  • 81. Data: 2010-02-17 00:02:32
    Temat: Re: Czy mozna legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nieco wkurzony pisze:

    > To nie będzie chyba problemów z cytatem, skoro tak? To poproszę...

    Pierwszy list drugi akapit. Piszesz, że umowę rozwiązano, ale nie w
    formie pisemnego wypowiedzenia.

    > Ależ proszę bardzo - ale najpierw trzeba je przedstawić. To, co mi przesłano -
    > zostało w 100% opłacone.

    Miałem na myśli ten opłacony zaległy.

    > A mógł - czemu więc nie otrzymałem stosownego "pisma lub faksu"?

    Nieistotne. I dlaczego mnie o to pytasz?

    > Oświadczenia otrzymanego PO moim pytaniu nie uznaję za "wypowiedzenie", bo
    > jest ono tylko próbą jakiegoś wytłumaczenia się "post factum", i tyle.

    Twoje zdanie się nie liczy.

    > Czemu więc została zastrzeżona w regulaminie, mimo jej rzekomej
    > "nieistotności"? Po co? Po to, żebym się pytał?

    Potraktuj to jako formalną prośbę.

  • 82. Data: 2010-02-17 00:09:36
    Od: "Nieco wkurzony" <k...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Pierwszy list drugi akapit. Piszesz, że umowę rozwiązano, ale nie w
    > formie pisemnego wypowiedzenia.

    Aha... co prawda użyłem tam słowa "bezprawne" - i już parę wierszy niżej
    wyjaśniłem, jak to było - ale w rzeczy samej w drugim akapicie ująłem to nieco
    niezręcznie. Co nie zmienia faktu, że czepiasz się iście po adwokacku.

    > Miałem na myśli ten opłacony zaległy.

    "Miałem, czy nie miałem" na myśli... wszystko, co miałem do opłacenia, zostało
    opłacone. I było to zresztą uprzednio uzgodnione.

  • 83. Data: 2010-02-17 00:13:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nieco wkurzony pisze:

    > Wiesz co... robisz na mnie wrażenie złośliwego palanta. Nie bardzo rozumiem:
    > czy wszystkich, którym nie podoba się chamstwo w rozmowie z nimi, zarzucasz
    > "fochy"? Czy tylko mi?

    Chamstwo zaprezentowałeś ty. I dziecinną histerię.

    > Nic podobnego. Nie wypowiedziano mi umowy - tylko w momencie, kiedy
    > stwierdziłem problem, otrzymałem informację, iż rzekomo "umowa ze mną została
    > rozwiązana". Nawet nie podano daty, kiedy niby.

    Wtedy, kiedy ci o tym powiedzieli.

    > Żadnego wszakże pisma w tej sprawie nigdy nie dostałem - co ponoć jest
    > sprzeczne z Kodeksem Cywilnym (już cytowałem ten przykład):

    > "jeśli dłużnik (abonent) spóźnia się ze spłatą, operator zgodnie z prawem może
    > żądać od niego odsetek za czas opóźnienia. Może też wyznaczyć mu dodatkowy

    Pomyliłeś ustawy i usługi.

    > termin do zapłaty. W powyższym przypadku operator tego nie robi - odcina
    > jedynie klientowi dostęp do internetu. Jednocześnie żąda za przywrócenie
    > usługi kwoty - jak uznał UOKiK - znacznie wyższej niż ewentualne szkody
    > spowodowane zwłoką w zapłacie. Poza tym odcięcie od internetu konsumenta,
    > który zalega z opłatą, bez uprzedniego wezwania go do zapłaty jest sprzeczne z
    > kodeksem cywilnym."

    Taaak? A w którym miejscu?

    > Z Twoich kombinacji wynika ponadto, że w sumie to nie musiałoby być nawet
    > żadnego wyraźnego powodu: dowolny usługodawca może wystawić do wiatru
    > dowolnego ze swych klientów, po czym na jego pytanie oświadczyć mu, że
    > "właśnie `rozwiązał' z nim umowę". Ot, i wszystko.

    ROTFL

    Bez powodu mieliby sobie odcinać źródło dochodu? jaki sąd w to uwierzy...

    Sam zacząłeś.

  • 84. Data: 2010-02-17 00:18:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nieco wkurzony pisze:

    > Aha... co prawda użyłem tam słowa "bezprawne" - i już parę wierszy niżej

    To była tylko twoja opinia, nikogo nie wiążąca.

    > wyjaśniłem, jak to było - ale w rzeczy samej w drugim akapicie ująłem to nieco
    > niezręcznie. Co nie zmienia faktu, że czepiasz się iście po adwokacku.

    ...a do ciebie nadal nie dociera, że takie podejście do umów itepe jest
    koniecznością, bo inaczej wychodzą takie głupoty, jak tobie.

    > "Miałem, czy nie miałem" na myśli... wszystko, co miałem do opłacenia, zostało
    > opłacone. I było to zresztą uprzednio uzgodnione.

    A treść tego uzgodnienia, czyli de facto zmiany umowy, masz na piśmie,
    hmm? ;->

  • 85. Data: 2010-02-17 00:24:24
    Od: "Nieco wkurzony" <k...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > [brednie ciach!]

    > Wtedy, kiedy ci o tym powiedzieli.

    Użyli czasu przeszłego ("umowa z Panem została rozwiązana" - a nie:
    "Niniejszym rozwiązujemy umowę nr..." itd.). Zaś w przeszłości nic takiego nie
    nastąpiło.

    > Pomyliłeś ustawy i usługi.

    Dobra...

    > Taaak? A w którym miejscu?

    To będę chciał ustalić.

    > ROTFL
    >
    > Bez powodu mieliby sobie odcinać źródło dochodu? jaki sąd w to uwierzy...

    A jakie znaczenie ma tu "wiara sądu" - albo i niewiara? Z Twoich dywagacji
    wynika, że nie musi istnieć ŻADEN powód. Ot, kaprys usługodawcy, który nawet
    nie musi niczego wypowiadać - bo zrobi to, gdy poszkodowany klient z
    pretensjami się zgłosi. A jak się nie zgłosi - no, to nie zrobi. I też będzie
    dobrze, i zgodnie z prawem.

    Np. najwyraźniej elektrownia ma prawo w dowolnej chwili - bez jakiegokolwiek
    "ale" - wyłączyć mi prąd. A jak zadzwonię do nich, to mi najwyżej powiedzą, że
    "zdecydowali się rozwiązać ze mną umowę". Czy tak?

    Jasne, jasne...

  • 86. Data: 2010-02-17 00:33:18
    Od: "Nieco wkurzony" <k...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > A treść tego uzgodnienia, czyli de facto zmiany umowy, masz na piśmie,
    > hmm? ;->

    1. To nie była "zmiana umowy", gdyż nie dotyczyła zmiany jej warunków na
    przyszłość, tylko prośba z mojej strony o incydentalne przedłużenie terminu
    płatności. A nie o wydłużenie tego terminu już w każdym kolejnym okresie
    rozliczeniowym.

    2. Nie, niestety nie miałem... :( współpraca - przed tym wypadkiem - układała
    się całkiem w porządku, takiego "numeru" akurat z ich strony autentycznie się
    nie spodziewałem.

    Tu jednak chciałbym zaznaczyć, że nawet ich prawnik, przysłany na rozprawę,
    nie zaprzeczał faktowi tej rozmowy (chociaż był dociekliwy co do jej
    treści).Także nie powoływał się na te przepisy, które tak uparcie tu są
    przywoływane, że niby "nie musieli pisemnie". A przecież, gdyby tak było, to
    byłoby dla niego najkrótsze możliwe "załatwienie sprawy". Wyrzucić z siebie tę
    formułkę od razu - bo w takiej sytuacji (gdyby tak miało być) cała reszta
    staje się nieistotna...

  • 87. Data: 2010-02-17 06:54:22
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Nieco wkurzony" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:hlehsu$4f6$1@inews.gazeta.pl...
    > Przyznam, że takie orzeczenie sądu to dla mnie zaskoczenie kompletne, i
    > kompletne curiosum. A co Wy o tym sądzicie? Dla mnie dziwnie to wygląda,
    bo
    > sugeruje, że taką umową, której KAŻDY Z OSOBNA zapis nie jest
    "zabezpieczony"
    > taką "indywidualnie dodaną sankcją", to można sobie... podetrzeć. Mimo, że
    > umowa będzie podpisana przez obie strony.

    Szczerze mowiac po przeczytaniu Twojego posta, napisalem maila do naszego
    prawnika. Celem ewentualnego przygotowania nowych umow i skorygowania
    starych. Strzeżonego... wiadomo kto strzeże:)
    Dziwny przypadek. Niech mi przynajmniej z twojego szczatkowego opisu
    wywnioskuja ewentualne zabezpieczenia na przyszlosc.

    Jedyne, co moge Ci polecic - to pojscie z tej grupy do normalnego
    prawnika/biura prawnego. Tracisz pieniadze z powodu zerwanej umowy, a teraz
    sily i czas na to zeby sie przekomarzać na grupie dyskusyjnej??? To nie jest
    poradnia prawnicza. Prawnikow to tu chyba w ogole nie ma. Tutaj jest grupa
    dyskusyjna, i w zasadzie wszystko co ktos napisze to "jego wlasna opinia,
    jego IMO itp.". No chyba ze szukales grupy moralnego wsparcia i myslales ze
    zaraz sie znajdzie ktos, kto cie wirtualnie poklepie po ramieniu:) No coz..
    poklepac moge, bo przynajmniej z tego co ja zrozumialem z twojego postu, to
    wyszlo dziwnie i niekorzystnie dla ciebie.

    Ze swojej strony poradze tylko: nawet jesli masz racje w calym tym sporze,
    to mniej zapalczywosci. Wystarczy przesledzic twoje reakcje na uwagi i
    uszczypliwosci ze strony grupowiczow. Rozumiem ze jestes zdenerwowany i
    "chodzisz caly" tą sprawą, ale trza wyluzowac troszke, bo sie psychicznie
    zameczysz. Poza tym na chlodno chyba lepiej bedzie myslec.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera

  • 88. Data: 2010-02-17 07:08:23
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    Nieco wkurzony napisał(a):

    > Nie bardzo to, przyznam, rozumiem - bo według mnie jest różnica pomiędzy:
    > "powinno być na piśmie", a: "może być na piśmie, ale wcale nie musi".
    Słowo "powinno" jest tutaj tzw. haczykiem, kruczkiem prawnym. Jeśli nie
    określono sankcji za naruszenie wskazanej formy to można się do niej nie
    stosować. Gdyby forma pisemna miała być wiążąca to byłoby: "należy
    sporządzić na piśmie pod rygorem nieważności". Zastanów się, czemu
    zapisano "powinno", co można tłumaczyć "jest pożądane", "wskazane" - a
    więc zalecenie, a nie wymóg bezwzględny.

    > Wygląda na to, że na obecnym etapie niczego tu się nie dowiem - i muszę czekać
    > na uzasadnienie wyroku, gdzie - jak się domyślam - będą odwołania do jakichś
    > konkretnych przepisów.
    Obyś się nie zawiódł.

    > Jeszcze raz zaznaczam, że prawnik Federacji Konsumentów podzielił mój pogląd,
    > i że dla mnie sens tego zapisu, jako obowiązku dla obu stron, jest raczej
    > oczywisty. Jeśli nie - po co w ogóle wstawiać taki zbędny "ozdobnik"?

    Żeby klienta wpuścić w maliny. wyrobić fałszywe przekonanie, że jego
    interesy są zabezpieczone.
    AK

  • 89. Data: 2010-02-17 07:09:25
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a):

    > jestes pewien ze nie dokładnie odwrotnie?
    Tak, o to przecież chodzi, żeby takie zapisy konstruować "na podpuchę".
    AK

  • 90. Data: 2010-02-17 07:10:40
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > No na przykład kierowca powinien przestrzegać ograniczenia prędkości.
    > A to prawda.
    > Za to to już zdecydowanie nieprawda.
    Ale sankcje zapisano w przepisach, a tu nie.
    AK