  • 21. Data: 2006-04-17 15:01:07
    Temat: Re: Czy mapy są chronione prawami autorskimi?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    poreba [###d...@p...com.###] napisał:

    > A tak BTW, nie wiesz gdzie można poczytać nieco więcej o PA względem
    map,
    > ze szczególnym uwzględnieniem map numerycznych, a tu o prawach do
    szejpów
    > itd.?

    Generalnie w części dotyczącej strony graficznej to w Prawie
    Autorskim, a w części dotyczącej danych to w prawie geodezyjnym i
    kartograficznym.

    PS: co to jest "szejp"?Czy to jakaś literówka?

  • 22. Data: 2006-04-18 07:21:41
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Mon, 17 Apr 2006 17:01:07 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > PS: co to jest "szejp"?Czy to jakaś literówka?
    W skrócie: "shape" pliki *.shp - treść graficzna (geometria) w mapach
    numerycznych (format ESRI), piligony, linie, punkty i takie tam ;)
    Dodasz bazę danych w (.dbf), indeksację (.shx) i masz mapę numeryczną. To w
    baaardzo dużym skrócie, i uproszczeniu.
    Pytam, bo o ile z treścią nie mam aż takich wątpliwości, to zastanawiam się
    nad tymi wektorami opisującymi drogi, rzeki, podział administracyjny itd. -
    w kontekście PA

    --
    pozdro
    poreba

  • 23. Data: 2006-04-18 14:53:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    zastanawiam się
    > nad tymi wektorami opisującymi drogi, rzeki, podział administracyjny

    Moim zdanmiem nie podlega to prawu autorskiemu. Są pewne konflikty z
    prawem geodezyjnym, ale wystarczy uznać te klikanie mapy za szkice, a
    nie mapy i ostatnia barykada pada.