eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy rodzic musi odpowiadać na pytana komornika w sprawie dziecka pełnoletniego? › Re: Czy rodzic musi odpowiadać na pytana komornika w sprawie dziecka pełnoletniego?
    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy rodzic musi odpowiadać na pytana komornika w sprawie dziecka
    pełnoletniego?
    Date: Tue, 17 Jul 2007 06:24:10 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 16 Jul 2007 16:18:40 -0500, witek napisał(a):

> [...]

    Jest jeszcze ciekawiej - podejrzany może nie tylko odmówić zeznań, może
    także bezkarnie kłamać.

    > To dopiero byłoby represyjne państwo, gdyby trzeba było samemu na siebie
    > donosić.
    > To urząd ma udowodnić winę, a nie "winny" sam siebie skazać.

    Mimo wszystko bardziej podobają mi się zasady prawa brytyjskiego lub
    amerykańskiego. Tam przestępca też ma prawo odmówić zeznań, ale jeśli
    zdecyduje się zeznawać, to zeznaje pod przysięgą i ma obowiązek mówić
    prawdę. Jeśli skłamie, to odpowiada za falszywe zeznania tak jak każdy
    inny świadek.