  • 1. Data: 2006-06-23 12:33:37
    Temat: wypowiedzenie podczas ciąży
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Na pewnym forum znalazłam takie zapytanie, nikt nie odpowiedział. Sprawa
    wydaje mi się dość kontrowersyjna, więc ją z ciekawości tu zamieszczam.
    Uważam, że jednak pracodawca ma rację. Co wy na to? Prawo stoi po czyjej
    stronie?

    ""Moja znajoma ma taki problem. Miała umowę na czas określony ale kilka lat,
    nie wiem dokładnie, może 5, w każdym razie do jej końca jeszcze dużo czasu
    zostało. W kwietniu dostała jednak wypowiedzenie z pracy. Pod koniec maja
    okazało się że jest w ciąży ponad 6 tyg. /ustalono to w czasie pobytu w
    szpitalu gdzie wylądowała z jakimiś dolegliwościami na ginekologii/. Zatem
    okazało się, że zaszła wciążę jeszcze w trakcie wypowiedzenia umowy. Cały
    czas przebywa na zwolnieniu lekarskim - ciąża zagrożona i musi leżeć.
    Przedstawiła zaśw. lek. w zakł.pracy i prośbę o anulowanie wypowiedzenia i
    przywrócenie do pracy. Nie ma odpowiedzi na piśmie ale tel. poinformowano ją
    że szef odmownie załatwił sprawę twierdząc że powinna zwrócić się w ciągu 7
    dni od wypowiedzenia, a przecież wówczas nie wiedziała że jest w ciąży. Czy
    ktoś się orientuje jak to jest naprawdę w takiej sytuacji? Czy jeśli zaczęła
    chorować w czasie trwania stos.pracy to będzie jej przysługiwać zas. chor.
    nawet jeśli faktycznie jej nie przywróci do pracy?
    Proszę Was, jeśli macie wiedzę w tym temacie podpowiedzcie coś.
    Pozdrawiam.""

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 2. Data: 2006-06-23 18:38:33
    Temat: Re: wypowiedzenie podczas ciąży
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 23 Jun 2006 14:33:37 +0200, Akulka napisał(a):

    > Proszę Was, jeśli macie wiedzę w tym temacie podpowiedzcie coś.
    > Pozdrawiam.""

    Sąd pracy z automatu przyróci ją do pracy. Nie jest istotna wiedza ale sam
    fakt wystąpienia ciąży. On sam powoduje ochronę ustawową a nie wiedza o
    nim.

    --
    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2006-06-23 21:41:23
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik <...@...c> napisał w wiadomości
    > Sąd pracy z automatu przyróci ją do pracy. Nie jest istotna wiedza ale sam
    > fakt wystąpienia ciąży. On sam powoduje ochronę ustawową a nie wiedza o
    > nim.

    I nie ważny termin tych 7 dni?

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 4. Data: 2006-06-24 10:08:32
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Termin nalezy liczyc od momentu dowiedzenia sie o ciazy. Warto zerknac na
    uzas ponizszego orzeczenia.

    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Administracyjna, Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznych z dnia 29 marca 2001 r. I PKN 330/2000
    Pracownica, która początkowo nie kwestionowała wypowiedzenia jej umowy o
    pracę, może żądać uznania tej czynności za bezskuteczną, gdy po dokonaniu
    wypowiedzenia okazało się, że jest w ciąży lub gdy w okresie wypowiedzenia
    zaszła w ciążę.

    A jezli termin uplynal to trzeba kombinowac z okolicznosciami, ktore
    wplywaja na to , iż uchybienie bylo niezawinione. Poecam...ale trzeba
    pamietac, ze przekonanie musi byc uzasadnione

    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw
    Publicznych z dnia 17 listopada 2004 r.II PK 62/2004
    Pozostawanie pracownika w usprawiedliwionym przekonaniu, że nie przysługuje
    mu odwołanie od wypowiedzenia umowy o pracę, może stanowić podstawę
    przywrócenia terminu określonego w art. 264 § 1 kp.

  • 5. Data: 2006-06-24 17:31:26
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    Dziękuję, za odpowiedzi ;-)

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 6. Data: 2006-06-24 22:33:05
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    oczywiscie te przepisy i wyroki to czyste idiotyzmy, bo nawet idiota
    moze sie domyslec ze kobieta ktora dostala wypowiedzenie 1no lub paro
    miesieczne moze celowo zajsc w ciaze zeby miec przedluzony stosunek
    pracy i zeby dostawac kase, co jest je*anym oszustwem

    --
    Pozdro
    Harry

  • 7. Data: 2006-06-25 07:41:40
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > A jezli termin uplynal to trzeba kombinowac z okolicznosciami, ktore
    > wplywaja na to , iż uchybienie bylo niezawinione. Poecam...ale trzeba
    > pamietac, ze przekonanie musi byc uzasadnione

    No chyba wystarczy - jak sadze - ze po prostu nie wiedziala ze jest w ciazy. A
    niewiedziec jak najbardziej mogla przy tak wczesnej ciazy. W zwiazku z tym - nie
    mogla tez wiedziec, ze przysluguje jej z tego tytulu odwolanie od wypowiedzenia.

    A czy jak sie juz dowiedziala, ze jest w ciazy to zachowala ten termin przy
    zwroceniu soe do pracodawcy? Bo to moze miec niemale znaczenie.

  • 8. Data: 2006-06-25 08:07:05
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "T" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym - nie
    > mogla tez wiedziec, ze przysluguje jej z tego tytulu odwolanie od

    Chodzi mi o wykazanie dlaczego nie wniosla odwolania do sadu w ciagu 7 dni
    od momentu dowiedzenia sie ,ze jest w ciazy

    > A czy jak sie juz dowiedziala, ze jest w ciazy to zachowala ten termin
    > przy
    > zwroceniu soe do pracodawcy? Bo to moze miec niemale znaczenie.

    No wlasnie nie... dlatego trzeba pokombinowac dlaczego nie wyrobila sie w
    terminie