  • 11. Data: 2006-09-11 18:19:11
    Temat: Re: Czy SM chce mnie oskubac, a moze maja racje?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w wiadomości
    news:jareks-36BCAF.12355211092006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > A wariant "wpłata jest zaliczana w pierwszej kolejności na zaległości i
    > odsetki od nich"?

    No i co dalej? Pozostaje jakaś tam końcówka nieuregulowana, która ulega
    przedawnieniu po 3 latach.

  • 12. Data: 2006-09-11 19:04:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    i.pl...

    > No i co dalej? Pozostaje jakaś tam końcówka nieuregulowana, która ulega

    Niezupełnie, bo nie są uregulowane należności wymagalne w momencie
    wpłat. Czyli kółko się zamyka.

    M.

  • 13. Data: 2006-09-11 20:07:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Niezupełnie, bo nie są uregulowane należności wymagalne w momencie wpłat.
    > Czyli kółko się zamyka.

    Nic się nie zamyka. Zakładając, że w 2000 roku spóźniłem się z czynszem za
    listopad o 10 dni, i naliczono z tego tytułu 1 %, to z mojej wpłaty spółdzielnia
    zalicza ów 1% na odsetki,a mnie pozostaje do zapłaty 1% kwoty z odsetkami
    liczonymi od dnia mojej wpłaty do chwili zapłaty. Tyle, że należność ta
    przedawnia się w listopadzie 2003 roku.

    Teraz, o ile nie określam za co płacę w grudniu, to spółdzielnia może sobie z
    grudniowej raty wziąć ten 1 procent. Teraz zalegam za grudzień 2000 r. i
    przedawnia się w grudniu. Ale jeśli napisałem na przelewie za który miesiąc
    płacę, albo płaciłem w kasie na oryginalnym blankiecie, to juz nie mają prawa
    tak uczynić.

  • 14. Data: 2006-09-12 09:18:40
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ee4g6n$oo1$2@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > płacę, albo płaciłem w kasie na oryginalnym blankiecie, to juz nie mają prawa

    Nawet jeśli w umowie lokatora ze spółdzielnią było określone, jak są
    rozliczane wpłaty (w sumie nie spotkałem, ale w umowach o kredyt to
    chyba norma)?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 15. Data: 2006-09-12 09:39:54
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    witek napisał(a):
    > kjvirtual wrote:
    >
    > Zapłać to co uważasz za słuszne i na tym zakończ z nimi dyskusję.
    > Jak będą chcieli resztę to ewentualnie spotkacie się w sądzie.

    tez tak proponuje:-)
    a co do zaliczania aktualnych platnosci na stare zaleglosci (odsetki)
    to podstawa jest art. 451 k.c. - tyle ze wierzyciel, jesli chce
    zaliczyc biezaca wplate na stare dlugi musi to oswiadczyc niezwlocznie
    po wplacie. Jesli tego nie zrobil, decyduje wola wplacajacego:-)
    Dodam, ze zaliczenie biezacej wplaty na zaleglosci moze dotyczyc co
    najwyzej ostatniej wplaty i nastepnych.
    Podobnie zinterpretowal niedawno taka sytuacje Sad Apelacyjny w Wawie,
    sygn. I ACa 729/05.

    Generalnie - jak chcesz wszystko wyjasnic do konca - powinienes od
    nich zazadac kompletnego wykazu ich roszczen, z ktorego ma wynikac, w
    jaki sposob obliczyli sobie te 700 zl. Ich opowiesci na temat tego co
    jest zgodne z prawem, a co nie mozesz wlozyc miedzy bajki.
    Spoldzielnie czesto zeruja na naiwnosci ludzi - jesli ulegniesz i
    wplacisz wszystko, dasz im niepotrzebnie zarobic.

    Argumenty podawane na grupie powinny Cie uspokoic:-)

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 16. Data: 2006-09-12 09:48:18
    Od: m...@g...com

    Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    > Nawet jeśli w umowie lokatora ze spółdzielnią było określone, jak są
    > rozliczane wpłaty (w sumie nie spotkałem, ale w umowach o kredyt to
    > chyba norma)?

    Niekoniecznie. Np. w regulaminie karty kredytowej mbanku nie ma o tym słowa.
    Jest wypisane szczegółowo jak są traktowane wpłaty w przypadku
    przeterminowanych należności i innych "awaryjnych" spraw, ale nic o
    normalnym użytkowniu karty.

    p. m.

  • 17. Data: 2006-09-12 10:00:26
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ee5vot$rqd$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@g...com
    wrote:

> [...]
    > Jest wypisane szczegółowo jak są traktowane wpłaty w przypadku
    > przeterminowanych należności i innych "awaryjnych" spraw, ale nic o

    Mowa właśnie o przeterminowanych :)

  • 18. Data: 2006-09-12 12:09:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bungo" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaliczyc biezaca wplate na stare dlugi musi to oswiadczyc niezwlocznie po
    > wplacie. Jesli tego nie zrobil, decyduje wola wplacajacego:-)

    Tyle, że w wypadku wpłaty na konto często również nie wyartykuowana. Pisząc
    "czynsz za mieszkanie nr .... " nie określasz, za który miesiąc.

> [...]
    > naiwnosci ludzi - jesli ulegniesz i wplacisz wszystko, dasz im niepotrzebnie

    Na marginesie spotkałem się z przypadkiem, że pewien bank spółdzielczy wezwany
    przez dłużnika do wyjaśnienia, skąd wynika wysokość roszczenia napisał, że są
    przekonani, ze i tak nie spłaci, więc nie chce im się liczyć, bo to dużo pracy.

  • 19. Data: 2006-09-12 20:08:01
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > wezwany przez dłużnika do wyjaśnienia, skąd wynika wysokość roszczenia
    > napisał, że są przekonani, ze i tak nie spłaci, więc nie chce im się

    tez czasami mam wrazenie, ze nadal zyjemy w PRL-u, chociaz nawet
    wtedy pewnych bzdur nie bylo...

    pozdrawiam serdecznie:-)

    ==> Bungo:-)

  • 20. Data: 2006-09-12 22:18:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > tez czasami mam wrazenie, ze nadal zyjemy w PRL-u, chociaz nawet wtedy
    > pewnych bzdur nie bylo...

    Wiesz, w tedy, jak trafiłeś na jakąś bzdurę, to wystarczyło iść do I sekretarza
    miejscowego komitetu PZPR i wjechać mu na ambicje. Że on przewodnia siła narodu,
    ma dbać o dobro ludu pracującego i w ogóle, a tu jakiś kretyn kiełbasę pod ladą
    trzyma. Działało.

    A teraz, to mamy wolność - z dobrodziejstwem inwentarza. Złodzieje i oszuści też
    są wolni :-)