  • 11. Data: 2017-08-08 00:33:52
    Temat: Re: Czy sąd skazał na "uzasadnienie aresztu"?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Coś mi się wydaje (może za młody byłem), że raczej milicjanta/policjanta.

    -----

  • 12. Data: 2017-08-08 00:38:37
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zwykle to obrońca ma przedstawić uzasadnienie (zwolnienia z aresztu).
    Uzasadnienia są zresztą jak wszystko obecnie pisane kopiuj-wklej.
    "Zagrożenie wysoką karą", "utrudnianie postępowania", ble ble ble...
    Nie spodziewasz się chyba hamletyzowania przy jakichś "głupich" 3-6-9 miesiącach
    cudzej wolności?
    A w większości przypadków areszty są "wydobywcze".

    -----
    > Sedzi/emu prokurator ma przedstawic uzasadnienie, a sedzia ma bezstronnie
    rozpatrzec.

  • 13. Data: 2017-08-08 00:47:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-08-17 o 00:33, ąćęłńóśźż pisze:
    > Coś mi się wydaje (może za młody byłem), że raczej
    > milicjanta/policjanta.
    >

    > -----

    Nie przypominam sobie, by Milicja / Policja kiedykolwiek mogła areszt
    sama stosować. Oczywiście mogę się mylić, tym nie mniej na pewno nie po
    1967 roku, bo tamten kpk pamiętam.

  • 14. Data: 2017-08-08 00:55:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 07 Aug 2017 16:44:16 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):
> [...]
    eczenow-oskarzonych-o-wspieranie-tzw-panstwa-islamsk
    iego/n2efd84

    > Wysokość wyroku odpowiadająca długości aresztowania nie może
    > niczego sugerować?

    Cos w tym jest, patrzac na to "i jeden miesiac" ... ale czy to takie
    nagminnne ?

    > Ja odniosłem kilka razy wrażenie że odpowiednio długie przetrzymanie
    > oskarżonego w areszcie niemal gwarantuje (prokuraturze) wyrok skazujący
    > "przyklepujący" okres aresztowania.

    No to nie masz racji, bo jednego sad uniewinnil, i bedzie trzeba
    zaplacic odszkodowanie.

    Poza tym w artykule nie padlo ... ale kiedy ich aresztowano ?
    Proces trwa od roku (i tak krotko), ile siedzieli przed rozpoczeciem ?

    Bo u nas sad lubi pracowac w spokoju, prokuratura zreszta tez,
    z czego moze wynikac odwrotny zwiazek przyczynowy - skazujemy nie
    dlatego, ze juz dlugo przesiedzial, tylko dlugo siedzi dlatego, ze sad
    oceniejac co pewien czas material dowodowy, jest przekonany, ze wyrok
    bedzie skazujacy i dluzszy niz dotychczasowy areszt ... wiec areszt
    przedluza. Bo jak widzi, ze oskarzenie dęte a dowody kiepskie, to
    powinien zwolnic z aresztu.

    W przypadku tego jednego jakos nie zadzialalo.
    Daty nie padaja ... ale w przypadku pozostalych trzech byc moze
    zadzialalo, jesli sad ich zwolnil, gdy juz zaczal podejrzewac, ze
    wyrok nie przekroczy wczesnijszego aresztu.

    J.

  • 15. Data: 2017-08-08 08:06:41
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie "stosować" (oczywiście mogła na słynne 48 godzin), ale wnioskować do prokuratury.

    -----

  • 16. Data: 2017-08-08 09:33:34
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> pisze:

    > Nie "stosować" (oczywiście mogła na słynne 48 godzin), ale wnioskować
    > do prokuratury.

    Słyszałeś o milicyjnych/policyjnych praktykach "łańcuchowych 48h"?

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2017-08-08 12:33:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    I najbardziej idiotyczne "grozba matactwa [...] lub poreczenie
    majatkowe".

    No ale to juz rola sedziow, zeby taki kopiuj-wklej uwalic z braku
    uzasadnienia.
    Albo ocenic, ze zebranie dowodow powinno potrwac miesiac, wiec na tyle
    areszt, a potem niech prokuratura uzasadnia czemu nie udalo sie jej
    wyrobic i chce wiecej.

    J.