  • 1. Data: 2005-04-04 14:50:24
    Temat: Czy to jest legalne?
    Od: "Marcin Jaworski" <m...@W...gazeta.pl>

    Istnieje firma X, która nie ma zastrzeżonej nazwy swojej firmy - chodzi mi o
    (tm) itd.

    1. Firma ta posiada domenę X.com.pl, czy jeśli kupię domene X.pl, będą mogli
    mi ją zabrać? Zamierzam stworzyć serwis hobbystyczny o tematyce humorystycznej
    nawiązującej do X.

    2. To już poważniejsze - znalazłem stronę internetową prowadzoną przez pana Y,
    która jest bardzo zabawna - a pan Y nazywa się tak samo jak szef firmy X.
    Czy jeśli w mojej domenie X.pl ustawie przekierowanie na stronę pana Y, szef
    firmy X mógłby mieć coś do zrobienia w tej sprawie ?

    3. Jeśli bym zamieszczał na stronie X.pl, różne ciekawe informację o firmie X
    - czasem jej działania są śmieszne i chciałbym ostrzec kilka osób by się nie
    nacięły tak jak ja. Jestem osobą prywatną - więc chyba o nieuczciwej
    konkurencji tutaj mowy nie ma?

    4. Za żadne pieniądze nie zamierzam oddawać domeny X.pl tej firmie, ale czy
    mimo to będzie mogła mi ją legalnie odebrać? Znam sprawę microsoft.pl i trochę
    się martwie...

    Dzięki za informacje :)

  • 2. Data: 2005-04-05 11:21:32
    Temat: Re: Czy to jest legalne?
    Od: "Konrad" <h...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Jaworski" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mogli
    > mi ją zabrać? Zamierzam stworzyć serwis hobbystyczny o tematyce

    temat stary jak internet. mozesz to smiało zrobić.

> [...]
    szef
    > firmy X mógłby mieć coś do zrobienia w tej sprawie ?

    mógłby albo i nie. to zależy...

> [...]
    czy
    > mimo to będzie mogła mi ją legalnie odebrać? Znam sprawę microsoft.pl i

    tego nie wiem.