    From: Goomich <g...@u...to.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy komornik może.....? kilka pytań
    Date: Sat, 07 Feb 2004 00:18:20 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@yy4.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl> naskrobał/a w
    news:c015uh$d13$1@news.onet.pl:

    > Ja czegoś nie rozumię...
    > Prawo do wejścia do mieszkania ma chyba tylko komornik z
    > dzielnicowym/policją. Komornik (sam) żadnych praw wejścia do
    > mieszkania nie ma.

    KPC
    Art. 814. § 1. Jeżeli cel egzekucji tego wymaga, komornik zarządzi
    otworzenie mieszkania oraz innych pomieszczeń i schowków dłużnika, jak
    również przeszuka jego rzeczy, mieszkanie i schowki. Gdyby to nie
    wystarczyło, komornik może ponadto przeszukać odzież, którą dłużnik ma na
    sobie. Komornik może to uczynić także wówczas, gdy dłużnik chce się
    wydalić lub gdy zachodzi podejrzenie, że chce usunąć od egzekucji
    przedmioty, które ma przy sobie.
    § 2. Jeżeli w czasie dokonywania czynności egzekucyjnych w mieszkaniu
    dłużnika komornik zauważy, że dłużnik oddał poszukiwane przedmioty swemu
    domownikowi lub innej osobie do ukrycia, komornik może przeszukać odzież
    tej osoby oraz przedmioty, jakie ma ona przy sobie.
    § 3. (455) Przeszukanie odzieży na osobie dłużnika oraz przedmiotów,
    które dłużnik ma przy sobie, poza miejscem zamieszkania,
    przedsiębiorstwem, zakładem oraz gospodarstwem dłużnika może nastąpić na
    podstawie pisemnego zezwolenia właściwego prezesa sądu rejonowego. W
    wypadkach nie cierpiących zwłoki przeszukanie może być dokonane bez
    zezwolenia, jednakże czynność taka musi być niezwłocznie po dokonaniu
    przedstawiona do zatwierdzenia prezesowi sądu rejonowego.

    > - jestem w swoim mieszkanku, komornik przychodzi ja wychodzę na
    > zewnątrz (do np. sklepu :) ).

    To miło, będzie co zająć. ;-)

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dzien bez wspomnienia o Babylon 5, to dzien stracony.