    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę stracić na adwokacie?
    Date: Fri, 20 Mar 2009 00:22:01 +0100

    witek pisze:

    > I nadal obowiązuje.
    > Za pobieranie opłat mniejszych nic maksymalne można wylecieć z zawodu.

    Nie, nie obowiązuje.

    Popatrz wyrok SN z dnia 7 kwietnia 2004 r. (III SK 28/04)

    Sformułowana w § 26 pkt 2 uchwały Nr 19/97 Krajowej Rady Notarialnej z
    dnia 12 grudnia 1997 r. - Kodeks Etyki Zawodowej Notariusza norma
    postępowania nakazująca notariuszom traktowanie maksymalnych stawek
    taksy notarialnej, tak jak cen sztywnych (art. 537 § 1 k.c.), jest
    sprzeczna z art. 5 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie
    (jednolity tekst: Dz. U. z 2002 r. Nr 42, poz. 369 ze zm.) oraz art. 3
    ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji (Dz. U. Nr 47, poz. 211 ze zm.).

    Po tym orzeczeniu (a były i wcześniej podobne) wszystkie orzeczenia
    dyscyplinarne notariuszy opierające się na niestosowaniu stawek
    maksymalnych leciały przed SN i chyba już notariusze sobie odpuścili.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars