  • 1. Data: 2004-02-05 18:20:56
    Temat: Czy komornik może.....? kilka pytań
    Od: "karol" <n...@o...pl>

    1.Wejść do mieszkania w którym dłuznik nie jest zameldowany a przebywa tam od
    czasu do czasu,np.z racji opieki nad dziecmi?
    2.Rozmawiac z dłuznikiem w sytuacji jak wyżej w tym mieszkaniu, czy na zewnatrz
    (jeżeli akurat go tam zastanie)?
    3.Wejść z wierzycielem?
    Nakaz ma tylko dłużnik a lokal jest jego żony i teścia .Z żoną ma rozdzielność
    majątkową a adres wskazuje wierzyciel,lecz nie do konca zorientowany w sytuacji
    prawnej mieszkania.

    Dziękuje za odpowiedzi-Karol

  • 2. Data: 2004-02-05 21:34:49
    Temat: Re: Czy komornik może.....? kilka pytań
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > 1.Wejść do mieszkania w którym dłuznik nie jest zameldowany a przebywa tam od
    > czasu do czasu,np.z racji opieki nad dziecmi?

    tak ale musi miec pisemne zezwolenie wlasciwego prezesa sadu rejonowego
    jezeli zachodzi podejrzenie, ze w danym lokalu znajduja sie przedmioty
    nalezace do dluznika. W przypadkach nie cierpiacych zwloki przeszukanie
    moze byc dokonane bez zezwolenia, jednakze czynnosc taka musi byc
    niezwlocznie po dokonaniu przedstawiona do zatwierdzenia prezesowi sadu
    rejonowego.

    zazwyczaj jest jednak inaczej i wtedy wlasciciel/najemca tego mieszkania
    nie ma obowiazku wpuszczenia komornika jesli ten nie ma uzasadnionych
    podejrzen. wlasciciel/najemca oswiadcza, ze dluznik tam nie zamieszkuje
    i nie przechowuje swoich ruchomosci itp.

    komornik powinien udac sie pod adres, gdzie dluznik jest zameldowany a jesli
    nie miejsce pobytu dluznika nie jest znane, to na wniosek wierzyciela sad moze
    ustanowic dla dluznika kuratora:)

    wszystkie osoby, ktore moga pomoc w ustaleniu pobytu dluznika maja obowiazek
    udzielic informacji komornikowi. za wprowadanie komornika w blad lub odmowe
    udzielenia informacji, komornik na wniosek wierzyciela lub z urzedu moze taka
    osobe ukarac grzywna do 500pln :)

    > 2.Rozmawiac z dłuznikiem w sytuacji jak wyżej w tym mieszkaniu, czy na
    zewnatrz
    > (jeżeli akurat go tam zastanie)?

    komornik ma nawet prawo dluznika przeszukac jak go spotka :) ale rozmawiac
    bedzie raczej poza lokalem jesli wlasciciel go nie wpusci.

    > 3.Wejść z wierzycielem?

    zgodnie z art. 812. § 1. wierzyciel moze byc obecny przy czynnosciach
    egzekucyjnych. kazda ze stron moze tez zadac obecnosci 2 swiadkow.

> [...]
    rozdzielność
    > majątkową a adres wskazuje wierzyciel,lecz nie do konca zorientowany w

    komornik jest zwiazany tytulem wykonawczym. komornik nie bada jego zasadnosci.
    jesli chce zajac cos, co nie nalezy do majatku dluznika, trzeba mu wskazac
    dokumenty, ktore na to wskazuja badz zlozyc stosowne oswiadczenie.

    troche sie rozpisalem:) sorki jak sie gdzies pomylilem. nie mialem czasu aby
    posprawdzac.
    pozdr
    marcin

    ps. polecam lekture kpc i ustawy o komornikach.

  • 3. Data: 2004-02-06 22:57:42
    Od: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>

    Witam

> [...]
    > moze byc dokonane bez zezwolenia, jednakze czynnosc taka musi byc
    > niezwlocznie po dokonaniu przedstawiona do zatwierdzenia prezesowi sadu

    Ja czegoś nie rozumię...
    Prawo do wejścia do mieszkania ma chyba tylko komornik z
    dzielnicowym/policją. Komornik (sam) żadnych praw wejścia do mieszkania nie
    ma.

> [...]
    odmowe
    > udzielenia informacji, komornik na wniosek wierzyciela lub z urzedu moze

    Nie mam obowiązku podawać swoich danych osobowych na wezwanie innym
    podmiotom niż policja, straż miejska, żandarmeria.

    > zewnatrz
    >
    > komornik ma nawet prawo dluznika przeszukac jak go spotka :)

    to prawo to ma policja a nie komornik.

    > ale rozmawiac
    > bedzie raczej poza lokalem jesli wlasciciel go nie wpusci.
    przypadek:
    - jestem w swoim mieszkanku, komornik przychodzi ja wychodzę na zewnątrz (do
    np. sklepu :) ).
    - dziękuję za zainteresowaniem się moim skromnym domem, życzę przyjemnej
    pracy
    - jak to komornicy, ładują się od razu do mieszkania (ledwo się drzwi
    otworzy - przestępują próg), aczkolwiek wyprosić ich jest łatwo "Proszę
    opuścić to mieszkanie, nie został Pan zaproszony", po formułkach straszących
    lub w ich trakcie ponowić "..."

    pozdrowienia

  • 4. Data: 2004-02-06 23:18:20
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl> naskrobał/a w

    > Ja czegoś nie rozumię...
    > Prawo do wejścia do mieszkania ma chyba tylko komornik z
    > dzielnicowym/policją. Komornik (sam) żadnych praw wejścia do
    > mieszkania nie ma.

    KPC
    Art. 814. § 1. Jeżeli cel egzekucji tego wymaga, komornik zarządzi
    otworzenie mieszkania oraz innych pomieszczeń i schowków dłużnika, jak
    również przeszuka jego rzeczy, mieszkanie i schowki. Gdyby to nie
    wystarczyło, komornik może ponadto przeszukać odzież, którą dłużnik ma na
    sobie. Komornik może to uczynić także wówczas, gdy dłużnik chce się
    wydalić lub gdy zachodzi podejrzenie, że chce usunąć od egzekucji
    przedmioty, które ma przy sobie.
    § 2. Jeżeli w czasie dokonywania czynności egzekucyjnych w mieszkaniu
    dłużnika komornik zauważy, że dłużnik oddał poszukiwane przedmioty swemu
    domownikowi lub innej osobie do ukrycia, komornik może przeszukać odzież
    tej osoby oraz przedmioty, jakie ma ona przy sobie.
    § 3. (455) Przeszukanie odzieży na osobie dłużnika oraz przedmiotów,
    które dłużnik ma przy sobie, poza miejscem zamieszkania,
    przedsiębiorstwem, zakładem oraz gospodarstwem dłużnika może nastąpić na
    podstawie pisemnego zezwolenia właściwego prezesa sądu rejonowego. W
    wypadkach nie cierpiących zwłoki przeszukanie może być dokonane bez
    zezwolenia, jednakże czynność taka musi być niezwłocznie po dokonaniu
    przedstawiona do zatwierdzenia prezesowi sądu rejonowego.

    > - jestem w swoim mieszkanku, komornik przychodzi ja wychodzę na
    > zewnątrz (do np. sklepu :) ).

    To miło, będzie co zająć. ;-)

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dzien bez wspomnienia o Babylon 5, to dzien stracony.

  • 5. Data: 2004-02-07 10:06:13
    Od: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>

    > KPC
    > Art. 814. § 1. Jeżeli cel egzekucji tego wymaga, komornik zarządzi
    > otworzenie mieszkania oraz innych pomieszczeń i schowków dłużnika,

    i chodzi o to "zarządzi", sam chyba nie ma tego prawa zrobić

> [...]
    > sobie. Komornik może to uczynić także wówczas, gdy dłużnik chce się
    > wydalić lub gdy zachodzi podejrzenie, że chce usunąć od egzekucji

    i chyba nie ma prawa ograniczać mojej wolności osobistej, mam potrzebę to
    idę do sklepu w celu zwiedzenia tego przybytku.

> [...]
    > domownikowi lub innej osobie do ukrycia, komornik może przeszukać odzież
    > tej osoby oraz przedmioty, jakie ma ona przy sobie.

    sam przeszukać - czy w obecności i za pozwoleniem władz do tego
    uprawnionych.

    nalepka na drzwiach

    pozdrowienia

  • 6. Data: 2004-02-07 10:28:41
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    axekb wrote:
    > Nie mam obowiązku podawać swoich danych osobowych na wezwanie innym
    > podmiotom niż policja, straż miejska, żandarmeria.

    bo?

    KG

  • 7. Data: 2004-02-07 10:52:01
    Od: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>

    > bo?

    Tylko te służby maja prawo żądać ode mnie okazania dokumentu
    potwierdzającego moja tożsamość. Inni to mogą prosić a ja odmówić.

    pozdrowienia.

  • 8. Data: 2004-02-07 11:14:24
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > i chyba nie ma prawa ograniczać mojej wolności osobistej, mam
    > potrzebę to idę do sklepu w celu zwiedzenia tego przybytku.

    Jeżeli nie będziesz chciał wspólpracować, to jak najbardziej ma prawo do
    ograniczania twojej wolności. Nawet jeśli tylko do czasu przybycia
    policji.

    > sam przeszukać - czy w obecności i za pozwoleniem władz do tego
    > uprawnionych.

    Skoro może przeszukać na podstawie ustawy, to po cholerę czyjaś zgoda?

    > nalepka na drzwiach

    Miałem na myśli pieniądze, z którymi idziesz do tego sklepu.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Oprogramowanie jest jak katedra - budujesz, budujesz, budujesz, budujesz, a potem...
    modlisz sie!

  • 9. Data: 2004-02-07 11:33:56
    Od: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>

    prośba - tnij sygnaturki

    > Jeżeli nie będziesz chciał wspólpracować, to jak najbardziej ma prawo do
    > ograniczania twojej wolności. Nawet jeśli tylko do czasu przybycia
    > policji.

    współpraca jest różnie interpretowana.
    odwrócę sytuację:
    np.
    - idę do sklepu przez balkon na 10 piętrze - komornika bez przedstawiciela
    władz nie mam obowiązku wpuszczać do mego dobytku (niech biega wkoło
    wieżowca i szuka). Zatrzymania obywatelskiego nie ma prawa zrobić ponieważ
    bez przedstawiciela władz nie ma prawa wejść do mojego mieszkania.

    > Skoro może przeszukać na podstawie ustawy, to po cholerę czyjaś zgoda?

    chyba tylko w obecności służb do tego uprawnionych.

    > Miałem na myśli pieniądze, z którymi idziesz do tego sklepu.

    - biorę towar płacę - wyrwie sprzedawcy z ręki pieniądze - niech się
    tłumaczy,.
    - mi wyrwie pieniądze nim zapłacę.
    - mi po "zatrzymaniu obywatelskim" nie ma prawa grzebać po odzieży.

    pozdr

  • 10. Data: 2004-02-07 13:50:07
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    axekb wrote:
    > Tylko te służby maja prawo żądać ode mnie okazania dokumentu
    > potwierdzającego moja tożsamość. Inni to mogą prosić a ja odmówić.

    i zostać za to ukarany...
    skąd przekonanie, że tylko te?

    KG