  • 11. Data: 2005-08-06 06:35:10
    Temat: Re: Czy potwierdzenie zakupu karta platnicza jest rowniez dokumentemzakupu?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dd08ra$37c$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ale w tym wyopadku nei chodzi o parwo podatkowe, wiec i kserokopia
    > paragonu przejdzie.

    Chyba jednak przepisy podatkowe również mają tu znaczenie. Klient chce
    zwrócić towar i odebrać pieniądze (korekta sprzedaży). Żeby udokumentowac
    taka operację sprzedawca musi mieć oryginalny paragon.

    Alek

  • 12. Data: 2005-08-06 07:05:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    > wiadomości news:dd0qg0$cdn$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Niekoniecznie

    > Podejrzewam, że umowa gwarancyjna. no i do rękojmi by wypadało móc
    > udowodnić.

    Co to jest rękojmia?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2005-08-06 09:43:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dd1ned$inc$1@news.onet.pl...

    > Co to jest rękojmia?

    W tym wypadku, to niezgodność towaru z umową. Piszę w uproszczeniu, bo
    wiadomo przecież, że wypadku klienta ten przepis się stosuje.

  • 14. Data: 2005-08-06 15:59:11
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 6 Aug 2005 07:15:23 +0800, Marcin Debowski napisał(a) w
    wiadomości: news:bur0dd.i5c.ln@ziutka.router

    > Dlaczego?

    Bo kupujący powoła świadka, który widział moment zakupu, jako dowód
    dodatkowy przedstawi dowód płatności kartą sumy równej cenie towaru wg
    zeznań świadka i będzie wnioskował o sprawdzenie kopii paragonu fiskalnego
    u sprzedawcy.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 15. Data: 2005-08-06 18:59:55
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Roman G. napisał(a):
> [...]
    > dodatkowy przedstawi dowód płatności kartą sumy równej cenie towaru wg
    > zeznań świadka i będzie wnioskował o sprawdzenie kopii paragonu fiskalnego

    czy sąd może zasądzić zwrot kwoty paragonu i jak ma się to do prawa
    podatkowego???

    --
    regent...
    (...)

  • 16. Data: 2005-08-06 23:38:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <sky1u307krnr$.qeytewatp0iu.dlg@40tude.net>, Roman G. wrote:
> [...]
    > dodatkowy przedstawi dowód płatności kartą sumy równej cenie towaru wg
    > zeznań świadka i będzie wnioskował o sprawdzenie kopii paragonu fiskalnego

    Bez względu na to czy powoła czy nie nie powoła świadka, z czego wynika
    prawo żądania od sprzedawcy wydania kopii paragonu w sprawie czysto
    cywilnej?

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2005-08-07 16:15:11
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 07/08/2005 01:38, Marcin Debowski wrote :

    > Bez względu na to czy powoła czy nie nie powoła świadka, z czego wynika
    > prawo żądania od sprzedawcy wydania kopii paragonu w sprawie czysto
    > cywilnej?

    Art. 248 § 1 kpc i następne.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 18. Data: 2005-08-07 19:53:08
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie. Może powiedzieć, że zgubił, ukradli mu :-)

    A w pamięci kasy nie ma przypadkiem... ;-)

    Nawet gdyby zniszczył rolke z kopiami, to zawsze mozna wydrukowac.

    Zawsze konsument wygra ;-)

    MZ

  • 19. Data: 2005-08-07 20:26:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    > A w pamięci kasy nie ma przypadkiem... ;-)

    Z tego co wiem, to pamięć kasy przechowuje tylko dane dotyczące podatku.

    > Nawet gdyby zniszczył rolke z kopiami, to zawsze mozna wydrukowac.

    Właśnie nie można. Zastanów sie, jaką pamięć by musiała mieć kasa i po
    co by ta rolka kontrolna była?

    > Zawsze konsument wygra ;-)

    Przy mądrej obronie sklep może nie dać tej kopii.

  • 20. Data: 2005-08-08 06:09:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <42f63391$1@news.home.net.pl>, Przemysław Płaskowicki wrote:
    > Art. 248 § 1 kpc i następne.

    Dzięki! Rozumiem, że to w imię szeroko rozumianej sprawiedliwości
    społecznej, bo nic innego mi do głowy nie przychodzi co usprawiedliwiałoby
    (w przypadku ogólnym) takie działanie na rzecz strony która nie dochowała
    w sumie należytej staranności?

    --
    Marcin