  • 1. Data: 2009-11-03 08:49:32
    Temat: Czy przysluguje 13-ta pensja?
    Od: "Marcin K." <k...@g...com>

    Moja malzonka w roku biezacym ma taka sytuacje.
    Pracuje w instytucji panstwowej od kilku juz lat.
    W roku biezacym od 1 stycznia do 9 marca byla na urlopie
    macierzynskim.
    Od 10 marca do 4 maja wykorzystala zeszlo i tegoroczny urlop.
    Od 5 maja do 11 wrzesnia byla na urlopie wychowawczym.
    A od 12 wrzesnia wrocila do pracy i bedzie do konca roku pracowac.
    Czy bedzie jej przyslugiwac 13 pensja za ten rok?

  • 2. Data: 2009-11-03 14:56:06
    Temat: Re: Czy przysluguje 13-ta pensja?
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > A od 12 wrzesnia wrocila do pracy i bedzie do konca roku pracowac.
    > Czy bedzie jej przyslugiwac 13 pensja za ten rok?

    oby nie. Darmozjady. Tylko premie, dodatkowe pensje, przywileje, deputaty.

    Icek

  • 3. Data: 2009-11-03 15:04:43
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 3 Nov 2009 15:56:06 +0100, Icek napisał(a):

    > oby nie. Darmozjady. Tylko premie, dodatkowe pensje, przywileje, deputaty.

    Można się zgodzić z Twoją opinią lub z nią dyskutować, ale kurde to grupa o
    prawie, nie pręgież!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2009-11-03 15:05:39
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marcin K. napisal:
    [ ciach ]

    Tzw. 13 pensja to zakladowy fundusz nagrod. Trzeba sprawdzic
    w lokalnym regulaminie przyznawania tych nagrod, jakie sa
    warunki jej otrzymania. Moze byc tak, ze z uwagi na duza
    absencje dostanie mniej lub wcale.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-11-03 15:33:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jacek_P pisze:

    > [ ciach ]
    >
    > Tzw. 13 pensja to zakladowy fundusz nagrod. Trzeba sprawdzic
    > w lokalnym regulaminie przyznawania tych nagrod, jakie sa
    > warunki jej otrzymania.

    Nie.
    Trzeba patrzeć w ustawie z dnia 12 grudnia 1997 r.
    o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery
    budżetowej

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-11-03 17:23:48
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Można się zgodzić z Twoją opinią lub z nią dyskutować, ale kurde to grupa
    > prawie, nie pręgież!

    A nie wkurza cie że kobitka która ma posade z twoich podatków (czyli jest
    całkowicie bezproduktywna) i pracowała przez 2 miesiące w ciągu całego roku
    pyta o 13 pensję (też nie płaconą z finduszy Caritasu) ?

    Konrad

  • 7. Data: 2009-11-03 17:32:59
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 3 Nov 2009 18:23:48 +0100, Konrad napisał(a):

    > A nie wkurza cie że kobitka która ma posade z twoich podatków (czyli jest
    > całkowicie bezproduktywna) i pracowała przez 2 miesiące w ciągu całego roku
    > pyta o 13 pensję (też nie płaconą z finduszy Caritasu) ?

    Tak, wkurza mnie to, jak i cała budżetówka, bo ten przypadek to kropla w
    morzu.

    Ale to grupa o prawie, nie o polityce :) Starajcie się być obiektywni,
    jeśli nie chcecie pomóc z powodów ideologicznych, to tego nie róbcie, ale
    bez sensu są tutaj debaty nt. słuszności czyichś przywilejów.

    Zresztą, co ta kobieta winna? Znam parę osób z budżetówki, normalni ludzie,
    choć często niestety skrzywieni typowym myśleniem urzędowym ("mnie się
    należy"). Problemem jest ustawodawstwo, które pozwala m.in. a 13-stki i
    inne bzdury, a nie ludzie którzy z danych im praw usiłują skorzystać.
    Byłoby ciężko się unieść dumą i nie przyjąć pieniędzy, prawda?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2009-11-03 17:43:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hcpov5$g0d$1@news.onet.pl Konrad <k...@p...onet.pl>
    pisze:

    > A nie wkurza cie że kobitka która ma posade z twoich podatków (czyli jest
    > całkowicie bezproduktywna)
    Cóż za idiotyczny w swym uproszczeniu wniosek.
    BTW - zabronił byś w imie swych "poglądów" np. swojej bezproduktywnej żonie
    skorzystania z macierzyńskiego czy wychowawczego?
    Przecież to także z moich podatków.

    > i pracowała przez 2 miesiące w ciągu całego
    > roku pyta o 13 pensję (też nie płaconą z finduszy Caritasu) ?
    Cóż, skorzystała z przysługującego jej prawa i pyta czy nie przysługuje jej
    jakieś kolejne.
    Akurat w tym wypadku raczej nie przysługuje, pociesz się.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-11-03 17:44:05
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > jeśli nie chcecie pomóc z powodów ideologicznych, to tego nie róbcie, ale
    > bez sensu są tutaj debaty nt. słuszności czyichś przywilejów.

    Trudno ci odmówić racji ale mimo wszystko jest tak między innymi dlatego że
    ludzie uważają debaty nt. czyichś przywilejów za "bez sensu
    - a IMHO tak być nie powinno.

    Konrad

  • 10. Data: 2009-11-03 17:47:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-11-2009 o 15:56:06 Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > oby nie. Darmozjady. Tylko premie, dodatkowe pensje, przywileje,
    > deputaty.

    A pomyśl że na takiego pracownika jest np 50000 rocznie. No i czy
    podzielisz
    mu tą pulę na 12, czy na 13+2 to nie zmieni kwoty wyjściowej, natomiast
    człowiek się cieszy z 13stki i myśli że wyrwał bonusa :)

    --
    Tomek