  • 1. Data: 2005-04-04 14:34:28
    Temat: [pytanie] Umowa o podwykonawstwo (dlugie)
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Mam w umowie o podwykonawstwo takie cos:

    "Prawa i obowiazki przyznane Stronom w ramach wykonania niniejszej Umowy,
    przyznane sa jako prawa i obowiazki wyłaczne i nie moga podlegac dalszemu
    przenoszeniu na osoby trzecie, bez pisemnej zgody drugiej Strony. Nie
    dotyczy to innych podmiotów zrzeszonych w ramach ogólnoświatowej oraz
    polskiej sieci spółek XYZ (zlecajacy) i ABC (moja firma, ktora nie ma zadnej
    sieci, heh)."

    Coz oznaczaja prawa i obowiazki wylaczne? Zalezy mi, zeby moje prawa
    (szczegolnie prawa autorskie przygotowywanych przeze mnie opracowan)
    pozstaly przy mnie. Mam nadzieje, ze taki zapis to zaspokoi. Boje sie tylko,
    ze zapis ten powoduje, ze prawa autorskie przechodzą na Zleceniodawce w
    ramach tych wlasnie "praw wylacznych", a to mi sie srednio usmiecha.

    Kolejny zapis:

    "Podwykonawca przyjmuje pełną odpowiedzialność za działania swojego
    personelu w trakcie wykonywania usług określonych w niniejszej Umowie i jest
    w całości odpowiedzialny za ich nadzór, codzienne kierownictwo oraz
    kontrolę, wypłatę wynagrodzenia (w tym pobieranie podatku dochodowego oraz
    składek na ubezpieczenie społeczne), świadczeń pracowniczych rent i tym
    podobnych."

    To chyba u licha moja prywatna sprawa (i urzedu skarbowego, ZUSu, etc.)?

    Dalej:

    "Podwykonawca podejmie wszelkie uzasadnione i niezbędne działania w celu
    umożliwienia XYZ wypełnienia wymogów Umowy Głównej."

    Wypelnienie wymogow umowy glownej (ktorej zreszta nie znam, ale
    zastrzege sobie, ze chce ja poznac) nie zalezy tylko ode mnie, wiec troche
    sie tego punktu obawiam.

    Bede wdzieczna za wszelka pomoc.

    Pozdrawiam

    parrot