eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › ograniczenie roszczen
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2009-11-03 00:13:57
    Temat: ograniczenie roszczen
    Od: "Joe" <t...@w...pl>

    Kolejny przypadek:

    SPRAWA 1:

    Firma A swiadczy usluge (np. telekomunikacyjna, jak w poscie nizej).
    W umowie (jak np. robi to tepsa) zaznaczone sa przyslugujace odszkodowania,
    np. za kazdy dzien niedzialajacej uslugi jest to 1/30 abonamentu.

    I teraz pytanie - czy na drodze sadowej mozna uzyskac wieksze odszkodowanie
    niz te marne grosze? Czy tez ten zapis w umowie ogranicza w ten sposob pole
    do jakichkolwiek odszkodowan i roszczen i nic sie nie da zdzialac?


    SPRAWA 2:

    Czyli kiedy nalezy sie odszkodowanie.
    Klient (K) korzysta z uslug firmy (F) - niech to bedzie ta
    telekomunikacyjna, swiadczy dla niego dostep do internetu.
    W umowie nie ma zapisu tego co powyzej.
    I teraz nastapila awaria internetu, K mial np. sklep internetowy i przez to
    stracil klientow bo nie zrealizowal zamowien na czas. Poniosl strate.
    Bezposrednia przyczyna byl brak dostepu do internetu. I teraz K ubiega sie o
    odszkodowanie

    Pytanie: Czy dla procesu istotna bedzie kwestia ze K mogl w ogole nie
    poniesc straty gdyby np. skorzystal z internetu gdzie indziej niz
    swiadczonego przez F, a tego nie zrobil? Czy po prostu umowa jest umowa,
    usluga mialabyc swiadczona i alternatywy nie sa brane pod uwage?


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1