  • 31. Data: 2004-10-20 12:59:01
    Temat: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:cl5mmb$9gq$1@news.onet.pl...

    > powtórze - hipoteka absolutnie nie chroni przed egzekucją z nieruchomości?

    Pozwol, ze pozostane przy opinii, ze hipoteka zabezpieczajaca kredyt chroni,
    o ile nie "zadrze sie" z bankiem.

    > poza tym nie rozumiem tych chorych kombinacji, jak chcesz miec hipoteke to
    > wpisz ją komus pod fikcyjną pożyczkę a nie zostawiaj jeden grosz :D

    Rozmawiamy o sytuacji kiedy zostaje wpisana hipoteka przymusowa. Zeby nie
    weszla przed inne hipoteki, musi to byc hipoteka zabezpieczajaca kredyt
    dlugoterminowy. Przed inne moze wejsc, a jak bedzie pierwsza w kolejnosci,
    to rzeczyiscie przed ewentualna egzekucja bedzie duzo ciezej sie uchronic..

    marekz

  • 32. Data: 2004-10-20 13:01:19
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > tu nie ma żadnej hipoteki przymusowej.
    [...]
    > nie masz pojęcia o czym piszesz.
    [...]
    > zapoznaj się chociaż raz z daleka z Kodeksem Postępowania Cywilnego bo nie
    > wiem skad te głupoty bierzesz - z gazet?
    [...]
    > ROFL.

    Dobra, poddaje sie. Masz racje :)))))))))) Zycze milych egzekucji z
    nieruchomosci :)))))))))).

    marekz

  • 33. Data: 2004-10-20 13:02:32
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 20 Oct 2004 14:18:02 +0200, kredytobiorca naskrobał(a):

    > No właśnie - o eksmisji napisałem wyżej.
    > I NIE SĄDZĘ żeby dało się kupić BEZ lokatorów jak są zameldowani i mieszkają!
    > Jak sobie to wyobrażasz: kupujesz mieszkanie od komornika po "atrakcyjnej"
    > cenie i NIE PYTASZ czy lokatorzy są, hę?? Trochę wyobraźni!! Kupiłeś i co -
    > zakładasz sprawę o eksmisję i "bujasz się" z lokatorami przez po pierwsze wiele
    > lat do czasu rozpatrzenia sprawy o eksmisję i po drugie - być może "na zawsze",
    > bo trzeba lokal socjalny, a gmina takiego nie ma?

    chyba nie zrozumiełeś do końca o co chodzi w zabawie w licytacje.

    po pierwszej licytacji jest druga, potem trzecia i cena spada aż do POŁOWY
    ceny oszczacowania. A potem.... sprzedaż z wolnej ręki - 'kto da mniej' :>

    Na twoim miejscu bym się nie cieszył ąz tak bardzo, bo jak nie będzie
    chętnych to nie dość że ktoś kupi mieszkanie za 20% wartości i postawi ci
    barak o obniżonym standardzie (bo i tak mu się opłacać będzie). A bank
    faktycznie nic nie dostanie za mieszkanie i będzie cie dodatkowo ścigał
    przez 10 lat.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 34. Data: 2004-10-20 13:26:27
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 14:59:01 +0200, MarekZ naskrobał(a):

    > Pozwol, ze pozostane przy opinii, ze hipoteka zabezpieczajaca kredyt chroni,
    > o ile nie "zadrze sie" z bankiem.

    pozwól że pozostane nie przy opini tylko prawie w RP art 921-1013 KPC które
    pozwalają na egzekucje z nieruchomości zabezpieczonej hipoteką oraz art
    1025 KPC który wyraznie wskazuje w jakiej kolejności są zaspokajane
    wierzytelności zabezpieczone hipoteką na nieruchomości będącej przedmiotej
    egzekucji.

    > Rozmawiamy o sytuacji kiedy zostaje wpisana hipoteka przymusowa. Zeby nie
    > weszla przed inne hipoteki, musi to byc hipoteka zabezpieczajaca kredyt
    > dlugoterminowy.

    że co skąd czepiesz te fantazje? Ustawa o Księgach Wieczystych i Hipotece
    wyrażnie wskazuje kolejność jako date wpisu w KW. Natomiast art 1025 KPC
    wskazuje spłatę należności wg. kolejność wpisu z wylączeniem hipoteki
    ustanowionej przez banki hipoteczne która jest od razu w 2 grupie
    uprzywielejowania (hipoteki inne w 6).

