  • 1. Data: 2007-05-24 12:14:34
    Temat: Czy mam prawo do zachówku ?
    Od: "Marek" <d...@p...onet.pl>

    Witam !

    Rodzice moi przepisali - darowali aktem notarialnym całą gospodarkę
    wraz z domem na mojego brata , ja córka nic nie otrzynałam dokonali tego za
    moimi plecami nie rozmawiając ze mną na ten temat. Czy i w jaki sposób mogę
    dochodzić sprawiedliwości dla siebie ?Czy mogę ubiegać się o swoją część
    teraz gdy rodzice żyją . Jakie czynności podjąć mam ?
    Proszę o radę . Dziękuje !

    Marta

  • 2. Data: 2007-05-24 12:24:34
    Temat: Re: Czy mam prawo do zachówku ?
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    O jaką sprawiedliwość chodzi?
    Przecież rodzice jako właściciele mogą darować komu chcą nawet obecej osobie
    i nie muszą się z tego nikomu tłumaczyć.

    Michał

  • 3. Data: 2007-05-24 13:03:51
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 24 May 2007 14:14:34 +0200, "Marek"
    <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >dochodzić sprawiedliwości dla siebie ?Czy mogę ubiegać się o swoją część
    >teraz gdy rodzice żyją . Jakie czynności podjąć mam ?

    czy jestes wspolwlascicielem tejze gospodarki lub domu?
    bo jesli nie i wlascicielami sa rodzice, ktorzy zyja, to moga dac
    majatek komukolwiek chca...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2007-05-24 13:51:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 24 May 2007 15:03:51 +0200, Cyb napisał(a):

    > czy jestes wspolwlascicielem tejze gospodarki lub domu? bo jesli nie i
    > wlascicielami sa rodzice, ktorzy zyja, to moga dac majatek komukolwiek
    > chca...

    Ale kiedyś, kiedy rodzice umrą, będzie można się domagać zachowku od
    brata (zachowku, nie zachówku).

    p. m.

  • 5. Data: 2007-05-24 13:59:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Marek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam !
    >
    > Rodzice moi przepisali - darowali aktem notarialnym całą gospodarkę
    > wraz z domem na mojego brata

    ich gospodarka, ich prawo

    > , ja córka nic nie otrzynałam dokonali tego za moimi plecami nie
    > rozmawiając ze mną na ten temat.

    Wcale nie musieli.

    > Czy i w jaki sposób mogę dochodzić sprawiedliwości dla siebie ?

    Sprawiedliwości to nie, ale zachowku tak. Od brata.

    >Czy mogę ubiegać się o swoją część teraz gdy rodzice żyją .

    Nie.
    Po śmierci rodziców/rodzica, bo gospodarka była ich wspólna zapewne, więc
    każdy darował po połowie.
    Możesz od osoby obdarowanej domagać się zachowku.

  • 6. Data: 2007-05-24 15:36:04
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 24 May 2007 13:51:08 +0000 (UTC), mvoicem <m...@g...com>
    wrote:

    >Ale kiedyś, kiedy rodzice umrą, będzie można się domagać zachowku od
    >brata (zachowku, nie zachówku).

    ale to "kiedys" obowiazuje przez pare lat (nie pamietam dokladnie ile,
    5?)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 7. Data: 2007-05-24 17:20:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 24 May 2007 17:36:04 +0200, Cyb napisał(a):

    > ale to "kiedys" obowiazuje przez pare lat (nie pamietam dokladnie ile,
    > 5?)

    10 lat, tyle że nie dotyczy rodzeństwa. Od rodzeństwa możesz domagać się
    zachowku od darowizny która miała miejsce choćby i 50 lat przed śmiercią
    rodziców.

    p. m.

  • 8. Data: 2007-05-24 22:48:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

    > 10 lat, tyle że nie dotyczy rodzeństwa. Od rodzeństwa możesz domagać się
    > zachowku od darowizny która miała miejsce choćby i 50 lat przed śmiercią
    > rodziców.

    ale tylko przez 3 lata po śmierci.

  • 9. Data: 2007-05-25 21:46:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek wrote:
    > Witam !
    >
    > Rodzice moi przepisali - darowali aktem notarialnym całą gospodarkę
    > wraz z domem na mojego brata ,

    I?

    > ja córka nic nie otrzynałam dokonali tego za
    > moimi plecami nie rozmawiając ze mną na ten temat.

    Ich majątek - mogą z nim zrobić, co chcą. Nie jesteś ich kuratorem, a
    oni są pełnoletni.

    > Czy i w jaki sposób mogę dochodzić sprawiedliwości dla siebie ?

    Połóż się przed bramą wjazdową i zacznij naśladować Rejtana. Załóż jakąś
    sexy bieliznę - może trafi się jakiś bogaty frajer i w ten sposób
    upolujesz jeszcze lepszy majątek ;->

    > Czy mogę ubiegać się o swoją część
    > teraz gdy rodzice żyją .

    Jaką "swoją"? Nie ma żadnej "twojej" części - to było w całości ich.

    > Jakie czynności podjąć mam ?

    Między wierszami daje się zauważyć twoje żądanie kontaktu z płatnym
    mordercą, ale musisz wiedzieć, że to nielegalne.

    > Proszę o radę . Dziękuje !
    >
    > Marta

    Udaj się do jakiegoś psychiatry albo kogoś w tym rodzaju - może pomoże
    ci ustalić, czy jesteś Marek czy Marta oraz postara się zniwelować twoją
    chęć zamordowania rodziców.