  • 31. Data: 2009-11-05 15:38:09
    Temat: Re: Czy przysluguje 13-ta pensja?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4af12fe8$1@news.home.net.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > Bardzo dobrze.
    No, niech juz będzie, niech będzie...
    Tylko trochę ten macierzyński zbyt długi IMO.
    Uważam także, że częstotliwość jego pobierania i zasady powinny być jakoś
    regulowane (np. pełnopłatny nie wcześniej niż 2 lata po zakończeniu
    poprzedniego, a jak wcześniej to 50% - to luźne dywagacje).

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2009-11-05 15:43:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:12w6gcun56ys6.dlg@piki.fixed zly
    <b...@N...fm> pisze:

    > Nie zeznaje. Wydawało się, że nie zrozumiałeś tego co pisze, więc uznałem,
    > że trzeba Ci pomóc.
    No dobra, uznałeś, byłeś nadaktywny, nie szkodzi, zdarza się.

    > A niech korzysta, ale przynajmniej niech sama sobie w kadrach załatwi, bo
    > to trocheę niesmacznie jeszcze się o to publicznie dopytywac.
    Niesmacznie, jak niesmacznie - jest o tym sporo na różnych forach, więc
    kwestii nie ma co zamiatać pod dywan.

    > Oczywiście IMVHO
    Oczywiście.

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2009-11-05 15:48:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:hcrljr$tqk$1@news.onet.pl Piotr Zawily <z...@o...eu>
    pisze:

    > Trzynasta pensja nalezy sie Twojej zonie w przypadku przepracowania
    > przez nia pelnego roku .
    Doprawdy?

    "Trzynastka" jest forma nagrody
    Doprawdy??

    > i otrzymuje
    > sie ja, pod warunkiem, ze pracownik przepracowal pelny rok i w tym
    > czasie nie zostal ukarany w jakiejkolwiek formie, np.: pisemnej czy
    > ustnej.
    Doprawdy???

    Ja bym chetnie poznal podstawe prawna powyzszych rewelacji.

    > Jezeli jest to sfera budzetowa
    Pewnie jest, pisal "instytucja panstwowa", czesto tak sie to potocznie
    nazywa.

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2009-11-05 15:57:17
    Od: "Piotr Zawily" <z...@o...eu>

    Uzytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisal w wiadomosci
    >W wiadomosci news:hcrljr$tqk$1@news.onet.pl Piotr Zawily <z...@o...eu>

    > Doprawdy?
    >
    > "Trzynastka" jest forma nagrody
    > Doprawdy??
    A czym, wedlug Ciebie, Szanowny znawco prawa (mniemam, ze tak twierdzisz,
    poniewaz jestes prawnikiem), jest "Trzynastka"? Uswiadom mnie, prawnika, który
    nie ma zielonego pojecia o wyzej opisanej sprawie.

    > Doprawdy???
    Ano "Doprawdy", Szanowny Panie mecenasie.

    --
    Z wyrazami szacunku dla Pana, Panie mecenasie.
    Piotr Zawily

  • 35. Data: 2009-11-05 16:29:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:hcusl6$g3s$1@news.onet.pl Piotr Zawily <z...@o...eu>
    pisze:

    > A czym, wedlug Ciebie
    Dodatkowym wynagrodzeniem rocznym. Tak stoi w ustawie tu adekwatnej -
    dodatkowe wynagrodzenie, nie nagroda. W niektórych innych ustawach natomiast
    stoi jasno nagroda (np. jubileuszowa).

    > mniemam
    A mniemaj sobie, mniemaj. :)

    > poniewaz jestes prawnikiem), jest "Trzynastka"? Uswiadom mnie, prawnika,
    > który nie ma zielonego pojecia o wyzej opisanej sprawie.
    Jak nie masz zielonego pojecia, to po co gadasz?
    Ale skoro sie uwazasz za prawnika to po prostu podaj podstawe prawna swoich
    twierdzen i juz - cóz prostszego?
    Z grubsza tyle samo razy bys klepnal w klawiature, a przynajmniej z sensem.
    Ten dowodzi, kto twierdzi, nie wiedziales?

