    From: "bendik" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy ma prawo mnie przeszukac ?
    Date: Fri, 18 Apr 2003 21:55:22 +0200

    Użytkownik "BlastoZ" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b7pfgj$16k$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    > Mam takie pytanie: czy policjant podczas rutynowej kontroli (tzw.
    > spisywania) moze mnie przeszukac ?
    Tak, jeśli istnieje podstawa prawna.

    > Ostatnio mialem wlasnie taki incydent kiedy to z paroma kolegami
    wracalismy
    > z imprezy kolo 3 w nocy i zatrzymalo nas 2 policjantow. Bylo nas 5 osob i
    > tylko jeden z nas nie mial ze soba dowodu osobistego. Kiedy jeden z
    > policjantow uslyszal od niego "nie mam przy sobie dowodu" rzucil paroma
    > paragrafami...
    Jakimi? to ważne, bo może tu podał podstawę prawną, tak to jest, że
    nieznajomość prawa ... (sam wiesz). Przepis mówi, że policjant jest
    zobowiązany podać podstawę prawną (może podać konkretne artykuły) wykonania
    tej czynności, poza tym może tu chodziło o kontrolę osobistą?, to dwie różne
    rzeczy.

    > przeszukiwanie. Uzasadnil ten fakt tym ze kolega nie mial dowodu
    osobistego.
    > Czy mial racje ? Naprawde jest takie prawo ze gdy nie mam dowodu moge
    zostac
    > przeszukany przez policjanta na ulicy ?
    Nie czegoś takiego nie ma, to nie jest żadna podstawa prawna, ale j.w. ...

    --
    Pozdr.
    bendik