  • 1. Data: 2005-08-05 12:20:14
    Temat: umowa sprzedazy ziemi
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    czy wiecie gdzie w sieci jest jakikolwiek wzor umowy podpisywanej u
    notariusza [zapewne u notariusza, tak mysle...] , jaka podpisuja miedzy
    soba kupujacy i sprzedajacy *ziemie* . Chodzi o ziemie rolna, kawalek
    pola na wsi.

    Jakie w ogole papiery u tego notariusza podpisuje sie w takiej sytuacji
    ?
    Tylko jeden dokument, tzn. umowe miedzy stronami ?
    W ilu egzemplarzach ? Dla stron [dwa] i chyba dla urzedu... - trzeci.
    Tak jest ?

    dzieki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2005-08-05 13:41:11
    Temat: Re: umowa sprzedazy ziemi
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tylko jeden dokument, tzn. umowe miedzy stronami ?
    > W ilu egzemplarzach ? Dla stron [dwa] i chyba dla urzedu... - trzeci.

    Witam
    Najlepiej będzie gdy udacie sie do notariusza tj. kupujący i sprzedający a
    on sporządzi akt notarialny,
    Idąc do notariusza należy mieć wyrys działki/działek/, akt własności i
    oczywiście dowody osobiste.
    Wspomniany wyrys , właściciel działki otrzyma w Starostwie Powiatowym
    wydział Geodezji i gospodarki Gruntami . Opłaty za wyrys są stos. niskie. .
    W ub.r. było to ok 150 zł od jednego wyrysu

    Podpisujecie tylko akt notarialny będąc u notariusza

    Pozdrawiam KK

  • 3. Data: 2005-08-05 17:22:24
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dcvqcl$400$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Kazimierz Kotowicz <k...@p...tp.pl> napisał/a:
> [...]
    > wydział Geodezji i gospodarki Gruntami . Opłaty za wyrys są stos.
    > niskie. . W ub.r. było to ok 150 zł od jednego wyrysu

    Obserwuję cię od jakiegoś czasu i fascynujesz mnie. Nie wiem skąd czerpiesz
    wiedzę, bo wiesz zwykle, że gdzies dzwoni, tylko nie do końca wiesz gdzie.
    Do notariusza potrzeba: wypis z rejestru gruntów, mapę ewidencyjną, odpis z
    Księgi Wieczystej.
    Wypis i mapa musza być z pieczątką, że służą do dokonania wpisu w KW.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Prawie każdy jest swoim ulubieńcem
    /J. Bułatowicz/

  • 4. Data: 2005-08-05 17:34:46
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Obserwuję cię od jakiego? czasu i fascynujesz mnie. Nie wiem sk?d czerpiesz
    > wiedzę, bo wiesz zwykle, że gdzies dzwoni, tylko nie do końca wiesz gdzie.
    > Do notariusza potrzeba: wypis z rejestru gruntów, mapę ewidencyjn?, odpis z
    > Księgi Wieczystej.
    > Wypis i mapa musza być z piecz?tk?, że służ? do dokonania wpisu w KW.

    Xeniczko ...

    Nie wiem skad czerpiesz widze, wiesz zwykle, ze gdzies dzwoni ;)

    To co potrzeba, to zalezy od notariusza. Jako, ze odpowiadaja oni swoim
    majątkiem za "dawanie świadectwa", to wymagaja roznych dokumentow. Jak
    notariusz jest luzak, to poswiadczy tez umowe sprzedazy bez zadnych
    papierow. Zazwyczaj wymagaja wypisu z KW, czasami sami jadą do sądu
    zajrzec do KW, wszystko zalezy od kwoty transakcji czyli prowizji i
    ryzyka jednoczesnie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2005-08-06 00:32:27
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:MPG.1d5dc199d550ff7998a31a@news.tpi.pl,
    KrzysiekPP <k...@n...op.pl> napisał/a:

> [...]
    > czasami sami jadą do sądu zajrzec do KW, wszystko zalezy od kwoty
    > transakcji czyli prowizji i ryzyka jednoczesnie.

    Notariusz powinien sprawdzić stan KW w sądzie, aby sprawdzić, czy nie został
    złożony jakis wniosek. Nie słyszałam o notariuszu, który nie wymagał odpisu
    z KW, zamieszcza go w swoich archiwach. Poświadczenie umowy bez papierów
    potrzebnych do założenia nowej KW jest tez takie sobie, bo to notriusz
    składa wniosek o założenie nowej księgi.

    Notariusz teoretycznie odpowiada swoim majątkiem, bo jak notariusz jest
    luzak całkowity to może zrobić wszystko - tak jak pani Anna O. z Lędzin.

    http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,2847590.htm

    dla nieklikaczy skrót:
    Podpisywałeś ostatnio umowę u notariusz Anny O. z Lędzin? To możesz mieć
    problem. Kobieta co najmniej przez kilkanaście miesięcy nie odprowadzała
    opłat sądowych i skarbowych od zawieranych transakcji. Uczestniczyła też w
    sprzedaży działki wartej 13 mln zł, którą kupiono za 100 tys. Teraz szukają
    jej policja, prokuratura i... gangsterzy. Prawdopodobnie uciekła z kraju,
    zabierając milion złotych swoich klientów.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Łatwiej jest walczyć o zasady, niż żyć zgodnie z nimi.

