  • 1. Data: 2005-10-24 10:52:19
    Temat: Czy urzędy stanu cywilnego są organami administracji publicznej?
    Od: "Rożek" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam pytanie do osób znających się "na rzeczy". Czy według Państwa urzędy stanu
    cywilnego (USC) są organami administracji publicznej (OAP)?

    Według mnie NIE SA, ponieważ patrząc na art. 1 pkt 1 KPA określenie "OAP"
    należałoby (wg mnie) odnieść do KIEROWNIKA USC (wójta itd. lub wyznaczonego...),
    nie zaś do samego urzędu.

    Czy mam rację?

    I jeszcze pytanie poboczne. Rejestracja stanu cywilnego to czynności z zakresu
    administracji rządowej, tak?, ale zlecone na rzecz gminy? Czy w takim razie ---
    w zakresie akt stanu cywilnego --- kierownik USC ((lub sam USC jeśli nie mam
    racji akapit wyżej)) jest organem administracji rządowej czy jednostki samorządu
    terytorialego?

    Z góry dzięki za odpowiedź,
    Rożek

    --
    http://maciejrog.republika.pl/

  • 2. Data: 2005-10-24 11:43:27
    Od: "moczar73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl>

    Użytkownik "Rożek" <m...@p...onet.pl>
    napisał w
> [...]
    > Według mnie NIE SA, ponieważ patrząc na art. 1 pkt 1
    > KPA określenie "OAP"
    > należałoby (wg mnie) odnieść do KIEROWNIKA USC (wójta
    Tak.

> [...]
    > w zakresie akt stanu cywilnego --- kierownik USC
    > ((lub sam USC jeśli nie mam
    > racji akapit wyżej)) jest organem administracji

    USC wchodzi w skład urzędu gminy. Moim zdaniem jest
    więc jednostką samorządu terytorialnego wykonujacą
    zadnia zlecone z zakresu administracji rządowej.

    --

    moni K.
    "Bagna wyschły, a bekasów w ogóle nie było"