    From: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy komornik może.....? kilka pytań
    Date: Fri, 6 Feb 2004 23:57:42 +0100
    Sender: a...@o...pl@host-81-190-52-217.lublin.mm.pl

    Witam

    > tak ale musi miec pisemne zezwolenie wlasciwego prezesa sadu rejonowego
    > jezeli zachodzi podejrzenie, ze w danym lokalu znajduja sie przedmioty
    > nalezace do dluznika. W przypadkach nie cierpiacych zwloki przeszukanie
    > moze byc dokonane bez zezwolenia, jednakze czynnosc taka musi byc
    > niezwlocznie po dokonaniu przedstawiona do zatwierdzenia prezesowi sadu
    > rejonowego.

    Ja czegoś nie rozumię...
    Prawo do wejścia do mieszkania ma chyba tylko komornik z
    dzielnicowym/policją. Komornik (sam) żadnych praw wejścia do mieszkania nie
    ma.

> [...]
    > i nie przechowuje swoich ruchomosci itp.
    >
    > komornik powinien udac sie pod adres, gdzie dluznik jest zameldowany a
    jesli
    > nie miejsce pobytu dluznika nie jest znane, to na wniosek wierzyciela sad
    moze
    > ustanowic dla dluznika kuratora:)
    >
    > wszystkie osoby, ktore moga pomoc w ustaleniu pobytu dluznika maja
    obowiazek
    > udzielic informacji komornikowi. za wprowadanie komornika w blad lub
    odmowe
    > udzielenia informacji, komornik na wniosek wierzyciela lub z urzedu moze

    Nie mam obowiązku podawać swoich danych osobowych na wezwanie innym
    podmiotom niż policja, straż miejska, żandarmeria.

    > zewnatrz
    >
    > komornik ma nawet prawo dluznika przeszukac jak go spotka :)

    to prawo to ma policja a nie komornik.

    > ale rozmawiac
    > bedzie raczej poza lokalem jesli wlasciciel go nie wpusci.
    przypadek:
    - jestem w swoim mieszkanku, komornik przychodzi ja wychodzę na zewnątrz (do
    np. sklepu :) ).
    - dziękuję za zainteresowaniem się moim skromnym domem, życzę przyjemnej
    pracy
    - jak to komornicy, ładują się od razu do mieszkania (ledwo się drzwi
    otworzy - przestępują próg), aczkolwiek wyprosić ich jest łatwo "Proszę
    opuścić to mieszkanie, nie został Pan zaproszony", po formułkach straszących
    lub w ich trakcie ponowić "..."

    pozdrowienia