  • 1. Data: 2005-08-05 12:23:07
    Temat: Czy potwierdzenie zakupu karta platnicza jest rowniez dokumentem zakupu?
    Od: "Miroslaw Tatarzycki (priv)" <m...@l...plTEKST_ZABEZPIEC>

    Witam,
    Rozchodzi o gwarancje, o zwrot pieniedzy za wadliwy towar.
    Jest komplet dokumentow. Niestety zapodzial sie paragon, ktory to sprzedaca
    wymaga - aby mogl zwrocic pieniadze. Mam potwierdzenie zakupu tego
    zdarzenia, jednak z karty kredytowej MCard. Sprzedawca upiera sie o
    paragon.

    Pytania:
    1. Czy na podstawie kopii zakupu z karty kredytowej moze wystawic duplikat
    paragonu?
    2. Jak rozwiazac ten klopot, moze ktos ma doswiadczenia?

    Pozdrawiaim

  • 2. Data: 2005-08-05 14:13:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Miroslaw Tatarzycki (priv)" <m...@l...plTEKST_ZABEZPIEC>
    napisał w wiadomości
    pl...

    > 1. Czy na podstawie kopii zakupu z karty kredytowej moze wystawic
    duplikat
    > paragonu?

    Nie, jest to najczęściej zresztą niewykonalne technicznie.

    > 2. Jak rozwiazac ten klopot, moze ktos ma doswiadczenia?

    Wydruk z POS-a jest jedynie dowodem transakcji i nie można na jego
    podstawie ustalić co dokładnie zakupiłeś. Natomiast na jego podstawie
    (jest na nim dokładny czas) sprzedawca powinien z łatwością znaleźć na
    tzw. rolce kontrolnej kopię Twojego paragonu.

  • 3. Data: 2005-08-05 14:18:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@g...pl> napisal(a):
    > duplikat
    >
    > Nie, jest to najczęściej zresztą niewykonalne technicznie.

    Prawo podatkowe nie przewiduje "duplikatu paragonu". Jest paragon i jego
    kopia, którą przechowuje sprzedawca.

    Musiałby chcieć...
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2005-08-05 17:49:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:dcvsfj$ne9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Prawo podatkowe nie przewiduje "duplikatu paragonu". Jest paragon i
    jego
    > kopia, którą przechowuje sprzedawca.

    Ale w tym wyopadku nei chodzi o parwo podatkowe, wiec i kserokopia
    paragonu przejdzie.

    > Musiałby chcieć...

    Dokładnie

  • 5. Data: 2005-08-05 19:05:00
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2005 19:49:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w
    wiadomości: news:dd08ra$37c$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Dokładnie

    W sądzie przedstawi bez gadania.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 6. Data: 2005-08-05 20:27:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W sądzie przedstawi bez gadania.

    Niekoniecznie. Może powiedzieć, że zgubił, ukradli mu :-)

  • 7. Data: 2005-08-05 22:50:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@g...pl> napisal(a):
    > Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie. Może powiedzieć, że zgubił, ukradli mu :-)

    To mu dosolą. ;-) Ale czy jakiś przepis nie mówi, że konsument ma
    przedstawić dowód zakupu? Bo jeśli ma przedstawić, a nie ma, to kwestia
    kopii u sprzedawcy nie ma nic do rzeczy. To tak jak z umowami - jeśli
    jedna strona zgubi swoją kopię, to druga nie musi swojej przedstawiać w
    celu dowodzenia tez strony przeciwnej....
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2005-08-05 23:15:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <14tggaeakdx6z$.1gmkxyomfce4i$.dlg@40tude.net>, Roman G. wrote:
    > Dnia Fri, 5 Aug 2005 19:49:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w
    > wiadomości: news:dd08ra$37c$1@atlantis.news.tpi.pl
    > W sądzie przedstawi bez gadania.

    Dlaczego?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2005-08-05 23:19:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:dd0qg0$cdn$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > To mu dosolą. ;-)

    Niekoniecznie

    > Ale czy jakiś przepis nie mówi, że konsument ma
    > przedstawić dowód zakupu?

    Podejrzewam, że umowa gwarancyjna. no i do rękojmi by wypadało móc
    udowodnić.

  • 10. Data: 2005-08-05 23:22:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dd0qg0$cdn$1@atlantis.news.tpi.pl>, Samotnik wrote:
> [...]
    > jedna strona zgubi swoją kopię, to druga nie musi swojej przedstawiać w
    > celu dowodzenia tez strony przeciwnej....

    Tak MZ dokładnie jest. Co do dowodu zakupu to o tyle musi przedstawić, że
    to on twierdzi że zakupił tu, to i wtedy a dalej wyciąga z tego skutki
    prawne czyli art.6 kc. Ale też nie musi to być wcale paragon, a mogą to
    być nawet świadkowie. Istotne, aby z tego dowodu wynikało właśnie co gdzie
    i kiedy zostało kupione.

    --
    Marcin