  • 31. Data: 2009-03-19 09:03:51
    Temat: Re: Czy mogę stracić na adwokacie?
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    kosik pisze:
    Więc dochodzi
    > do dziwnych sytuacji, że z klientem musisz podpisywać umowe a potem
    > dochodzić swojego...

    A to akurat jest dla mnie całkiem normalna relacja. Sam zwracam uwage
    klientom na głupotę umów na gębę w ich działalnosci, dlaczego mam być
    głupi w mojej?

    > Pozdrawiam
    > kosik

    Też pozdrawiam
    RR

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 32. Data: 2009-03-19 09:37:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Uderz w stół nożyce sie odezwą.
    > To była ogólna uwaga, nothing personal.

    Odebrałem to inaczej, stąd protest.
    Bardzo delikatny zresztą.

  • 33. Data: 2009-03-19 09:43:02
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Np. w sądzie wieczystoksięgowym?
    JaC

    -----

    > te same formalnosci przy zakuie mieszkania kosztuja wiecej jesli mieszkanie jest
    drozsze

  • 34. Data: 2009-03-19 20:26:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Etyka, zasady etyczne, to jeszcze niedawno zabraniały notariuszom
    > brać mniej, bo oni mają stawki maksymalne.

    To rzeczywiście była ciekawa logika.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 35. Data: 2009-03-19 22:44:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > To rzeczywiście była ciekawa logika.

    I nadal obowiązuje.
    Za pobieranie opłat mniejszych nic maksymalne można wylecieć z zawodu.

  • 36. Data: 2009-03-19 23:22:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > I nadal obowiązuje.
    > Za pobieranie opłat mniejszych nic maksymalne można wylecieć z zawodu.

    Nie, nie obowiązuje.

    Popatrz wyrok SN z dnia 7 kwietnia 2004 r. (III SK 28/04)

    Sformułowana w § 26 pkt 2 uchwały Nr 19/97 Krajowej Rady Notarialnej z
    dnia 12 grudnia 1997 r. - Kodeks Etyki Zawodowej Notariusza norma
    postępowania nakazująca notariuszom traktowanie maksymalnych stawek
    taksy notarialnej, tak jak cen sztywnych (art. 537 § 1 k.c.), jest
    sprzeczna z art. 5 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie
    (jednolity tekst: Dz. U. z 2002 r. Nr 42, poz. 369 ze zm.) oraz art. 3
    ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji (Dz. U. Nr 47, poz. 211 ze zm.).

    Po tym orzeczeniu (a były i wcześniej podobne) wszystkie orzeczenia
    dyscyplinarne notariuszy opierające się na niestosowaniu stawek
    maksymalnych leciały przed SN i chyba już notariusze sobie odpuścili.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars