  • 1. Data: 2009-03-20 00:37:31
    Temat: Czy trzeba zawsze podawać imię i nazwisko w nazwie firmy?
    Od: "peter" <o...@g...pl>

    Witam,

    Mam pytanie tak jak w temacie posta, czy trzeba?, gdyż nie to, że się wstydzę
    swojego nazwiska ;-), ale w jednym przypadku nie chciałbym tego robić, chodzi
    tutaj o regulamin pewnej usługi (serwisu), którą zamierzam wykonywać :-)

    pzdr.
    Peter

  • 2. Data: 2009-03-20 06:37:32
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Użytkownik "peter" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chodzi
    > tutaj o regulamin pewnej usługi (serwisu), którą zamierzam wykonywać :-)

    Nie nie trzeba.

  • 3. Data: 2009-03-20 08:22:02
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 20 Mar, 01:37, "peter" <o...@g...pl> wrote:

    > Mam pytanie tak jak w temacie posta, czy trzeba?

    Art. 43 Kodeksu cywilnego: "Firmą osoby fizycznej jest jej imię i
    nazwisko. Nie wyklucza to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń
    wskazujących na przedmiot działania przedsiębiorcy, miejsce jej
    prowadzenia oraz innych określeń dowolnie wybranych".
    To chyba nie wymaga szerszych objaśnień :)

    Czarek

  • 4. Data: 2009-03-20 09:02:28
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Marcin pisze:

    > Użytkownik "peter" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie nie trzeba.

    Czasami nie trzeba, czasami trzeba. Problem polega na tym, ze pytający
    nie odróżnia tych sytuacji, a Ty kategoryczną odpowiedzią wprowadzasz go
    w błąd.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 5. Data: 2009-03-20 09:44:36
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czasami nie trzeba, czasami trzeba. Problem polega na tym, ze pytający nie
    > odróżnia tych sytuacji, a Ty kategoryczną odpowiedzią wprowadzasz go w
    > błąd.

    Może i tak, bardzo rzadko kiedy się podaje - w obrocie gospodarczym raczej
    nie.
    W korespondencji do urzędów raczej tak.

  • 6. Data: 2009-03-20 09:55:45
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 20 Mar, 10:44, "Marcin" <markus1975wytnij t...@o2.pl> wrote:

    > Może i tak, bardzo rzadko kiedy się podaje - w obrocie gospodarczym raczej
    > nie.
    > W korespondencji do urzędów raczej tak.

    Właśnie w obrocie gospodarczym się podaje - nawet więcej, można nie
    podawać pełnej firmy osoby fizycznej, ale jej imię i nazwisko podać
    trzeba (np. podpisując z kimś umowę).

  • 7. Data: 2009-03-20 10:19:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "peter" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mam pytanie tak jak w temacie posta, czy trzeba?,

    Jeśli pytasz o DGOF to nie trzeba nic więcej, jako że firmą jest właśnie
    imie i nazwisko.

  • 8. Data: 2009-03-20 21:26:41
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> napisał(a):

    > Czasami nie trzeba, czasami trzeba. Problem polega na tym, ze pytający
    > nie odróżnia tych sytuacji, a Ty kategoryczną odpowiedzią wprowadzasz go
    > w błąd.

    Pytanie brzmiało: "Czy trzeba ZAWSZE". Odpowiedź "nie" jest scisła odpowiedzią
    na tak zadane pytanie i w żaden sposób nie wprowadzają w bład. Taką
    odpowiedzią byłaby np. odpowiedź "nigdy".