  • 11. Data: 2006-04-14 23:45:17
    Temat: Re: Czy mapy są chronione prawami autorskimi?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.04.2006 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > baz
    > A jak udowodnisz, że on nie poszedł i sam tego nie zmierzył? Przecież
    > każdy mógł iść i zmierzyć?

    Zwykle poprzez analizę błędów. Im większa baza i większy zakres
    zapożyczeń, tym łatwiej.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2006-04-14 23:55:50
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 14 Apr 2006 22:31:34 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przecież zaznaczyłem w pierwszym poście, (...)

    Ano, ale najpierw przeczytalem odpowiedź na mój post a dopiero potem Twój
    następny post... :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2006-04-15 08:25:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Marcin Debowski [###a...@I...ml1.net.###] napisał:

    > Zwykle poprzez analizę błędów. Im większa baza i większy zakres
    > zapożyczeń, tym łatwiej.

    Przy przerysowywaniu mapy rzadko która jest jedna do drugiej dokładnie
    podobna.

  • 14. Data: 2006-04-15 09:31:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.04.2006 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Przy przerysowywaniu mapy rzadko która jest jedna do drugiej dokładnie
    > podobna.

    No przy ręcznym zapewne, ale chyba mało który "zapożyczacz" będzie tak
    przerysowywał? Zresztą, tu nie ma ulicy, ta się kończy tam a nie 100 m
    dalej, tu brakuje tego, a tamto jest nie po tej stronie. Uzbiera się tego
    pewnie z kilkadziesiąd przypadków.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2006-04-15 12:35:04
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > No i co z tego? No to nie mogę na podstawi tak wykonanej mapy zrobić
    > drugiego takiego obiektu. Ale fakt, ze od mostu do skrzyżowania jest
    > 100 metrów jest po prostu pewną konstatację i tyle.

    Nie jestem pewien, ale na to, że skrzyżowanie od mostu 100 metrów,
    to chyba nawet jest norma. W każdym razie, z tego, co pamiętam,
    na przykład na odległość zabudowy mieszkalnej od najbliższego
    zbiornika wody to jest norma :)

    A że istnieją gorsi oraz lepsi urbaniści czy spece od planowania
    przestrzennego, to rzecz oczywista. Innymi słowy: jeden zrobi
    poprawnie, tzn. zgodnie z normami, a drugi zrobi zgodnie z normami,
    a do tego jeszcze zabudowa będzie użyteczna i przyjemna dla oka.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 16. Data: 2006-04-15 12:52:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Marcin Debowski [###a...@I...ml1.net.###] napisał:

    > No przy ręcznym zapewne, ale chyba mało który "zapożyczacz" będzie
    tak
    > przerysowywał?

    Wrzuć w google hasło UMP i GPS. Przekonasz się, jak często i z jakiego
    powodu mapy są ręcznie przerysowywane :-)

  • 17. Data: 2006-04-15 12:55:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Piotr Dembiński [###p...@g...pl.###] napisał:

    > Nie jestem pewien, ale na to, że skrzyżowanie od mostu 100 metrów,
    > to chyba nawet jest norma.

    Źle mnie zrozumiałeś. Nie chodziło mi o to, że w ogóle skrzyżowania
    bywają 100 metrów od mostów, tylko jakiejś tam dane konkretne. Po
    prostu mapa jest obrazem tego, co jest w rzeczywistości. Każda mapa
    musi być podobna do tego, co jest w rzeczywistości, a więc w
    konsekwencji każda mapa przedstawiająca ten sam obszar musi być
    podobna do każdej innej mapy tego samego terenu.

  • 18. Data: 2006-04-16 03:47:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > tak
    > Wrzuć w google hasło UMP i GPS. Przekonasz się, jak często i z jakiego
    > powodu mapy są ręcznie przerysowywane :-)

    Oj wiem, czytam od jakiegoś czasu pl.rec.gps :) ale fakt pozostaje faktem,
    że nie jest takie kopiowanie do końca legalne. Kwestia dowodowa jest tu
    poniekąd wtórna.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2006-04-16 20:20:30
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > a więc w konsekwencji każda mapa przedstawiająca ten sam obszar
    > musi być podobna do każdej innej mapy tego samego terenu.

    Wiem. Ty o mapach, a ja o projektantach.

  • 20. Data: 2006-04-17 14:48:13
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 15 Apr 2006 14:55:10 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > konsekwencji każda mapa przedstawiająca ten sam obszar musi być podobna
    > do każdej innej mapy tego samego terenu.
    A tak BTW, nie wiesz gdzie można poczytać nieco więcej o PA względem map,
    ze szczególnym uwzględnieniem map numerycznych, a tu o prawach do szejpów
    itd.?

    --
    pozdro
    poreba