  • 1. Data: 2006-12-12 19:07:56
    Temat: Pracodawca nie placi skałek ZUS
    Od: Martita <p...@o...pl>

    Moj pracodawca nie placi od kilku miesiecy składek ZUS. Czy ja jako
    pracownik zatrudniony na umowę o pracę moge poniesc tego konsekwencje?

    --
    Martita

  • 2. Data: 2006-12-12 19:28:45
    Temat: Re: Pracodawca nie placi skałek ZUS
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Martita napisał(a) :
    > Moj pracodawca nie placi od kilku miesiecy składek ZUS. Czy ja jako
    > pracownik zatrudniony na umowę o pracę moge poniesc tego konsekwencje?

    Oczywiście, że poniesiesz. Będziesz mieć mniejszą emeryturę.
    Poza tym, pracodawca popełnia przestępstwo nie płacąc ZUS-u.
    Możesz na niego złożyć zawiadomienie o ściganie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!

  • 3. Data: 2006-12-12 19:33:51
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście, że poniesiesz. Będziesz mieć mniejszą emeryturę.

    jak pracodawca składa deklaracje tylko nie płaci składek to tylko on bedzie miał
    problemy

  • 4. Data: 2006-12-12 20:06:43
    Od: Martita <p...@o...pl>

  • 5. Data: 2006-12-13 00:23:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Martita" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]

    zadzowń do ZUS i poinformuj o sytuacji.

  • 6. Data: 2006-12-13 08:14:38
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 12 Dec 2006 21:06:43 +0100, Martita napisał(a):

> [...]

    Nie otrzymujesz RMUA, ani nawet "paska" do wypłaty?
    A listę płac podpisujesz?
    Masz prawo, a pracodawca obowiązek - wydania Ci kopii tych rzeczy.

  • 7. Data: 2006-12-13 12:52:38
    Od: "dzola01" <d...@W...gazeta.pl>

    > jak pracodawca składa deklaracje tylko nie płaci składek to tylko on bedzie
    miał problemy

    HAhaha-mam taka sama sytuacje-post
    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl
    .soc.prawo&tid=1257972&MID=%3Celm8j4%248aj%241%40ine
    ws.gazeta.pl%3E-nistety
    moj pracodawca nie zaplacil za mnie skladek ZUS za 2005 r a za moich kolegow
    nie zapłacił od 2003 roku.od 2006 zaczal placic bo odciagla z pensji.Zwracałam
    sie do ZUS-u ale mnie wysmiano(czytaj moj post).Powiedziano ze ZUS posiada
    taka komorke jak sciganie pieniedzy ale jak widac do dnia dzisiejszego moj
    pracodawca jest cholernie szczesliwym czlowiekiem bo ZUS ani razu sie jego nie
    uczepił.I co wy na to?? Dlatego zapytałam sie na tym forum co dalej....sad ??
    Napewno sie spyacie dlaczego dalam sobie i inni sciagac z pencji skladki
    Zus-chyba znacie odpowiedz-jak nie to dowidzenia.