  • 11. Data: 2006-06-23 18:08:55
    Temat: Re: Czy sklep moze odmowic?
    Od: "Pawel S." <root@[127.0.0.1]>

    kam wrote:

    > z jakiego archiwum to wyciągnąłeś?

    Rozporządzenie Rady Ministrów
    z dnia 25 czerwca 2002 r.
    w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży
    między przedsiębiorcami a konsumentami.

  • 12. Data: 2006-06-23 18:14:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    castrol wrote:

    > 5) niemożności uzyskania akceptacji dokonania operacji.

    I to jest IMHO właśnie luka umożliwiająca wprowadzenie limitów "z
    przyczyn technicznych" - tylko taka informacja powinna być przy wejściu.

    Tylko jak na to zareaguje centrum rozliczeniowe? ;)

  • 13. Data: 2006-06-23 18:24:35
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Wykonanie umowy sprzedaży
    > (...)
    > § 11. Sprzedawca nie może odmówić wydania konsumentowi oferowanego do
    > sprzedaży towaru po złożeniu przez konsumenta oświadczenia o przyjęciu

    Sprzedawca ma tez prawo do zapłaty. A ustawowym srodkiem płatniczym jest
    ................ ? :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 14. Data: 2006-06-23 18:58:29
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Sprzedawca ma tez prawo do zapłaty. A ustawowym srodkiem płatniczym jest
    > ................ ? :)

    Jezeli sprzedawca deklaruje, ze przyjmuje zaplate karta jak wchodze
    (informacja i oznakowanie zgodne z wytycznymi w ustawie) to jak
    przychodze do kasy i i nagle mi odmawia to lamie prawo.

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 15. Data: 2006-06-23 19:16:10
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > I to jest IMHO właśnie luka umożliwiająca wprowadzenie limitów "z
    > przyczyn technicznych" - tylko taka informacja powinna być przy wejściu.

    Dlaczego? Ja tu nie widze pola do naduzyc :)

    Ale zgadzam sie co do reszty. Jesli taka informacja znalazlaby sie przy
    wejsciu, zaraz obok informacji, jakimi kartami w danym sklepie mozna
    placic to nie byloby przeszkod.

    Z tym ze sklepy albo w ogole nie umieszczaja takiej informacji, nawet
    przy kasie, tylko informuja klienta o czyms takim w momencie placenia,
    albo taka informacja jest wlasnie wywieszona w kasie. Tak czy inaczej
    obie te sytuacje wystepuja juz za pozno i w tym wypadku sprzedawca nie
    moze juz odmowic sprzedazy.

    Jacek

  • 16. Data: 2006-06-23 19:36:36
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    scream napisał(a):

    > Owszem. Ale często nie jest, i potem dowiaduje sie czlowiek przy kasie, ze
    > jak dokupie jeszcze za 10 zl to wtedy bede mogl zaplacic karta... I co w
    > takiej sytuacji robic? Wzywac policje? Bez sensu. Blokowac kase do skutku?
    > Biegac do bankomatu? (a kto zwroci prowizje?) Kłócić sie? (i tak nie uznaja
    > mojej racji)

    Uznaja :) Proponuje nie odpuszczac.

    Jacek

  • 17. Data: 2006-06-23 19:36:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 23 Jun 2006 17:15:34 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]

    Biegac do bankomatu? (a kto zwroci prowizje?) Kłócić sie? (i tak nie uznaja

    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2006-06-23 19:41:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > I to jest IMHO właśnie luka umożliwiająca wprowadzenie limitów "z
    > przyczyn technicznych" - tylko taka informacja powinna być przy wejściu.
    >
    > Tylko jak na to zareaguje centrum rozliczeniowe? ;)

    Część polskich centrów akceptuje należności powyżej 5 zł. Tu była mowa o
    3 zł

    M.

  • 19. Data: 2006-06-23 20:26:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Część polskich centrów akceptuje należności powyżej 5 zł. Tu była mowa o
    > 3 zł

    I taka informacja powinna być umieszczona pod naklejkami kart przy wejściu.

  • 20. Data: 2006-06-23 20:31:03
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 23 Jun 2006 20:02:16 +0200, castrol napisał(a):

> [...]
    > nastąpić w szczególności w przypadku:
    > 1) nieważności elektronicznego instrumentu płatniczego,
    > 2) zastrzeżenia elektronicznego instrumentu płatniczego,
    > 3) niezgodności podpisu na elektronicznym instrumencie płatniczym z podpisem
    > na dokumencie obciążeniowym,
    > 4) odmowy okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość przez posiadacza
    > lub użytkownika w przypadku określonym w art. 10 ust. 1, albo stwierdzenia
    > posługiwania się elektronicznym instrumentem płatniczym przez osobę
    > nieuprawnioną,
    > 5) niemożności uzyskania akceptacji dokonania operacji.

    1. Jakbyś nauczył się czytać od początku to byś zauważył że art 8 1 p4
    wskazuje właśnie na umowę pomiędzy akceptantem a agentem rozliczeniowym.

    2. Nawet gdyby tego art nie było to sformułowanie "w szczególności w
    przypadku" wskazuje że nie jest katalogiem zamkniętym a jedynie podaje
    przykładowe, typowe sytuacje.

    --
    pozdrawiam,