    From: "dK" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kary są sprawiedliwe?
    Date: Wed, 13 Apr 2011 21:38:08 +0200

    Użytkownik "Robbo" <y...@m...com> napisał w wiadomości
    news:4da5c5ac$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > Ostatnio przeglądałem kronikę kryminalną. Znalazłem dwa opisy zdarzeń. W
    > pierwszym z nich trzech mężczyzn pobiło człowieka, który doznał złamania
    > barku i nosa -- czyn ten zagrożony jest karą do trzech lat pozbawienia
    > wolności. Drugie zdarzenie polega na tym, że mężczyzna uszkodził kabel
    > zasilający (straty oszacowano na 500zł plus koszt naprawy) -- czyn ten
    > zagrożony jest karą do pięciu lat pozbawienia wolności.
    > Wydaje mi się, że to nie jest sprawiedliwe, że za uszczerbek na zdrowiu,
> [...]

    Tu szukasz logiki? :))

    Powiem tak.
    Nos - sprawa prywatna. Państwo na tym nie ucierpi a lekarz jak też prywatny
    zarobi jeszcze na nim, z tego będa jeszcze jakieś podatki.
    Wszyscy na tym skorzystamy. W zasadzie tylko apelować! Więcej rozwalonych
    nosów a poszkodowanych kierować na chirurgię plastyczną!
    A kabel? Wręcz przeciwnie. Sklep straci utarg. "Społeczeństwo" straci
    podatki. To wysoce szkodliwe!
    A poza tym ... może ten sklep to zakamuflowana tajna baza... taki kabel, a
    raczej jego brak, mógłby zaszkodzić bezpieczeństwu państwa!
    Jednym słowem... sabotaż. Niech się cieszy ze tylko 5 lat. Kiedyś za coś
    takiego mógł go czekać pluton egzekucyjny.

    Generalnie prawo tylko dla picu służy sprawiedliwości. Służy natomiast z
    pewnością tym co je tworzą.

    dK