  • 1. Data: 2003-04-18 18:51:34
    Temat: zbieżność nazw przypadkowa - prawo autorskie
    Od: "gala" <g...@d...pl>

    Witam,

    jakiś czas temu wymysliłem sobie nazwę,
    którą chciałbym wykorzystać do prezentowania swoich prac...

    wymyśliłem:
    1. engine design
    2. hasło polskie: uważasz, że wszystko już wymyślono ?
    3. hasło angielski: nothing left to discover? wrong

    Problem jest tego typu, że niedawno zauważyłem, iż jest
    w Polsce firma o nazwie "Engine". Nazwę tą mają zarejestrowaną.
    używają (r) przy "Engine": Engine (r).
    Czy to oznacza, że będę musiał zrezygnować w swojej nazwie z
    słowa engine ?
    Czy jeżeli zastrzegę sobie nazwę np. "Window", to znaczy, że ten
    wyraz jest tylko mój ?
    Dlaczego można zarezerwować sobie na własność wyraz z innego języka ?

    Pyt. 2.
    Jeżeli wymyśliłem sobie hasło reklamowe i nie zarejestruję go w odpowiednim
    urzędzie, a ktoś podejży je na mojej stronie, spodoba mu się i zarejestruje
    jako
    własne, to czy znaczy to, że straciłem prawo do mojego hasła ?

    Pardzo proszę o odpowiedź.

    --
    engine design