść
    tego zdjęcia,że ja chcę tylko odbitkę 10x15, bo może ja te zdjęcia
    potrzebuje do albumu rodzinnego. On mi na to, żbym sobie szedł gdzieś
    indziej. Więc odebrałem kartę i poszedłem do innego punktu, gdzie na
    poczekaniu zrobili mi to bez żadnych problemów.
    I teraz pytanie, czy pan w punkcie usługowym miał prawo tak postąpić? Czy ja
    za każdym razem , kiedy chce zdjęcie formatu legitymacyjnego muszę się
    fotografować, płacąc za to 18zł?

    Pozdrawiam

    Jacek_Placek