    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy sąd skazał na "uzasadnienie aresztu"?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 8 Aug 2017 00:55:48 +0200

    Dnia Mon, 07 Aug 2017 16:44:16 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):
> [...]
    eczenow-oskarzonych-o-wspieranie-tzw-panstwa-islamsk
    iego/n2efd84

    > Wysokość wyroku odpowiadająca długości aresztowania nie może
    > niczego sugerować?

    Cos w tym jest, patrzac na to "i jeden miesiac" ... ale czy to takie
    nagminnne ?

    > Ja odniosłem kilka razy wrażenie że odpowiednio długie przetrzymanie
    > oskarżonego w areszcie niemal gwarantuje (prokuraturze) wyrok skazujący
    > "przyklepujący" okres aresztowania.

    No to nie masz racji, bo jednego sad uniewinnil, i bedzie trzeba
    zaplacic odszkodowanie.

    Poza tym w artykule nie padlo ... ale kiedy ich aresztowano ?
    Proces trwa od roku (i tak krotko), ile siedzieli przed rozpoczeciem ?

    Bo u nas sad lubi pracowac w spokoju, prokuratura zreszta tez,
    z czego moze wynikac odwrotny zwiazek przyczynowy - skazujemy nie
    dlatego, ze juz dlugo przesiedzial, tylko dlugo siedzi dlatego, ze sad
    oceniejac co pewien czas material dowodowy, jest przekonany, ze wyrok
    bedzie skazujacy i dluzszy niz dotychczasowy areszt ... wiec areszt
    przedluza. Bo jak widzi, ze oskarzenie dęte a dowody kiepskie, to
    powinien zwolnic z aresztu.

    W przypadku tego jednego jakos nie zadzialalo.
    Daty nie padaja ... ale w przypadku pozostalych trzech byc moze
    zadzialalo, jesli sad ich zwolnil, gdy juz zaczal podejrzewac, ze
    wyrok nie przekroczy wczesnijszego aresztu.

    J.