  • 1. Data: 2005-04-04 14:48:27
    Temat: Współwłasność gruntu, domu -> rozbudowa + lokale
    Od: Caiser <c...@w...pl>

    Witam!
    Mam pytanie natury prawnej, jestem współwłaścicielem domu wolnostojącego
    i działki na której stoi, dom jest fizycznie podzielony "w poprzek",
    posiada osobne wejścia i przyłącza mediów. Chciałbym dobudować do niego
    dodatkowe pomieszczenie i podzielić go na lokale. Stąd pytanie: czy
    lepiej zrobić podział na lokale przed czy po dobudowie? Czy jeżeli mam
    już wydzielony lokal w budynku, to dobudowanie czegoś do niego jest
    traktowane jak poszerzenie mojego lokalu i stanowi to 100% moją
    własność, czy też tak czy siak będę miał prawnie 50% własności w mojej
    dobudówce?
    Pozdrawiam
    C.