  • 1. Data: 2006-12-12 21:49:30
    Temat: Czy moja żona odpowiada za moje długi i co może zabrać komornik?
    Od: t...@o...pl

    Mam takie pytanie. Ciążą na mnie długi za czynsz mojego sklepu(jest
    dzierżawiony od miasta) oraz z kredytu na samochod. Łączna kwota
    jest dość wysoka i starczyło by na kupno nowego samochodu. Duża
    część tego długu to odsetki i koszty prowadzenia sprawy. Sprawa
    trochę się komplikuję bo formalnie prowadziłem działalność gosp.
    w sklepie wspólnie z moją żoną, tylko, że praktycznie o tym co
    się działo w sklepie nie wiedziała (zajmowała się raczej sprawami
    domowymi). Jedynym naszym majątkiem jest dom na wsi(zapisany na moją
    żonę) i samochod. Zastanawiam się czy komornik może mimo to, że
    żona o niczym nie wiedziala zabrać dom(czy istnieje mniejsza
    odpowiedzialność w świetle prawa dla współmałżonka jeśli o
    niczym nie wiedział). Zastanawiam się też czy jeśli dom przepisany
    byłby teraz na jednego z synów to czy komornik też może zająć ten
    dom?Chciałbym sie też dowiedzieć czy istnieją podstawy prawne do
    tego żebym zapłacił wyłącznie właściwą kwotę długo bez
    dodatkowych kosztów i odsetek a reszta była by umorzona. Boję się,
    że jak wylicutuja dom to zrobią to za jakies marne grosze(jak
    napisałem wczesniej mieszkamy na wsi).W końcu chciałbym zapytać czy
    ma ktoś pomysł jak opóźnić działanie komornika lub jak
    spowodować, żeby nie "wszedł na dom".
    Proszę o poradę

  • 2. Data: 2006-12-13 08:24:02
    Od: "sternik2" <s...@o...pl>