  • 6. Data: 2005-08-06 02:21:44
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine <1...@R...pl>:1634Racine <1...@R...pl>:1634Racine
    <1...@R...pl>:1634Racine <1...@R...pl>:
    [............]

    czy mozliwe jest by dojsc do jakiego konstruktywnego wniosku wspolnego -
    co jest potrzebne do podpisania u notariusza aktu kupna ziemi ? nizej
    wypisalem wszystko co wymieniliscie - z tego co czytam wnosze iz:

    1.
    *wyrys* *działki*
    - rozumiem, ze nalezy dostarczyc jakis czas przed samym aktem podpisania
    umowy ?
    - ktora ze stron dostarcza ?
    - czy ta strona moze sobie to zabrac tuz po podpisaniu umowy, bo to jej
    wlasnosc, ten papier ?
    - Wspomniany wyrys , właściciel działki otrzymuje w Starostwie
    Powiatowym wydział Geodezji i gospodarki Gruntami - a na przyklad w
    tzw. gminie (jak to sie mowi na wsiach) nie dostanie ?

    2.
    *akt* *własności* - wiadomo: sprzedajacy;
    tego papierka chyba nie zabiera ze soba po podpisaniu umowy, bo
    zawartosc pisemka juz nie jest prawda...

    3.
    oczywiście *dowody* *osobiste*
    (sprawdzane sa w momencie podpisywania umowy, dokladnie w tym momencie
    ?)

    4.
    *wypis* *z* *rejestru* *gruntów*
    tzn, z KW ? kto to dostarcza ?

    5.
    *mapę* *ewidencyjną*
    kto ja dostarcza ? moze spowrotem zabrac ze soba ?

    6.
    *odpis* *z* *Księgi* *Wieczystej*
    Wypis i mapa musza być z pieczątką, że służą do dokonania wpisu w KW.

    Czy mozecie zweryfikowac powyzsze punkty , zostawic to, co jest
    potrzebne i *musi* byc wedle bezwzglednej Waszej wiedzy do podpisania
    umowy dostarczone?

    I TERAZ NAJWAZNIEJSZE, PYTANIE BARDZO KONKRETNE

    - Jakie papiery/dokumenty fizycznie znajduja sie na stole u notariusza,
    gdy ma przed soba kupujacego i sprzedajacego siedzacych na krzeslach i
    za chwile podpisujacych akt kupna/sprzedazy ?

    - Co kupujacy i sprzedajacy *konkretnie* podpisza przed notariuszem ?
    Ile dokumentow ?

    - Jak to, co podpisuje sie u notariusza [jesli to jeden papier] ma sie
    do aktu notarialnego kupna/sprzedazy a moze to jest to samo ?

    - W ilu egzemplarzach jest kazdy dokument [w 3-ech ?] ?

    - Dla kogo te dokumenty - dla stron i dla notariusza ?

    - Z CZYM W ŁAPIE [FIZYCZNIE] WYCHODZI KAZDA ZE STRON PO PODPISANIU
    UMOWY - z czym kupujacy, z czym sprzedajacy, z czym notariusz.

    Bardzo bede zobowiazany za konkretna odpowiedz; dzieki.pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-08-06 02:44:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    1634Racine wrote:

> [...]
    > UMOWY - z czym kupujacy, z czym sprzedajacy, z czym notariusz.
    >
    > Bardzo bede zobowiazany za konkretna odpowiedz; dzieki.pozdrawiam

    Dokument będzie jeden sporządzony przez notariusza.
    I na tym dokumencie obie strony się podpisują.
    I ten jeden jedyny egzemplarz zostaje u notariusza w jego księgach.

    Od notariusza obie strony dostaną odpis czy popularnie zwany akt
    notarialny, na którym będzie treść podpisanego przed chwilą dokumentu
    oraz pieczęć i podpis notariusza poświadczający, że oryginał na
    podstawie którego powstał odpis znajduje się w jego ksiegach.
    Egzemplarzy możesz dostać tyle ile sobie zażyczysz z tym, że za każdy
    zapłacisz.

    To tak jak z aktem urodzenia, czy małżeństwa.
    Samego aktu urodzenia nigdy do ręki nie dostajesz. Znajduje się w
    księgach USC. To co dostajesz to jest odpis i możesz tego dostać tyle
    ile chcesz.

  • 8. Data: 2005-08-06 09:22:35
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid>:witek
    [.......................]
    > Dokument będzie jeden sporządzony przez notariusza.

    a jak ten "jeden jedyny" dokument *formalnie* w tej sytuacji nazywa sie
    [w sytuacji gdy ktos kupil/ktos sprzedal ziemie] ?
    Przy czym mam na mysli nazwe dla tego jednego jedynego papieru lezacego
    na stole. Dla oryginalu.

    > I na tym dokumencie obie strony się podpisują.

