  • 11. Data: 2008-02-26 15:14:33
    Temat: Re: Czy to jest mobbing?
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Robol" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fq0v74$r81$1@news.dialog.net.pl...

    > Co z tym zrobić?

    Masz trzy sensowne możliwości i od ciebie zależy, któą wybierzesz:
    - nie robić nic,
    - iść do kierownika, powiedzieć, że brygadzista przeszkadza ci w pracy i
    poprosić o naprawę sytuacji
    - zwolnić się.

    --
    andrzej

  • 12. Data: 2008-02-26 15:18:29
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Kierownika nie chce zwalniac, bo jest w porzadku i nie mam z nim problemow
    > (on ze mną też nie) ;D
    > Po za trym ja nie jestem od zwalniania:) (nie chodzi o kierownika, tylko
    > brygadzistę).
    > Odszkodowanie nie jest mi potrzebne. Wystarczy, jak sie facet ode mnie
    > odczepi i zacznie traktowac jak nalezy.

    Trudno coś poradzić nie znając tak naprawdę stosunków i układów w firmie.
    Jeżeli z brygadzistą jesteście "kolegami" to po prostu dosadnie powiedz co o
    tym myślisz.
    Jeżeli taka rozmowa nie odnosi skutku, to powinieneś iść do przełożonego.
    Nie traktuj tego jako donosicielstwa, a po prostu jako normalną drogę
    służbową. Poproś o przeniesienie do innej brygady - z tego co piszesz nie
    powinno być z tym problemu - każdy inny brygadzista przygarnie Cię z
    otwartymi rękami. Powiedz, że macie inny pogląd na życie i chciałbyś
    pracować z kimś innym. Jeżeli faktycznie kierownik jest "w porządku" to bez
    problemu powinien zrobić zamianę, żeby nie tracić dobrego pracownika. Innej
    możliwości za bardzo nie widzę. Owszem możesz oskarżyć tego człowieczka o
    mobbing i IMO są ku temu przesłanki, ale wtedy rozpoczniesz regularną wojnę
    i w efekcie w tej firmie nie da się już popracować. Zostaw to sobie na sam
    koniec.

    > Co do nagrywania to nie bedzie to proste, bo w pracy nie mamy nawet
    > telefonow komorkowych (taka specyfika) a po za tym wiekszosc rozmow jest
    > przez telefony wewnetrzne. Ale wiele osob dobrze wie, jak on sie odnosi i
    > nie raz go słyszało w akcji.
    > Zresztą facet jest powszechnie znany z totalnego braku kompetencji,
    > zamiłowania do alkoholu i ogólnie robienia rozpierduchy w pracy.

    Tym bardziej uważam, że powinieneś zrobić tak jak napisałem wyżej.
    Chociaż właśnie przyszło mi do głowy jeszcze jedno wyjście. Idź z nim raz na
    tą wódkę, przetrzep twarzyczkę, zwal to na stan w jakim byłeś i powiedz, że
    właśnie dlatego nie pijesz ;-) Wtedy powinien dać Ci spokój ;-)

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 13. Data: 2008-02-26 19:39:39
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > A zresztą do tego to jest dobry _dyktafon_ potrzebny, nie telefon z byle
    > jak zrobioną _funkcją_ dyktafonu.
    > Albo i trochę bardziej specjalizowany sprzęt, łatwo dostępny w sklepach
    > internetowych.
    Lepiej pożyczyć, będzie taniej.
    Ale nie warto, bo po co?
    Co z tym nagraniem zrobisz?
    Złożysz sprawę w sądzie? Żartujesz. Może jeszcze myślisz , że wygrasz
    ?:):):):):):):):):)
    Doniesiesz do szefa wyżej ? I co dalej? To czasem może mieć sens, ale autor
    wątku nie zdaje sobie sprawy ze swojej sytuacji, więc ma małe szanse dobrego
    użycia nagranego tekstu.
    Mi się wydaje, że autor wątku już wyleciał, tylko sobie z tego nie zdaje
    sprawy.
    Oznaki tego w postaci wypowiedzenia lub oddelegowania na kwartał na drugi
    koniec Polski, albo zmiany miejsca pracy, tak by dojazd zajmował 2h, będą za
    kilka tygodni.
    Ale zawsze może się zmienić ekipa (układ) i może będzie uratowany.

    No, ale jak już wyleciał, to nagrywanie, jest jak najbardziej na miejscu.

    --
    (tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
    Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

  • 14. Data: 2008-02-27 09:30:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "WitCha" <c...@d...vito> napisał:
    >Nie muszę mieć nerwicy z powodu szefa, żeby jego zachowanie nazwać
    >mobbingiem.

    No może tak. Ale zwróć uwagę na zapisy "powodujące" "mające na celu" itd...
    Nie każde zachowanie to wyczerpuje. Ale zgadzam się, może nie zawsze aż tak
    dramatyczny skutek jest konieczny.

  • 15. Data: 2008-02-27 10:04:39
    Od: "Robol" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale zawsze może się zmienić ekipa (układ) i może będzie uratowany.
    >
    > No, ale jak już wyleciał, to nagrywanie, jest jak najbardziej na miejscu.

    Nie. Nie wlecialem. Moja pozycja jest mocna. Jestem za dobrym fachowcem. Po
    za tym chronia mnie az dwa immunitety :)
    Nie moga mnie zwolnic bez wyraznego naruszenia przeze mnie regulaminu pracy.
    A to mi sie nigdy nie zdarzylo. WIec i teraz sie nie zdarzy.

  • 16. Data: 2008-02-27 11:20:07
    Od: "Robol" <r...@w...pl>

    > Nie. Nie wlecialem. Moja pozycja jest mocna. Jestem za dobrym fachowcem.
    > Po za tym chronia mnie az dwa immunitety :)

    No. Wlasciwie to juz zostal jeden:)