eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy jedna strona musi dotrzymywać umowy, jesli druga tego nie robi?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2011-04-28 08:31:14
    Temat: Czy jedna strona musi dotrzymywać umowy, jesli druga tego nie robi?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Na poczatku roku podpisalem umowe z Netia na internet 4 mbit/s i telefon.
    Uslugi zostaly uruchomione na poczatku kwietnia.
    Niestety od samego poczatku internet zrywal co chwila, w telefonie sa takie
    trzaski, ze nie idzie rozmawiac, bo nie slychac rozmowcy.
    Zglosilem sprawe do biura obslugi. Trzeba przyznac, ze szybko sie tym
    zajeto. Sprawa prawie natychmiast sie TROCHE poprawila. To znaczy internet
    zrywa troche zadziej, ale za to chodzi o polowe wolniej, niz w umowie.
    Trzaski w telefonie sa takie, jak byly. W koncu przyszli monterzy do mnie do
    domu. Zmierzyli linie, i stwierdzili,
    ze faktycznie cos z nia jest nie tak, i ze beda sprawdzac wszystkie łącza po
    drodze. Wreszcie dwa dni temu zadzwonili do mnie,
    ze na tej linii nie sa w stanie utrzymac 4 Mbit, jak jest w umowie, i
    zaoferowali mi obnizenie do 2 mbit (ani slowem nie powiedzieli, ze juz to
    zrobili, a przeciez widze, jak mi chodzi).
    Na moje pytanie, czy jest to wystarczajaca podstawa do wypowiedzenia umowy
    uslyszalem, ze tak. To wystarczy do wypowiedzenia umowy,
    bo Netia nie jest w stanie jej dotrzymac. I NIBY wszystko OK. Ale...
    Wczoraj dzwonilem do BOK, zeby potwierdzic to, co uslyszalem wczesniej. Pani
    w BOK potwierdzila wszystko co do slowa. Na moje pytanie, ile trwa
    wypowiedzenie
    w takim przypadku, uslyszalem, ze caly nastepny okres rozliczeniowy po
    okresie, kiedy wypowiedzenie zostalo zlozone.
    Czyli w moim wypadku okres rozliczeniowy to jest 19-sty kazdego miesiaca. A
    wiec wypowiedzenie ma trwac do 19-go czerwca (obecny okres konczy sie 19-go
    maja).
    Sprawdzilem umowe. Faktycznie jest tam taki punkt. ALE... I tu moje pytania
    i watpliwosci:

    1. Jesli netia nie moze dotrzymac umowy, to czy nie jest tak, ze w momencie
    stwierdzenia tej niemoznosci umowa powinna NATYCHMIAST przestac obowiazywac
    obie strony? Takze w tym punkcie dotyczacym okresu wypowiedzenia? Czy to nie
    powinno byc tak, ze skladam wypowiedzenie, i w momencie, jak je otrzymaja,
    powinni NATYCHMIAST umowe uniewaznic, skoro sami nie moga jej dotrzymac?
    2. Z w/w punktu wynika, ze musze sie z tym meczyc jeszcze dwa miesiace. Czy
    powinni wymagac ode mnie pelnej oplaty za ten okres, skoro nie sa w stanie
    zapewnic prawidlowo dzialajacych uslug? Bo w takim razie za co ja mam
    placic?
    3. Czy ja w OGOLE powinienem za cokolwiek placic (chociazby za jedna
    fakture), skoro usluga od samego poczatku nie spelnia wymogow okreslonych w
    umowie?
    Teraz niby zrywa o wiele zadziej (ale jednak zrywa), ale za to chodzi o
    wiele wolniej. Okolo 2 Mbit (sprawdzalem na kilku stronach mierzacych
    predkosc internetu).
    I jest wyraznie odczuwalne spowolnienie.
    4. Czy takie cos nie podpada pod niekorzystne rozporzadzenie swoim majtkiem,
    czyli oszustwo? W koncu wciska mi sie nieprawidlowo dzialajaca usluge, i
    kaze za nia placic, a jak chce wypowiedziec, to okazuje sie, ze mam placic
    jeszcze porzez dwa miesiace.


  • 2. Data: 2011-04-28 12:37:10
    Temat: Re: Czy jedna strona musi dotrzymywać umowy, jesli druga tego nie robi?
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 10:31:14 +0200, Ajgor napisał(a):


    > Sprawdzilem umowe. Faktycznie jest tam taki punkt. ALE... I tu moje pytania
    > i watpliwosci:
    >
    > 1. Jesli netia nie moze dotrzymac umowy,

    To w okresie wypowiedzenia składaj reklamację i żądaj odliczenia "nie
    działania usługi na poziomie wynikającym z umowy/regulaminu" oraz DODATKOWO
    za każdy ten dzień niedziałania - żądaj kary umownej. Jest to inny punkt
    regulaminu świadczenia usługi i musisz go sam zażądać - operator sam z
    siebie tego nie "odliczy".
    Generalnie - za 15 dni takiego "niedziałania" usługi - masz praktycznie
    zwrócony abonament za cały miesiąc :)
    Przerabiane organoleptycznie na jednym z OPów :)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1