    > Przed inne moze wejsc, a jak bedzie pierwsza w kolejnosci,
    > to rzeczyiscie przed ewentualna egzekucja bedzie duzo ciezej sie uchronic..

    OMG proszę nie pisz wiecej o hipotekach

  • 35. Data: 2004-10-20 13:31:56
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 15:01:19 +0200, MarekZ naskrobał(a):

    > Dobra, poddaje sie. Masz racje :)))))))))) Zycze milych egzekucji z
    > nieruchomosci :)))))))))).

    tu chyba nie chodzi o 'racje' - po prostu ktoś ma problemy i pyta o to co
    się stanie. Oczywiście może udać że deszcz pada ale IMO lepiej żeby sobie
    zdawał sprawę co sie może stać w _najgorszym_ przypadku. W najlepszym
    dogada sie z wierzycielem i spłaci dług... tfu, w najlepszych wejdzie
    ustawa o upadłości konsumenckiej i .. uda że deszcz pada ;)

  • 36. Data: 2004-10-20 13:50:59
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > dogada sie z wierzycielem i spłaci dług... tfu, w najlepszych wejdzie
    > ustawa o upadłości konsumenckiej i .. uda że deszcz pada ;)

    W istocie nie chodzi o racje. Ja w zadnym razie nie poczuwam sie do bycia
    specjalista w tej dziedzinie. Jednakze sa mi znane przypadki praktyczne (4
    szt.), kiedy jest ta hipoteka przymusowa wpisana (wczesniej sie to nazywalo
    'ustawowa' chyba) na mieszkaniu zabezpieczonym tez hipoteka zwykla albo
    kaucyjna przez bank kredytujacy (niekoniecznie bank hipoteczny) i tak sobie
    jest ta hipoteka i niczego to nie powoduje. Zas przypadki jakichs innych
    dzialan egzekucyjnych w takich okolicznosciach znane mi nie sa. Wnioskodawca
    o wpis w tych znanych mi przypadkach sa albo urzad skarbowy albo oddzial
    zus, co mi sugeruje, ze gdyby byli w stanie zrobic cos wiecej, to by
    zrobili. Bo z tego co mi wiadomo, dluznicy (wlasciciele tych nieruchomosci)
    to raczej do tej calej kwestii maja stosunek delikatnie mowiac
    zdystansowany... Na tej podstawie pisze to co pisze.

    marekz

  • 37. Data: 2004-10-20 14:21:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, kredytobiorca wrote:
    [...]
    >+ Inna sprawa - tak sobie głośno myślę - że z eksmisją przynajmniej teoretycznie
    >+ (małe dziecko) byłby problem, bo lokalów zastępczych żadna gmina za specjalnie
    >+ nie ma....

    Ja w Kwestii Formalnej: czy "przydział lokalu zastępczego" dotyczy
    WSZYSTKICH eksmisji ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 38. Data: 2004-10-20 18:27:34
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > finansowym, jego pogorszeniu itd - a takie nastąpiło z chwilą zlikwidowania
    > przez Ciebie DG. Czyli umowa kredytowa z powodu nie wypełnienia przez
    > Ciebie jednego z warunków Umowy - może zostać wypowiedziana przez Bank, a
    > tym samym kredyt nie spłacony staje się natychmiast wymagalny /z reguły
    > 30-dniowy okres wypowiedzenia/. Czyli dochodzi Ci ... kolejny dług!!
    > mieszkanie zostaje zlicytowane - opisał Ci to dokładnie Sebol jak to
    > wygląda - nie rozumiem dlaczego nie przyjmujesz tego do wiadomości - to
    > jest po prostu normalna droga w takich przypadkach.