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2009-11-05 18:25:25
    Od: "Piotr Zawily" <z...@o...eu>

> [...]
    > dodatkowe wynagrodzenie, nie nagroda. W niektórych innych ustawach natomiast
    No i doszlismy do konsensusu, ze slowa "nagroda" i "wynagrodzenie" znacza to
    samo? Chyba, ze sie myle? ;-)
    "Trzynastka" nagroda jubileuszowa, dobre :-) Zapoznaj sie, prosze, z litera
    prawa w tej kwestii, a pózniej straj sie wypowiadac na tym forum. Z Twojego tonu
    wypowiedzi wynika, ze raczej prawo znane jest Tobie z gazet lub interpretacji
    innych, takowych "specjalistów". Czytac ustawe, a ja rozumiec, to dwie rózne
    drogi :-)

> [...]
    > Z grubsza tyle samo razy bys klepnal w klawiature, a przynajmniej z sensem.
    > Ten dowodzi, kto twierdzi, nie wiedziales?

    Twoje wypowiedzi, naprawde, wniosly wiele do tej dyskusji. Szczególnie ten Twój
    post, który w calosci odpowiedzial Marcinowi K na pytanie :-) (czy takowy
    jest?). Gratuluje "znajomosci" zapisów legislacyjnych, juz o poruszaniu sie
    wsród nich nie wspomne :-)
    Z mojej strony EOT i przepraszam wszystkich, ze ten mój post i ten wyzej. Po
    prostu nie moglem sie powstrzymac udzielajac odpowiedzi pewnemu,
    "pieszczotliwie" nazywanemu zwierzeciu.
    --
    Piotr Zawily

  • 37. Data: 2009-11-05 18:50:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:hcv5av$96d$1@news.onet.pl Piotr Zawily <z...@o...eu>
    pisze:

    > No i doszlismy do konsensusu, ze slowa "nagroda" i "wynagrodzenie"
    > znacza to samo?
    Nie doszlismy do zadnego konsensusu.
    Nadal zwyczajnie bredzisz.

    > Chyba, ze sie myle? ;-)
    > "Trzynastka" nagroda jubileuszowa, dobre :-)
    Owszem, mylisz sie. I nie rozumiesz czytanego tekstu.
    A jest on calkiem prosty.

> [...]
    > Tobie z gazet lub interpretacji innych, takowych "specjalistów". Czytac
    > ustawe, a ja rozumiec, to dwie rózne drogi :-)
    Tak nie poradzisz tutaj sobie. Nie jestes zadnym prawnikiem, tylko klamca i
    lama. Hanbe bys przynosil i tak temu nie najlepiej postrzeganemu zawodowi.
    Brak uzasadnien, odwolan do aktów prawnych, ogólniki, bledy - z tego jasno
    wynika zwykly lamer. Smiecisz tylko soba.

    > Twoje wypowiedzi, naprawde, wniosly wiele do tej dyskusji.
    I to wlasnie je rózni od twoich.

    > Gratuluje "znajomosci" zapisów legislacyjnych, juz
    > o poruszaniu sie wsród nich nie wspomne :-)
    Ty juz lepiej w ogóle nic nie wspominaj tylko odejdz.

    > Z mojej strony EOT
    To bardzo dobra decyzja. Rejterada lamy jest lepsza niz gdyby miala dalej
    paskudzic.
    Tylko dotrzymaj slowa.

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2009-11-06 07:57:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Konrad pisze:
    > A nie wkurza cie że kobitka która ma posade z twoich podatków (czyli jest
    > całkowicie bezproduktywna)

    Nie jest bezproduktywna. Wykonuje usługi, do których ją wynająłeś.

    Kapsel pisze:
    > Tak, wkurza mnie to, jak i cała budżetówka, bo ten przypadek to kropla w
    > morzu.

    Ciekawe jak byś wyglądał bez usług z ich strony....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2009-11-06 07:59:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nie jest bezproduktywna. Wykonuje usługi, do których ją wynająłeś.

    > Ciekawe jak byś wyglądał bez usług z ich strony....

    Zostawić urzędników w wojsku, policji i sądach - to by dopiero była
    wolność.

    Co prawda np. nie zarejestrowałbym DG, ale czy taka rejestracja jest
    do czegoś potrzebna?

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2009-11-06 08:18:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Zostawić urzędników w wojsku, policji i sądach - to by dopiero była
    > wolność.

    No widzisz, więc jednak się nie da.

    > Co prawda np. nie zarejestrowałbym DG, ale czy taka rejestracja jest
    > do czegoś potrzebna?

    No to kwestia dyskusji o poziomie rozwinięcia biurokracji.

    W sumie jak już przykład DG podajesz: Wg mnie taka rejestracja jest
    potrzebna. Zobacz ile dyskusji na temat ukrywania danych przedsiębiorcy
    oraz na temat jawności rejestrów DG jest na tej grupie. Bez rejestracji
    DG nagle mógłbyś stanąć przed faktem, że gość, co Ci coś sprzedał to w
    ogóle znikł i go nie ma.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek