  • 1. Data: 2006-06-23 15:02:33
    Temat: Czy sklep moze odmowic?
    Od: "Piotrek" <p...@m...com>

    Witam chodzi mi konkretnie o taką sytuacjję.
    Kupuję w markecie jakiś towar w cenie np 3zł , chce za niego zapłacić kartą
    kredytową ale kasjerka mówi że zakupy muszą być zrobione przynajmniej za 5zł
    .
    Z czystej ciekawości nurtuje mnie pytanie czy jest to zgodne z prawem ? a
    jeżeli nie jest to na jaki artykuł można sie powołać.

    Pozdrawiam Piotr

  • 2. Data: 2006-06-23 15:15:34
    Temat: Re: Czy sklep moze odmowic?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotrek wrote:
    > Witam chodzi mi konkretnie o taką sytuacjję.
    > Kupuję w markecie jakiś towar w cenie np 3zł , chce za niego zapłacić kartą
    > kredytową ale kasjerka mówi że zakupy muszą być zrobione przynajmniej za 5zł

    Zasadniczo informacja o ewentualnym limicie powinna być umieszczona przy
    wejściu.

    Jeśli nie jest, to: "napocząłem tę bułkę, nie mam gotówki - i co mi
    zrobicie?" ;)

  • 3. Data: 2006-06-23 15:19:30
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Piotrek napisał(a):

    > Z czystej ciekawości nurtuje mnie pytanie czy jest to zgodne z prawem ? a
    > jeżeli nie jest to na jaki artykuł można sie powołać.

    Może odmówić i wielokrotnie odmawia.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 4. Data: 2006-06-23 16:05:49
    Od: "Pawel S." <root@[127.0.0.1]>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > Może odmówić i wielokrotnie odmawia.

    a na jakiej podstawie może odmówić mi sprzedaży towaru?

    (Dz. U. Nr 96, poz. 851)
    (...)
    Rozdział 3
    Wykonanie umowy sprzedaży
    (...)
    § 11. Sprzedawca nie może odmówić wydania konsumentowi oferowanego do
    sprzedaży towaru po złożeniu przez konsumenta oświadczenia o przyjęciu
    oferty. Konsumentowi powinien być wydany wybrany przez niego towar, chyba
    że żądany przez konsumenta sposób wydzielenia określonej części towaru z
    całości narusza interesy sprzedawcy.

  • 5. Data: 2006-06-23 16:59:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Pawel S. napisał(a):
> [...]
    > że żądany przez konsumenta sposób wydzielenia określonej części towaru z

    z jakiego archiwum to wyciągnąłeś?
    nie obowiązuje

    KG

  • 6. Data: 2006-06-23 17:26:08
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > zgodne z prawem ? a jeżeli nie jest to na jaki artykuł można sie powołać.

    zapytaj na grupie o bankach, ale jesli dobrze pamietam to jest to naruszenie
    umowy z ecardem (albo z visa)

    --
    pozdrawiam
    bolo

  • 7. Data: 2006-06-23 17:37:05
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotrek napisał(a):

    > Z czystej ciekawości nurtuje mnie pytanie czy jest to zgodne z prawem ? a
    > jeżeli nie jest to na jaki artykuł można sie powołać.

    Jesli przy wejsciu, obok wizerunku akceptowanych kart widniala taka
    informacja to tak.

    Jesli takiej informacji nie bylo to nie nie moze Ci odmowic sprzedazy.

    Jacek

  • 8. Data: 2006-06-23 17:49:11
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 23 Jun 2006 17:02:33 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > Z czystej ciekawości nurtuje mnie pytanie czy jest to zgodne z prawem ? a
    > jeżeli nie jest to na jaki artykuł można sie powołać.

    Karta kredytowa nie jest obowiązującym znakiem pieniężnym. Więc nie
    znajdziesz w ustawach nic na ten temat. Natomiast jakbyś poszukał w umowie
    sklep -> operator -> VISA to juz inna sprawa.

    --
    pozdrawiam,

  • 9. Data: 2006-06-23 18:01:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > Może odmówić i wielokrotnie odmawia.

    Pierwsze: nie za bardzo. Drugie: tak. Złożył ofertę: sprzedaży towaru i
    możliwości przyjęcia zapłaty kartą. Co innego, jakby przy wejściu
    widniała informacja, że "z przyczyn technicznych transakcje kartami
    tylko powyżej 5PLN".

  • 10. Data: 2006-06-23 18:02:16
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    ...@...c napisał(a):

    > Karta kredytowa nie jest obowiązującym znakiem pieniężnym. Więc nie
    > znajdziesz w ustawach nic na ten temat. Natomiast jakbyś poszukał w umowie
    > sklep -> operator -> VISA to juz inna sprawa.

    Nie?? Proponuje zapoznac sie z USTAWA z dnia 12 września 2002 r. o
    elektronicznych instrumentach płatniczych

    Art. 9.
    Odmowa przyjęcia zapłaty przez akceptanta, o której mowa w art. 8 ust. 1
    pkt 4, może
    nastąpić w szczególności w przypadku:
    1) nieważności elektronicznego instrumentu płatniczego,
    2) zastrzeżenia elektronicznego instrumentu płatniczego,
    3) niezgodności podpisu na elektronicznym instrumencie płatniczym z podpisem
    na dokumencie obciążeniowym,
    4) odmowy okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość przez posiadacza
    lub użytkownika w przypadku określonym w art. 10 ust. 1, albo stwierdzenia
    posługiwania się elektronicznym instrumentem płatniczym przez osobę
    nieuprawnioną,
    5) niemożności uzyskania akceptacji dokonania operacji.

    Art. 11

    Akceptant oznacza miejsce, w którym prowadzi działalność, w sposób
    umożliwiający

    jednoznaczne określenie, przy użyciu jakich elektronicznych instrumentów
    płatniczych

    Czyli, sklepy sa zazwyczaj oznaczone zgodnie z art 11 wyzej wymienionej
    ustawy.

    Klient wchodzac do takiego sklepu, gdzie nie ma zadnych oznaczen co do
    minimalnej ceny, ma prawo sadzic ze zaplaci tutaj karta kredytowa. Wchodzac
    do sklepu akceptuje ta oferte.

    Biorac towar do lapki i ladujac go do koszyka, chce ze sklepem zawrzec
    umowe, od ktorej sklep nie ma prawa odstapic. Przy kasie ma obowiazek
    zaplacenia i zgodnie z tym co zaakceptowal wczesniej, wchodzac do
    sklepu, ma
    prawo zaplacic w sklepie karta. Sklep stosujac jakies smieszne karteczki
    przy kasie z informacja ze platnosc karta od 10 zl nie tylko lamie Art 9
    wyzej wymienionej ustawy, ale takze odmawia sprzedazy i popelnia
    wykroczenie
    z art 135 KW.

    IMO przy kasie taki napis ma taka sama moc prawna jak napis "reklamacji po
    odejciu od kasy nie uwzglednia sie"

    Jacek