    Wiesz moze ,czy to jest podpis w jednym miejscu, czy kazda strona [bo
    domysam sie, ze jest pare stron] itd

    > I ten jeden jedyny egzemplarz zostaje u notariusza w jego księgach.

    nowlasnie - jak to cudo pozostajace u notariusza nazywa sie formalnie ?

    > Od notariusza obie strony dostaną odpis czy popularnie zwany akt
    > notarialny,

    "akt notarialny kupna sprzedazy" ?

    > Egzemplarzy możesz dostać tyle ile sobie zażyczysz z tym, że za każdy
    > zapłacisz.

    Czyli od stolu notariusza w zasadzie odchodzi sie bez niczego, tak ?
    Oryginal zostaje u niego. OK.
    A co z owymi odpisami, powiedzmy po dwa na glowe, 2 dla sprzed., 2 dla
    kupujacego ?
    CZY NOTARIUSZ PYTA ILE KAZDY CHCE ODPISOW ?
    Zaraz u niego oplaca sie?
    Za godzine najwczesniej maja odebrac ?
    Za trzy dni ?
    Wiesz, najogolniej chodzi mi o procedure - np. chce miec 4 kopie/odpisy:
    jak to zrobic/kiedy najwczesniej dostane, kiedy mam oplacic ?
    ILE PLACI sie za 1 odpis ?

    > To tak jak z aktem urodzenia, czy małżeństwa.

    jasne.

    Jeszcze dwie sprawy :) :)
    1.
    Jest ten moment juz po podpisaniu umowy. Ale wczesniej kazda ze stron
    [tak tutaj jakos czytalem...] sama dostarczyla do notarialnego urzedu
    jakies papiery/kwity zebrane to stad, to stad... wypisy, KW... Nie ma
    zgody, co.
    Czy teraz ze stolu notariusza to wszystko sie zabiera spowrotem ?
    Gdzie to jest do odebrania ?

    2.
    SYTUACJA JEST NIETYPOWA:
    otoz to jest kupno/sprzedaz miedzy takimi dziwnymi osobami, ze
    sprzedajacy chce dostac pieniadze - Z REKI DO REKI, zero przelewow,
    natychmiast po podpisaniu u notariusza, chce je dostac przy notariuszu.
    No bo jak to jest w praktyce:
    taki akt jest aktem kupna/sprzedazy, to czy sekunde po podpisaniu przez
    obie strony sprzedajacy *nie* jest juz wlascicielem ? A droga pieniedzy
    miedzy nimi jak ma sie do tego ?
    Gdzie i jak jest zapisany zwiazek przyczynowo-skutkowy miedzy *momentem*
    podpisania, momentem otrzymania przez sprzedajacego pieniedzy ?
    Czy mozliwe jest takie "z reki do reki" i jak to jest w takim akcie
    notarialnym ujete ?

    Serdeczne dzieki za konsultacje :)))

  • 9. Data: 2005-08-06 19:32:18
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:dd07cm$q5j$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > z Księgi Wieczystej.
    > Wypis i mapa musza być z pieczątką, że służą do dokonania wpisu w KW.

    rozbawiłaś mnie
    Wspomniany wyrys to jest właśnie Mapa dawniej Wyrys., i w języku
    potocznym nadal ową mape nazywają wyrys. gdzie jest uwidoczniona / sa
    zakreślone granice/ działka która ma zmienić właściciela oraz sąsiednie
    działki a także niezb. dane obszarowe , klasa rodzj gruntu.-oczywiście ze
    stosownym czerwonym stemplem ./Są to zazwyczaj dwie kartki formatu A4
    stanowiące jeden dokument

    Natomiast wypis z rejestru gruntów jest jedynie formą skróconą i może
    stanowić podstawę do wpisu do kśięgi wieczystej w przyp, gdy właściciel tej
    działki ma już założoną księgę wieczystą na inne grunty a z jkchś tam
    powodów ta działka tam nie figuruje.
    Natomniast do założenia nowej księgi wieczyste4j na nowego właściciela musi
    być Mapa czyli WYRYS.
    Dalsze czynności należą do notariusza czyli-wystąpienie z wnioskiem do Sadu
    rej. Wydział Ksiąg wieczystych o założenie KW już na nowego właściciela/
    ok300 zł/
    Po założeniu księgi wieczystej nowy właściciel otrzymuje zawiadomienie -
    tak jest zatytułowane.
    Zawsze gdy wydawane są mapa bądż wyrys to zawsze są opatrzone w owe
    pieczątki
    Generalnie będąc w Wydziele Geodezji i gosp. gruntami wystarczy zażądać
    wyrysu o przepraszam mapy a prcownik tegoż wydziału zrobi co nałeży
    Pozdrowienia KK

    Pozdrowienia
    KK

  • 10. Data: 2005-08-06 19:40:11
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > papierow. Zazwyczaj wymagaja wypisu z KW, czasami sami jadą do sądu
    > zajrzec do KW, wszystko zalezy od kwoty transakcji czyli prowizji i

    Na moim terenie notariusze sami sprawdzają KW .
    Bywają przyp.iż
    notariusz z takich czy innych powodów ominie przepisy ale to już robi na
    własne ryzyko . Zależy , gdzie, komu i za ile
    Pzdr.KK