  • 1. Data: 2003-04-18 18:17:35
    Temat: Czy ma prawo mnie przeszukac ?
    Od: "BlastoZ" <b...@w...pl>

    Witam.
    Mam takie pytanie: czy policjant podczas rutynowej kontroli (tzw.
    spisywania) moze mnie przeszukac ?
    Ostatnio mialem wlasnie taki incydent kiedy to z paroma kolegami wracalismy
    z imprezy kolo 3 w nocy i zatrzymalo nas 2 policjantow. Bylo nas 5 osob i
    tylko jeden z nas nie mial ze soba dowodu osobistego. Kiedy jeden z
    policjantow uslyszal od niego "nie mam przy sobie dowodu" rzucil paroma
    paragrafami... kazal gosciowi oproznic kieszenie i zabral sie za
    przeszukiwanie. Uzasadnil ten fakt tym ze kolega nie mial dowodu osobistego.
    Czy mial racje ? Naprawde jest takie prawo ze gdy nie mam dowodu moge zostac
    przeszukany przez policjanta na ulicy ?

    Dzieki z gory za wszelkie informacje, Pozdrawiam grupowiczow !!

  • 2. Data: 2003-04-18 19:55:22
    Temat: Re: Czy ma prawo mnie przeszukac ?
    Od: "bendik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "BlastoZ" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Mam takie pytanie: czy policjant podczas rutynowej kontroli (tzw.
    > spisywania) moze mnie przeszukac ?
    Tak, jeśli istnieje podstawa prawna.

> [...]
    > tylko jeden z nas nie mial ze soba dowodu osobistego. Kiedy jeden z
    > policjantow uslyszal od niego "nie mam przy sobie dowodu" rzucil paroma
    Jakimi? to ważne, bo może tu podał podstawę prawną, tak to jest, że
    nieznajomość prawa ... (sam wiesz). Przepis mówi, że policjant jest
    zobowiązany podać podstawę prawną (może podać konkretne artykuły) wykonania
    tej czynności, poza tym może tu chodziło o kontrolę osobistą?, to dwie różne
    rzeczy.

> [...]
    osobistego.
    > Czy mial racje ? Naprawde jest takie prawo ze gdy nie mam dowodu moge
    Nie czegoś takiego nie ma, to nie jest żadna podstawa prawna, ale j.w. ...

    --
    Pozdr.
    bendik

  • 3. Data: 2003-04-18 20:08:15
    Od: "mithos" <m...@d...pl>

    Nie ma chyba obowiazku posiadania dowodu osobistego przy sobie. Trzeba go
    miec (np. w domu) ale nosic nie trzeba.

  • 4. Data: 2003-04-18 20:14:48
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik bendik napisał:
    > Nie czegoś takiego nie ma, to nie jest żadna podstawa prawna, ale j.w. ...

    a w rzeczywistości mogą to zrobić bo im sie tak podoba :) Mogą np
    powiedzieć, że podejrzewają Cie o posiadnie narkotyków i już, mogą
    wiskać kieszenie, portfel, itp.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2003-04-18 22:38:19
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "mithos" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Nie ma chyba obowiazku posiadania dowodu osobistego przy sobie. Trzeba go
    > miec (np. w domu) ale nosic nie trzeba.
    hej

    ale jeżeli następuje przeszukanie mojej osoby to czy później musi to
    zatwierdzać prokurator? Czy musi być jakiś protoków z tego? Czy poprostu
    przeszukuje i żadnego kwitu nie dostaje?

    Czy jak poprosze o okazanie odznaki lub legitymacji policjanta, któy właśnie
    w taki sposób chce mnie przeszukać to jak mi odmówi to czy ja też mogę mu
    odmówić?

    Icek

  • 6. Data: 2003-04-19 08:08:42
    Od: "rp" <r...@s...pl>

    Witam, policjant podejmując czynności ma obowiązek się przedstawić, natomist
    na dokonane przeszukanie , legitymowanie itp. przysługuje poddanej takiej
    kontroli osobie prawo złożenia zażalenia.
    Robert

  • 7. Data: 2003-04-19 08:13:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Idę o zakład 10 przeciwko 1, że nie było to przeszukanie, tylko sprawdzenie,
    czy nie macie broni lub innego niebezpiecznego narzędzia przy sobie. A to
    wolno bez nakazu czy protokołu. A, że czasem przy okazji znajdzie się jakieś
    ciekawe rzeczy, to zupełnie inna sprawa.

  • 8. Data: 2003-04-19 09:59:01
    Od: "BlastoZ" <b...@w...pl>

> [...]
    jakieś
    > ciekawe rzeczy, to zupełnie inna sprawa.

    wydaje mi sie ze chodzilo mu bardziej o narkotyki albo o ganje bo jak tylko
    do nas podeszli padlo pytanie "no i co tam panowie... co bylo spozywane ?"
    przegralbys 10 do 1 :)

  • 9. Data: 2003-04-19 09:59:45
    Od: "BlastoZ" <b...@w...pl>

    aha, zapomnialem was wszystkich pozdrowic :)
    Pozdrawiam wszystkich ;)

  • 10. Data: 2003-04-19 10:49:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przegrałeś! Nie ważne czego faktycznie szuka, ważne, jak się to nazywa w
    prawie. A w prawie jest to "sprawdzenie, czy osoba nie ma broni". Czasem
    przy tym znajduje się również narkotyki, ale wówczas się pisze, że podczas
    sprawdzenia, czy legitymowany nie ma broni PRZYPADKOWO znaleziono narkotyki.
    Po prostu taki myk.