eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy umowa przedłużona przez telefon (warunki promocyjne) może być ważna bez podpisu ? › Czy umowa przedłużona przez telefon (warunki promocyjne) może być ważna bez podpisu ?
    From: "KK" <K...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy umowa przedłużona przez telefon (warunki promocyjne) może być ważna
    bez podpisu ?
    Date: Sun, 18 Sep 2005 10:41:05 +0200

    Witam,

    Rok temu dokonałem zmiany u swojego dostawcy usług internetowych , jednego
    pakietu internetowego na wyższy. Operacja odbyła się przez telefon, a ja do
    dzisiaj nie otrzymałem żadnej umowy. Wiem skądinąd, że jedną z klauzul na
    umowie jest ta : "swoje zobowiązania abonent potwierdzi własnoręcznym
    podpisem". Nie złożyłem go, a raczej nie złożył go ojciec, na którego - jako
    na osobę fizyczną była podpisana pierwotna umowa, którą teoretycznie
    "przedłużył" na kolejne 1,5 roku (z czego rok już minął) . W międzyczasie
    ojciec dokonał cesji umowy na mnie jako na os. prowadzącą działalność
    gospodarczą.

    Teoretycznie obowiązuje mnie 1,5 roczny okres karencji w zamian za warunki,
    jakie otrzymałem przez pierwsze 3 miesiące korzystania z nowej usługi (upust
    na abonamencie). W przypadku rezygnacji z usług operator może wystąpić z
    roszczeniem za niedotrzymanie warunków umowy (ca. 400 zł).

    Właśnie,ale skoro ma być podpis, to czy taka umowa jest w ogóle ważna, a
    mnie mogą grozić jakiekolwiek konsekwencje w przypadku rezygnacji ?

    Operator twierdzi, iż swoje zobowiązania potwierdziłem chociażby poprzez
    dokonanie pierwszej płatności - w oparciu o nowe warunki (niższy abonament)
    i jest to wystarczający dowód zawarcia umowy.

    jak jest naprawdę i czy ewentulanie mam szansę coś wskurać ? Chciałbym
    zrezygnować w związku z beznadziejną jakością usług.

    Dziękuję.