  • 1. Data: 2009-03-17 20:57:40
    Temat: egzekucja drobnych naleznosci
    Od: "A." <...@...com>

    Jako firma, prowadzimy sprzedac uslug internetowych.
    Mam problem z licznymi klientami, ktorzy zalegaja z niewielkimi platnosciami
    (rzed. 50-150 zl).
    Kwoty drobne, jednak w skali czasem 20-30 klientow robi sie juz lekki
    problem, zwlaszcza ze glownie sprzedajemy drobne uslugi.

    Odpada mozliwosc zablokowania uslug - bo nie ma tu takiej mozliwosci.

    Windykacja - nie podejmie sie takich kwot.
    KRD - min. bodajze 200 zl musi byc aby dokonac wpisu
    Sąd - nie wyobrazam sobie tylu pozwow i pozniej zabawy z adwokatami nawet
    jesli obciazyc by dluznika. Zreszta jaki jest sens placic koszty sadowe
    (pewnie 300-400 zl) dla dwukrotnie mneijszej sumy?

    Czy zgodnie z prawem mozna dodatkowo narzucic jednorazowa kare za zwloke?
    Poza odsetkami, tj. np za spoznienei z terminem platnosci np kara 50 zl -
    czy jest to zgodne z prawem?

    Co mozna zdzialac?

  • 2. Data: 2009-03-17 21:40:10
    Temat: Re: egzekucja drobnych naleznosci
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    A. wyskrobał(a):
> [...]
    > nawet jesli obciazyc by dluznika. Zreszta jaki jest sens placic
    > koszty sadowe (pewnie 300-400 zl) dla dwukrotnie mneijszej sumy?

    Mity. Opłata sądowa od pozwu w postepowaniu uproszczonym w najniższych
    widełkach (do 2.000 zł wartości przedmiotu sporu) to 30 zł. Do tego, jeśli
    sprawy są podobne, to ugadajcie się z jakimś radcą prawnym lub adwokatem
    (najlepiej młodym, ambitnym i na dorobku, a nie ze zblazowaną kancelarią,
    która obsługuje duże firmy), że ma do zrobienia 30 podobnych pozwów, ale
    skasuje Was - powiedzmy - 8 x pełna stawka za 1 pozew. Bo to dla niego też
    będzie mniej roboty, jak będzie się zmieniać tylko wartość przedmiotu sporu
    i dane pozwanego.

    > Czy zgodnie z prawem mozna dodatkowo narzucic jednorazowa kare za
    > zwloke? Poza odsetkami, tj. np za spoznienei z terminem platnosci np
    > kara 50 zl - czy jest to zgodne z prawem?

    Wszystko można, ale musi to być w umowie zapisane. Jak nie ma, to tylko
    odsetki w wysokości ustawowej.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-03-17 22:00:22
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "A." <...@...com>

    > Sąd - nie wyobrazam sobie tylu pozwow i pozniej zabawy z adwokatami
    > nawet jesli obciazyc by dluznika.

    Zrób sobie jedną, a później bedzisz wiedział co i jak.

    > Zreszta jaki jest sens placic
    > koszty sadowe (pewnie 300-400 zl) dla dwukrotnie mneijszej sumy?

    5%, nie mniej niż 30 zł.

    > Czy zgodnie z prawem mozna dodatkowo narzucic jednorazowa kare za
    > zwloke? Poza odsetkami, tj. np za spoznienei z terminem platnosci np
    > kara 50 zl - czy jest to zgodne z prawem?

    Myślisz, ze jak nie płaca 50 zł, to zaplaca 100?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 4. Data: 2009-03-17 22:11:00
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Sąd - nie wyobrazam sobie tylu pozwow i pozniej zabawy z adwokatami nawet

    Ja mam juz gotowy formularz, zmieniam tylko dane.
    Koszt to 30zł.
    Co prawda czasem sie troche czeka :(
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-17 22:17:25
    Od: "A." <...@...com>

    Moglbym prosic o link do takiego formularza?
    Jak jest z kwestia pozniej stawienia sie w sadzie?

    Bo 30 zl to malo, ale jesli mam kilka razy do sadu jechac, placic za
    parking, benzyne i jeszcze marnowac kilka godzin, to koszty znacznie
    przerosna zadluzenie...

    Chyba, ze sprawa jest rozstrzygana zaocznie?
    Czy pozwany tez jest wtedy wzywany do sadu?

  • 6. Data: 2009-03-18 00:47:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    A. pisze:

    > Czy zgodnie z prawem mozna dodatkowo narzucic jednorazowa kare za zwloke?
    > Poza odsetkami, tj. np za spoznienei z terminem platnosci np kara 50 zl -
    > czy jest to zgodne z prawem?

    Oczywiście. O ile masz coś takiego w umowie.

    Swoją szosą nie bardzo ciebie rozumiem - nie możesz wyegzekwować 50zł a
    uważasz, że 100zł ktoś chętniej zapłaci?

  • 7. Data: 2009-03-18 07:17:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 22:40:10 +0100, .B:artek. napisał(a):

    > Wszystko można, ale musi to być w umowie zapisane. Jak nie ma, to tylko
    > odsetki w wysokości ustawowej.

    Nie wszystko można. Art. 483 §1 ogranicza kary umowne do zobowiązań
    niepieniężnych. I zapisanie takiej kary w umowie nic nie zmieni.

  • 8. Data: 2009-03-18 07:22:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > Wszystko można, ale musi to być w umowie zapisane. Jak nie ma, to tylko
    > odsetki w wysokości ustawowej.

    Nie wszystko można. Art. 483 §1 Kodeksu Cywilnego ogranicza kary umowne

  • 9. Data: 2009-03-20 20:24:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Goomich" <k...@i...eu> napisał w
    wiadomości news:Xns9BD1EA084335Cgoomichskrzynkapl@127.0.0.1...
    > You have one message from: "A." <...@...com>
    > Zrób sobie jedną, a później bedzisz wiedział co i jak.
    > 5%, nie mniej niż 30 zł.
    > Myślisz, ze jak nie płaca 50 zł, to zaplaca 100?

    To moze być nawet nie 5%, jeśli da sie "przepchnąć" w postępowaniu
    nakazowym.

  • 10. Data: 2009-03-20 20:45:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > To moze być nawet nie 5%, jeśli da sie "przepchnąć" w postępowaniu
    > nakazowym.

    Co masz na myśli?

    --
    Liwiusz