  • 1. Data: 2005-10-24 10:26:09
    Temat: Zaległości w płaceniu, odsetki, itp.
    Od: scream <n...@p...pl>

    Witam,

    Zdarzyło mi się niestety - 4 miesiące temu - zupełnie zapomnieć o jednym
    rachunku. Jednocześnie w następnych miesiącach płaciłem już rachunki za
    tą usługę regularnie. Nie pamiętałbym dalej o moich zaległościach, ale
    dziś przyszło do mnie... przedsądowe wezwanie do zapłaty. Domyślam się,
    że firma chce swoich pieniędzy, zapłacę im je, tylko myślałem po prostu,
    że na początku zwyczajnie poinformują mnie, że mam jakieś zaległości.
    Nie dawali mi jednak żadnych sygnałów tego typu...

    Ale nie to jest w tym wszystkim takie dziwne. Wzywają mnie do
    uregulowania należności w ciągu 7 dni. I co więcej - kwota na wezwaniu
    to właściwa kwota + odsetki, które po 3 miesiącach sięgają już prawie
    10% całości!

    Moje pytanie jest następujące... Pieniądze im zapłacę, ale na odsetki
    się nie godzę, bo nawet nie raczyli mnie poinformować że mam jakieś
    zaległości (fakt - moja wina też w tym jest) a teraz straszą sądem. Czy
    do naliczania odsetek nie potrzebny jest tytuł wykonawczy z sądu? I
    czemu na piśmie nie informują w jakiej wysokości te odsetki naliczali i
    od jakiego czasu?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2005-10-24 11:07:18
    Temat: Re: Zaległości w płaceniu, odsetki, itp.
    Od: scream <n...@p...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > A w umowie co masz? Bo jeśli nie ma nic na temat odsetek i kar umownych
    > to bierze się ustawowe.

    Umowa była zawierana tyle lat temu, że już nawet nikt nie pamięta jak
    ona wygląda :))

    > Nie muszą.

    Ok, wykryłem inne nieścisłości i trochę nie tak jak trzeba mnie
    naliczyli jednak... :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-10-24 11:20:22
    Od: "moczar73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>
    napisał
    > Hmm. A nie ma tutaj zastosowania przepis że w
    > przypadku płatności za jakiś okres przyjmuje się, ze
    > wszystkie poprzednie zostały uregulowane?

    Tylko w przypadku pokwitowania przez wierzyciela
    domniemywa się, że wszystkie należności uboczne i
    wcześniejsze okresowe zostały uregulowane (466 k.c.)

    --

    moni K.
    "Bagna wyschły, a bekasów w ogóle nie było"

  • 4. Data: 2005-10-24 11:30:56
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    scream wrote:
    [...]

> [...]

    Hmm. A nie ma tutaj zastosowania przepis że w przypadku płatności za
    jakiś okres przyjmuje się, ze wszystkie poprzednie zostały uregulowane?
    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl