  • 11. Data: 2002-11-26 17:53:20
    Temat: Odp: Czy mozna dogadac sie z komornikiem w sprawie odstapienia od egzekucji?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as0c1b$485$...@a...dialog.net.pl...
    > ...w innym przypadku wyjdzie na to,że mogła to być kw. wysłana z jakiegoś
    > innego tyt...

    a w tym innym przypadku powinien wnioskowac o zaliczenie tego na poczet
    alimentow na rozprawie tak jak napisalam wczesniej na przykl.
    od do kw. i od do kw.

    Sandra

  • 12. Data: 2002-11-27 15:56:20
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > tu masz racje w takiej sytuacji ale ja sie doczytałam,że prawdopodobnie na
    > wysylanych przekazach nie bylo wzmianki o tym ,że to są kwoty wplacene na
    > poczet alimentów /to powinno być zaznaczone /

    No właśnie _było_ zaznaczone. Wyraźnie o tym mówi w pierwszym poscie. W
    takim wypadku jak najbardziej ida na poczet alimentów ( oczwyście tylko te
    po dacie wyroku ) akomornik plótł duby smalone.

    > wtedy można z nimi wojować

    Oczywiście że tak. Odniośnie Twojego lekceważaćego " ciekawe, a niby na co?"
    to np. skarga na uchybienie art. 822. kpc. Ja wiem, że komornicy sobie
    gwiżdżą na ochrone dłużnika w postępowaniu egzekucyjnym, szczególnie, że
    sobie potrącają kaskę w pierwszej kolejności, ale to nie powód, aby
    propagowac publicznie taką postawę. A powództwo p-e na podstawie 840 par 1.
    pkt 2).

    > ...w innym przypadku wyjdzie na to,że mogła to być kw. wysłana z jakiegoś
    > innego tyt...

    Może w innej sprawie, w innym kraju, w galaktyce daleko, daleko stąd...
    skoncentrujmy się może na tej danej sprawie?

    Reasumując:
    Wpłaty oznaczone 'alimenty' dokonane po wyroku komornik ma _obowiązek_ uznać
    za spełnienie świadczenia w tej częsci. W przeciwnym wypadku kierujemy a)
    skarge na jego czynności b) powoztwo przeciwegzekucyjne
    Przyjęcie przeciwnego stanowiska oznaczałoby, że komornik może ( a wrecz
    musi ) egzekwować nienależne świadczenia.

    Depi.

  • 13. Data: 2002-11-27 16:22:32
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:as2ptc$97l$...@n...tpi.pl...

    > No właśnie _było_ zaznaczone. Wyraźnie o tym mówi w pierwszym poscie. W
    > takim wypadku jak najbardziej ida na poczet alimentów ( oczwyście tylko te
    > po dacie wyroku ) akomornik plótł duby smalone.

    niech sam się wypowie :-) nie ma na tych potwierdzeniach wpłaty określeń,ze
    są na poczet alimentów ,chyba ,że ja nie doczytałam

    > Oczywiście że tak. Odniośnie Twojego lekceważaćego " ciekawe, a niby na
    co?"
    > to np. skarga na uchybienie art. 822. kpc.

    nie zarzucaj mi lekceważenia bo nigdy nikogo nie lekceważe nawet gdy moje
    pytanie może na to wskazywać ...
    jesli tak to przepraszam ...

    > Może w innej sprawie, w innym kraju, w galaktyce daleko, daleko stąd...
    > skoncentrujmy się może na tej danej sprawie?

    Reasumując nie masz racji zbyt się wzburzyłeś ...

> [...]
    > Przyjęcie przeciwnego stanowiska oznaczałoby, że komornik może ( a wrecz
    > musi ) egzekwować nienależne świadczenia.

    nie zgadzam się z tym ...to może być określone tak własnie jak określił mu
    komornik ...wpłata z innego tyt.jak to potwierdzi powódka ,która niekiedy
    jest w dobrym kontakcie z komornikiem to ta skarga bedzie bezprzedmiotowa...

    Sandra

  • 14. Data: 2002-11-27 19:21:59
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
> [...]
    > jest w dobrym kontakcie z komornikiem to ta skarga bedzie bezprzedmiotowa...

    A z czym konkretnie się nie zgadzasz? To dłużnik ma prawo wyboru
    świadczenie, które spełnia i jeśli je określił to stanowisko wierzyciela
    nie ma znaczenia.

    KG

  • 15. Data: 2002-11-27 20:59:22
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):
    >
    > A z czym konkretnie się nie zgadzasz? To dłużnik ma prawo wyboru
    > świadczenie, które spełnia i jeśli je określił to stanowisko wierzyciela
    > nie ma znaczenia.

    ok. zgodze się co do jednej wpłaty której dokonał a komornik ją przyjął mimo
    ,że zrobił to z komentarzem .
    Pisanie w takim układzie skargi jest zbyt pochopne,powinien zorientować się,
    jak załatwiono sprawę.

    Sandra

  • 16. Data: 2002-12-06 10:25:20
    Od: "X_o_r_e_h_t" <x...@n...spam.megapolis.pl>

    > ok. zgodze sie co do jednej wplaty której dokonal a komornik ją
    > przyjąl mimo ,ze zrobil to z komentarzem .
    > Pisanie w takim ukladzie skargi jest zbyt pochopne,powinien
    > zorientowac sie, jak zalatwiono sprawe.
    >
    > Sandra

    Witam!
    Sorki, ze sie nie wlaczlem, ale bylem chory.
    Po wyroku dokonalem jednej wplaty z tytulem 'alimenty'. Z tego co sie
    dowiedzialem, sprawa zalatwiona jest pozytywnie, tyle ze komornik burczal
    pod nosem swoje ble ble ble ..., ze to niby nie on o tym decyduje, tylko
    sama zainteresowana.
    Generalnie to chodzilo mi o to, zeby na poczet biezacych alimentow
    zaliczyc wplaty, ktore mialy miejsce przed wyrokiem - jakgdyby z gory. W
    tytulach oczywiscie bylo zawsze, ze to alimenty.
    Przeciez gdybysmy placili za cos przed terminem, np za mieszkanie, bo
    wyjezdzamy gdzies na rok czy dwa, to taka sytuacja moglaby sie powtorzyc.
    Ta wplata sobie, a bierzace zobowiazania sobie. To jest tylko taki
    przyklad oczywiscie, moze niezbyt trafny, ale nic innego mi nie
    przychodzi do glowy teraz. Ale dalej: Ktos w spoldzielni przez pomylke
    stwierdzi, ze przez rok bylo 0 wplat. Oddaje sprawe do sadu, sad nakazuje
    splate dlugu, spoldzielnia idzie do komornika, komornik zajmuje pensje,
    gosc idzie do niego z potwierdzeniem, ze zaplacil za caly rok z gory, a
    komornik, ze to bylo przed wyrokiem i go to nie interesuje. I co dalej?
    Spoldzielnie tez sobie moze powiedziec, ze tamta wplata to byla za inne
    zobowiazania, niewiadomo jakie?
    Czy kwoty wplacane wczesniej, z dobrej woli, bez wyroku sadowego, zeby
    nie byc ostatnim skurwielem i nie zostawiac czlowieka bez srodkow do
    zycia mozna w jakis sposob zaliczyc na poczet tych juz po wyroku?
    Dlaczego dobra wola jest w taki sposob karana? Co za poje... kraj.
    ____________
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t

  • 17. Data: 2002-12-06 10:58:23
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik X_o_r_e_h_t <x...@n...spam.megapolis.pl> w wiadomości

> [...]
    > zycia mozna w jakis sposob zaliczyc na poczet tych juz po wyroku?
    > Dlaczego dobra wola jest w taki sposob karana? Co za poje... kraj.

    nie przeklinaj :-) komornik tego nie moze zrobić, może to tylko orzec sąd
    ...czy zwracałeś się w sądzie o zaliczenie tego na poczet alimentów...
    wiele wyroków jest tak wydawanych ...i sędziowie gdy strona wnioskuje o
    takie zaliczenie ...zaliczają to ...tlumaczylam taką moc posiada tylko
    sędzia a komornik musi tylko to co ma w wyroku ...nie może komornik zrobić
    nic więcej skoro te wpłaty były przed orzeczeniem i nie są ujęte w wyroku
    ...tak wiec nalezałoby sie zwrocic sie do sądu opiekunczego o zaliczenie
    wpłaconych kwot na poczet bieżacych alimetów...

    i nie przeklinaj mój panie bo tym swiata sie nie zmieni ....ani prawa
    polskiego...

    Sandra

  • 18. Data: 2002-12-06 11:22:54
    Od: "X_o_r_e_h_t" <x...@n...spam.megapolis.pl>

    > nie przeklinaj :-) komornik tego nie moze zrobic, moze to tylko orzec
    > sąd ...czy zwracaleś sie w sądzie o zaliczenie tego na poczet
    > alimentów... wiele wyroków jest tak wydawanych ...i sedziowie gdy
    > strona wnioskuje o takie zaliczenie ...zaliczają to ...tlumaczylam
    > taką moc posiada tylko sedzia a komornik musi tylko to co ma w wyroku
    > ...nie moze komornik zrobic nic wiecej skoro te wplaty byly przed
    > orzeczeniem i nie są ujete w wyroku ...tak wiec nalezaloby sie zwrocic
    > sie do sądu opiekunczego o zaliczenie wplaconych kwot na poczet
    > biezacych alimetów...

    Do sadu opiekunczego, nawet gdy wyrok wydal sad, ktory nas rozwodzi?

    > i nie przeklinaj mój panie bo tym swiata sie nie zmieni ....ani prawa
    > polskiego...

    Przepraszam, ale czasem krew czlowieka moze zalac.
    A nie wiesz moze, czy istnieje mozliwasc, aby wynagrodzenie zamiast
    komornika zajmowal zaklad pracy i przekazywal na wskazane konto co
    miesiac itd. Uniknelo by sie wtedy oplat komorniczych przynajmniej.
    Pomysl mi taki przyszedl do glowy, bo znalazlem w K.P. co? takiego:
    "
    Art. 88. § 1. Przy zachowaniu zasad okre?lonych w art. 87 potr?ce? na
    zaspokojenie ?wiadcze? alimentacyjnych pracodawca mo?e dokonywa? równie?
    bez post?powania egzekucyjnego, z wyj?tkiem przypadków gdy:

    1) ?wiadczenia alimentacyjne maj? by? potr?cane na rzecz kilku
    wierzycieli, a ??czna suma, która mo?e by? potr?cona, nie wystarcza na
    pe?ne pokrycie wszystkich nale?no?ci alimentacyjnych,

    2) wynagrodzenie za prac? zosta?o zaj?te w trybie egzekucji s?dowej lub
    administracyjnej.

    § 2. Potr?ce?, o których mowa w § 1, pracodawca dokonuje na wniosek
    wierzyciela na podstawie przed?o?onego przez niego tytu?u wykonawczego.
    "
    Nie wiem, czy dobrze to rozumiem. Czy komornik to to samo co egzekucja
    sadowa lub administrac.? Czy w moim przypadku da si? tak zrobi??
    ____________
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t

  • 19. Data: 2002-12-06 11:39:12
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik X_o_r_e_h_t <x...@n...spam.megapolis.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@1...59.201
    .25...

    > Do sadu opiekunczego, nawet gdy wyrok wydal sad, ktory nas rozwodzi?

    nie do sądu,który rozwodził po prawomocnosci takiego orzeczenia rozwodowego
    o dalsze zmiany w kwestii zobowiązan alimentacyjnych rozstrzygaja sady
    rejonowe opiekuńcze ...

    > Przepraszam, ale czasem krew czlowieka moze zalac.

    wiem...
    > A nie wiesz moze, czy istnieje mozliwasc, aby wynagrodzenie zamiast
    > komornika zajmowal zaklad pracy i przekazywal na wskazane konto co
    > miesiac itd.

    mogła to zrobić ,przekazać tyt. bezpośrednio do twojego zakładu i zakład
    wysył by należna kwotę potrącajac z poborów ale ona ma prawo wyboru i tak
    zgodnie z tym prawem złożyła do komornika ...jezeli w tej kwestii sie nie
    zmieni prawo ,nikt jej nie może zmusić do innej możliwości sciągnięcia
    alimentów...

    Uniknelo by sie wtedy oplat komorniczych przynajmniej.
    > Pomysl mi taki przyszedl do glowy, bo znalazlem w K.P. co? takiego:

    jest taka mozliwośc ale to ona musiałaby na to wyrazic zgode nawet sąd jej
    nie może zmusić do niczego w tej kwestii...

    Sandra

  • 20. Data: 2002-12-06 15:17:40
    Od: "X_o_r_e_h_t" <x...@n...spam.megapolis.pl>

    > nie do sądu,który rozwodzil po prawomocnosci takiego orzeczenia
    > rozwodowego o dalsze zmiany w kwestii zobowiązan alimentacyjnych
    > rozstrzygaja sady rejonowe opiekuncze ...

    Ale rozwod trwa nadal. Jeszcze nie jestesmy rozwiedzeni. Napisalem: do sadu
    ktory nas rozwodzi (nie: rozwodzi?).
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t