  • 1. Data: 2006-12-12 20:02:47
    Temat: ochrona danych osobowych
    Od: "Argonn" <a...@v...pl>

    Witam grupę,
    Mam pytanie które od tygodnia mnie dręczy. Kupiłem mieszkanie i podpisując
    umowy z dostawcami mediów zauważyłem ciekawą rzecz.
    -pani z Energetyki zażądała ksero aktu natarialnego dla Z.E.
    -pan z Gazowni zbronił mi oddania aktu not. dla Gazowni
    -pani z Wodociągów zażądała aktu...

    Jak to naprawdę jest z tą ustawą, że jeden urzędnik bierze akt i kseruje
    zachowując go w archiwum, a inny bierze tylko oświadczenie o tytule prawnym
    (Gazownia)i podpisuje się pod oświadczeniem które zawiera Rep. i datę
    zawarcia....i to im wystarcza.
    Ciekawe, że Cciwszyscy urzędnicy powołują się na ustawę o ochronie danych
    osobowych

    Pozdrawim,
    Argonn

  • 2. Data: 2006-12-12 20:41:37
    Temat: Re: ochrona danych osobowych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Argonn" <a...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zachowując go w archiwum, a inny bierze tylko oświadczenie o tytule prawnym
    > (Gazownia)i podpisuje się pod oświadczeniem które zawiera Rep. i datę

    Bo tak naparwdę, to każdy z nich powinien żądać wypisu z księgi wieczystej lub
    innego dokumentu potwierdzającego własność. Akt notarialny nie potwierdza
    niczyjej własności, bo równie dobrze mogłeś następnego dnia mieszkanie sprzedać
    kolejnej osobie. Akt notarialny jest tylko dowodem tego, że to mieszkanie kiedyś
    tam kupiłeś.

    Poza tym zagadką dla mnie pozostaje upór w tej materii, bowiem osobiście nie
    widzę większej problemu z zawarciem jakiej umowy z osobą inną, niż właściciel.
    Zwłaszcza z jakimś najemcą.

    > Ciekawe, że Cciwszyscy urzędnicy powołują się na ustawę o ochronie danych
    > osobowych

    Która nic do rzeczy w tym wypadku zresztą nie ma. Przecież ta ustawa chroni
    Twoje dane. A dane mają prawo przetwarzać w związku ze świadczoną usługą.

  • 3. Data: 2006-12-12 22:05:17
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Bo tak naparwdę, to każdy z nich powinien żądać wypisu z księgi wieczystej
    > lub innego dokumentu potwierdzającego własność.

    Tak. Szczególnie fajne są wypisy dokonane rok po fakcie zakupu mieszkania,
    bo sądy takie szybkie są.
    Pozostaje cieszyć się, że gazownia, czy energetyka podchodzą do sprawy
    biznesowo, a nie papierkowo.

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2006-12-12 22:40:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sądy takie szybkie są.
    > Pozostaje cieszyć się, że gazownia, czy energetyka podchodzą do sprawy

    Jakby podchodziły biznesowo, to by im było wszystko jedno, z kim zawierają umowę
    i nie ganiali by przyszłego klienta po różne kwity. Dowód osobisty powinien
    spokojnie wystarczyć. Co komu przyjdzie po zawarciu umowy na dostawę prądu do
    cudzego mieszkania, skoro tam nie mieszka? W ostateczności przyjmować
    oświadczenie, ze klient jest właścicielem mieszkanie. potencjalne straty
    niewielkie, zaś uproszczenie dokumentacji i zawarcia umowy ogromne.

  • 5. Data: 2006-12-13 04:52:05
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Szczególnie fajne są wypisy dokonane rok po fakcie zakupu mieszkania,
    > bo sądy takie szybkie są.

    albo i dłużej.

    > Pozostaje cieszyć się, że gazownia, czy energetyka podchodzą do sprawy
    > biznesowo, a nie papierkowo.

    Dla sądu już zapłaciliśmy, dlatego nie ma pośpiechu :)
    Gazowni dopiero w kolejnych m-cach będziemy płacili :)
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 6. Data: 2006-12-14 07:41:44
    Od: "Argonn" <a...@v...pl>

    (...)
> [...]
    > Twoje dane. A dane mają prawo przetwarzać w związku ze świadczoną usługą.

    Niby tak, ale w akcie notarialnym pojawiają się przecież "osoby trzecie"
    których danych- jak sądzę- nie mamy prawa przetwarzać.
    Podam przykład.
    Pan Kowalski ma podpisana z Gazownią umowę na dostawę gazu. Jast w bazie
    danych i długo, długo będzie. Sprzedał jednak mieszkanie pani Nowak która nie
    podpisała umowy na dostawę gazu ( ba nie miała na to ochoty) a mieszkanko
    sprzedała po 4 miesiącach (hossa na nieruchomościach)panu XXX.
    Dane Kowalskiego przetwarzamy, dane pana XXX także przetwarzamy (bo chce
    podpisac umowę na gaz), ale co z Panią Nowak która figuruje w akcie jako
    właścicielka??? Czy mamy prawo przechowywać jej dane (można oczywiście wymazać
    co nieco)?. Więc jak to jest z tym przetwarzaniem danych?

    Pozdrawiam,
    Argonn

  • 7. Data: 2006-12-14 11:25:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Niby tak, ale w akcie notarialnym pojawiają się przecież "osoby trzecie"
    > których danych- jak sądzę- nie mamy prawa przetwarzać.

    No to i tak zgoda właściciela lokalu nic tu nie zmieni.

> [...]
    > właścicielka??? Czy mamy prawo przechowywać jej dane (można oczywiście wymazać
    > co nieco)?. Więc jak to jest z tym przetwarzaniem danych?

    Nie sądzę, by gazownia te dane przetwarzała. Po prostu gdzieś w archiwum mają
    kserokopię aktu notarialnego, która im tak naprawdę do niczego nigdy się nie
    przyda. Ale to nie jest przetwarzanie danych w rozumieniu ustawy.

  • 8. Data: 2006-12-14 13:17:44
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > mają kserokopię aktu notarialnego, która im tak naprawdę do niczego
    > nigdy się nie przyda. Ale to nie jest przetwarzanie danych w rozumieniu

    Przechowywanie danych jest również przetwarzaniem w rozumieniu ustawy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2006-12-14 16:50:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przechowywanie danych jest również przetwarzaniem w rozumieniu ustawy.

    Tak, ale stosownie do art. 2.2 ustawę stosuje się do przetwarzania danych
    osobowych:
    1) w kartotekach, skorowidzach, księgach, wykazach i w innych zbiorach
    ewidencyjnych,

    2) w systemach informatycznych, także w przypadku przetwarzania danych poza
    zbiorem danych.

    Przechowywana w archiwum kserokopia nie jest kartoteką, skorowidze, księgą,
    wykazem ani żadnym innym zbiorem ewidencyjnym. Trudno również półkę uznać za
    system informatyczny.

  • 10. Data: 2006-12-14 19:16:32
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > ewidencyjnych,
    >
    > 2) w systemach informatycznych, także w przypadku przetwarzania danych

    A co to są właściwie "inne zbiory ewidencyjne"?

    L.