    Do Ciebie natomiast nie docierają realia - w jakim Ty kraju żyjesz, hę? Pytałem
    CO BĘDZIE, a nie jaka jest TEORIA! I teraz Cię o coś zapytam:
    Byłeś kiedyś w sytuacji, choć trochę podobnej do mojej pod względem finansowym?
    Nie? No właśnie.
    Otóż powiem Ci, że WIELE razy (bo to przecież trwa nie dni tygodnie - a
    miesiące i dłużej) byłem W RÓŻNYCH bankach, z różnymi ludźmi rozmawiałem i jak
    mówiłem o pogorszeniu się sytuacji, następowało pytanie: "Raty Pan spłaca" i
    jeśli odpowiadałem TAK, to... to mnie w pewnym sensie WYGANIANO z tych banków:
    czasem mniej a czasem bardziej oficjalnie z zaleceniem: to po co Panu kłopoty,
    niech Pan spłaca, jak będą problemy, to proszę przyjść. I NIKT NIGDY nie
    wypowiedział mi z tego powodu umowy - nawet jak listem poleconym oficjalnie
    bank powiadomiłem!! Ty chyba żyjesz w świecie sprzed 5-10 lat, tak sądzę, wręcz
    pewien jestem! Wtedy miałem znajomego takiego, co mu się walił świat finansowy
    i na każdą prośbę o restrukturyzację długu bank odpowiadał NIE - i koniec. I
    poszli do komornika. I bank NIC nie dostał, a mógł choć trochę. Teraz banki się
    trochę nauczyły i już tak się nie śpieszą do komornika zaraz i od razu -
    proponuję jakiś kurs doszkalający co do realiów;))
    Dalej idźmy - jeździsz autem albo widujesz takowych rozmawiających w trakcie
    jazdy przez komórkę? Tak? Ja też - i to pełno i często. I co? Przecież to jest
    zabronione, punkty, mandat grożą - i co? I nic! Takie są realia!! A jaka jest
    teoria to ja wiem.

    A może wreszcie przyjmiesz do wiadomości, że nie tak łatwo wyeksmitować w
    opisywanej sytuacji? ZNASZ PRAWO pod tym względem? Nie? To się nie wypowiadaj -
    bo tutaj akurat teoria dobrze by Ci zrobiła.
    A krytykować to każdy umie - to nic nie kosztuje.

    > LOL

    Bardzo inteligentny komentarz. Zaprawde!;) ROTFL!

    > Jedyny kto traci to ...... Ty.
    > Bez zgody banku nie sprzedasz mieszkania, a przy próbie, na pewno odzyska
    > pieniądze - przy założeniu że nie ma egzekucji komorniczej ;)

    > Bo kupuje się mieszkanie a nie lokatorów.
    > Ty, po licytacji tracisz tytuł prawny do lokalu - i masz kolejny dług -
    > wobec banku za udzielony kredyt - który tylko częściowo spłaciłeś.
    > Niestety - ale tak jest.

    I CO Z TEGO? Ale mieszkam w nim - i trzeba mnie eksmitować. A jeżeli ustawa
    zabrania eksmitowania mnie na bruk - to gmina musi zapewnić lokal zastępczy.
    Gmina takowych nie ma. I mieszkam dopóki nie znajdą lokalu socjalnego.
    I pokaż mi łosia który kupi takie mieszkanie - obojętne czy za 10% czy za 80%
    wartości, hę? Bo obojętne jaka to kwota - ona jest stracona dopóki ktoś tam
    mieszka. Czytasz gazety? Jak ludzie w trąbę robią WŁAŚCICIELI lokali bo nie
    mają gdzie pójść i to czasem z premedytacją? Proponuję poczytać... Pójść do
    kiosku i coś kupić;))

  • 39. Data: 2004-10-20 18:31:21
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > barak o obniżonym standardzie (bo i tak mu się opłacać będzie). A bank
    > faktycznie nic nie dostanie za mieszkanie i będzie cie dodatkowo ścigał

    Chyba osądzasz innych wg siebie. Chyba WYDAJE CI SIĘ, że inni są głupcy i nawet
    mając komornika na karku i pisząc takie posty nie wiedzą o co chodzi w
    licytacji. To powiem Koledze, że uczestniczyłem w takowych kiedyś również jako
    KUPUJĄCY. Wystarczy?
    Niemniej - odpowiedziałem powyżej - co z tego czy to będzie 10% czy 80%
    wartości mieszkania, jak - do czasu wyprowadzenia się - będzie to kaska
    stracona -> bo latami może potrwać sam proces o eksmisję, a co dopiero szukanie
    lokalu socjalnego...., prawda? Prawda.
    I wcale się z niczego nie cieszę - tak to odbierać może tylko ktoś KTO CHCE to
    tak odbierać - których to osób na tej grupie jak widać nie brakuje.

  • 40. Data: 2004-10-20 18:33:39
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > On Tue, 19 Oct 2004, kredytobiorca wrote:
    > [...]
    >
    > Ja w Kwestii Formalnej: czy "przydział lokalu zastępczego" dotyczy
    > WSZYSTKICH eksmisji ?

    Niestety nie.
    Sąd w razie eksmisji na bruk MUSI orzec przyznanie lokalu zastępczego tylko w
    kilku określonych przypadkach (szczegóły w ustawie chyba lokalowej):
    bezrobotni, renciści, emeryci, małe dzieci - i chyba jeszcze coś:
    niepełnosprawni.... reszty nie pamiętam.