    From: "PiK" <r...@a...com>
    Newsgroups: pl.news.mordplik,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to jest SPAM ?
    Date: Sat, 19 Apr 2003 22:00:48 +0200

    In news:b7s8u9$5ht$1@nemesis.news.tpi.pl, Krzysztof Gil typed:

    > czy nie moge wyslac znajomemy e-maila z linkiem do jakiejs "fajnej"
    strony?
    > wg. Ciebie moj znajomy powinien mnie pozwac?

    Oczywiście przesadziłem. Celowo, przepraszam za tak bezkompromisowe
    podejście ale chodziło mi o pokazanie reackji jakie się pojawią. Predzej czy
    później znajdzie sie cymbał, który użyje tego serwisu do anonimowego
    powiadomienia wszystkich ludzi z mordpliku, tak w ramach kolejnego
    "dowcipu". Właściwie ten cymbał już jest, działa juz od jakiegoś czasu.
    Dowcipnisiów nie brakuje. Tak więc oczywiście nie każda wysłana informacja
    zostanie potraktowana jako spam, wiekszość z pewnością nie. Ale takie
    dowcipy pedzej czy później też się trafią. Co wcale nie znaczy, że
    natychmiast odbiorca poleci z tym na policję. Jednak jesli uzna, ze takie
    wiadomości nalezy blokować, to zablokuje właśnie ten serwer, dokładnie na
    tej samej zasadzie, na jakiej blokuje się open relays czy open proxies.
    Zreszta poradziłem też jak tego mozna uniknąć (rejestracja uzytkowników).

    > chwila, dlaczego "źródła", skoro on pośredniczy? moim zdaniem
    > osobą wysyłającą jest internauta, któremu udostępniono narzędzie.

    Dlatego, że w nagłówku maila pojawi się IP serwisu www, ktory wyslal list. W
    naturalny wiec sposob znajdzie się on w kregu zainteresowania osób
    wyjaśniających sprawę (oczywiście jesli komukolwiek bedzie się chiało ją
    wyjasniać). Wtedy przyjdzie czas na ew. wyjasnienia że serwis nie jest
    źródłem tylko pośrednikiem.

    Pomijam tu fakt, że mozna tak skonstruowac nagłówki, żeby tam wstawiac
    dodatkowo Received: form IP faktycznego nadawcy.

    PiK